Di hospital pada pukul 3 pagi, ryan still menunggu keputusan dari doktor tentang farah dan akhirnya doktor itu keluar dari bilik itu. Ryan yang duduk terus bangun apabila sedar kehadiran doktor.
" macammana doktor?" risau ryan dibuatnya tentang farah itu
" awak ni ahli keluarganya ke? Atau suaminya?" Tanya doktor kepada ryan
" saya bukan ahli keluarga atau suami nya. Dia hanya kawan saya, jadi macam mana keadaan nya doktor?"
Doktor mengangguk " semuanya okey, alhamdulillah allah masih lagi memberikan kesempatan kepada cik farah untuk teruskan kehidupan. Akan tetapi, terdapat sedikit parut atas sebab luka yang terdapat dibadannya yang mungkin sukar untuk hilang."
Ryan hela nafas lega. Tidak apalah yang penting farah selamat!
" tapi...."
Ryan terperanjat yelah apa yang tapinya kata okey kot tadi?
" kenapa doktor? Ada masalah lain?"
" kandungan dalam perut kawan encik yang hampir cecah 3 bulan, kami tidak dapat selamatkan atas pukulan yang sangat kuat dan janinnya yang masih lemah. Kami minta maaf."
Doktor serba salah dan tepuk bahu ryan supaya perbanyakkan bersabar. Ryan dah tak terkata bila doktor kata farah mengandung?! Bila dia kahwin wehhh?
" harap encik dan kawan encik tabah. Buat masa ni biar dia berehat sebab saya tak nak berlaku apa apa risiko terhadapnya. Kalau tiada apa apa saya pergi dulu?"
Ryan angguk lalu doktor itu pergi meninggalkan ryan bersendirian disitu
" auliana mengandung? bila dia kahwin?" Dengan nada yang perlahan! Sumpah dia terkejut!
Ryan tak pikir banyak dan terus masuk. Dia perlu tanya farah! Didalam farah terus melihat siapa yang buka pintu itu dan bila dia sedar terus dia senyum kepada gerangan itu
" ryan...?" Panggil farah dalam keadaan lemah. Sangat lemah!
Ryan dekat dengan riak wajah yang terkejut lalu duduk dikerusi samping farah
" awak kenapa ryan? Saya okey jer kan? Kenapa awak perlu buat reaksi seperti itu?"
" saya nak cakap sesuatu dengan awak"
Pandang farah serius tahlah dia sedih kot bila tahu farah mengandung? Tapi itu bukan persoalannya tapi dia kahwin wehh?
Farah ketawa sinis " apa ni ryan tak payah serius sangat boleh?"
" saya nak cakap yang awak mengandung..."
Senyuman yang manis itu bertukar menjadi terkejut
" saya mengandung?" Tergamam dibuatnya! Bila?!
" tapi kandungan awak tak kuat, allah lebih sayang anak awak auliana dan awak kena redho okey?"
Farah diam sejenak dan pandang ryan dengan penuh kesedihan terus farag keluar air matanya. Sedih? Of course?! Anak dia dah takde?!
" semua tu salah lelaki tu kan ryan? saya tak akan maafkan dia seumur hidup saya. Kalau dia tak pukul saya macam ni anak saya akan masih ada dekat sini kan ryan?"
Jawab tenang farah tapi hakikatnya hati dia hanya allah dan dia sahaja tahu
" takdir auliana, awak jangan salah kan rancangan allah okey? Semua dah tertulis, saya tak tahu apa cerita yang sebenar tapi saya harap awak akan cerita kan pada saya apa yang dah berlaku sebenarnya"
" saya akan cerita sekarang dan awak perlu tahu saya tak nak awak salah faham."
Ryan senyum " kalau awak rasa, saya perlu tahu. Awak ceritalah."
YOU ARE READING
KAU DATANG KEMBALI
RomanceFirst story✨ Tengku syed nazmi, berkejaya. Berkedudukan tinggi. Dirinya sangatlah terkenal dikhalayak orang ramai. Nur farah auliana, seorang perempuan berperibadian tinggi. Sangat kasar. Dia tidaklah seperti perempuan melayu terakhir. Kenapa duni...