Didalam kereta, farah banyak menghabiskan masa dengan termenung. Ryan yang perasaan terus menegur farah.
" awak yakin dengan keputusan yang awak buat ni, auliana? Awak dah buat keputusan yang terbaik ke ni?"
Farah pandang ryan senyum " saya sendiri pun tak pasti tapi apa yang saya pasti, saya sudah penat ryan. Sampai bila saya nak pendam rasa sakit saya ni?"
" awak tak boleh macamtu..."
Farah senyum sinia " saya tahu dan saya masoh sedar yang saya masih isteri dia tapi tolong bagi saya masa?"
Ryan angguk. Dia paham sangat!
" ryan? Macam mana dengan proses pengebumian anak saya? Dah dikebumikan ke? Saya lupa pulak nak tanya awak"
Ryan senyum dan angguk
" sudah.. Semua saya dah settle kan, awak jangan fikir sangat okey? Malam tadi masa awak tidur, saya mintak segera kebumikan anak awak. Sudah cukup sifat kan saya mintak segera kebumikan. Tak elok dibiarkan lama. Awak nak lawat?"
Farah angguk dan angguk senyum sedih
" saya berdosa dengan anak saya sendiri ryan. Dia baru nak melihat dunia tapi..."
" jangan macamtu auliana? Jangan pikir sampai macamtu sekali, awak tak redha?"
Farah gelak sinis dan angguk " redho, tapi rasa kehilangan masih tersemat dalam hati saya,ryan. Rasa macam kosong sangat"
Farah mengusap perutnya dan keluar air matanya " dia pernah wujud dalam perut saya ryan, rasa macam tak percaya pula"
Tidak pernah terdetik yang mana akan adanya permata kecil didalam perutnya itu.
Farah senyum sinis dan ryan senyum sayu " dia dah dekat syurga, auliana"
Farah senyum angguk. Betul! Semoga kita jumpa disana sayang mama.
Sementara tu dirumah daddy and mama, kelihatan naz masuk kedalam rumah dalam dengan keadaan sangat lemah dan tetiba sarimah datang hampiri naz dengan perasaan yang sangat marah!" naz!"
Naz berhenti dan mengeluh tanda memandang kedua ibu bapanya " Apa yang mama nak ni? Naz malaslah nak gaduh. Masalah naz biar naz sendiri yang settlekan! Mama dan daddy tak payah sibuk nak beria marah naz macamni."
" dengan cara macam mana naz nak settle kalau keadaan naz macamni?! Naz sedar tak apa yang naz dah buat semalam? Haaaa?!" Marah mamanya! Sungguh marah!
" naz memang sedar yang naz tak buat apa apa pun pada dia lah ma! Mama kena percaya pada naz mama! Perempuan tu ada muslihat nak porak perandakan hubungan naz dan farah maaa!"
Jelas naz yang begitu yakin yang semua ni hanya plan bodoh si perempuan durjana tu! Kalini dia memandang sarimah dengan penuh harapan yang mamanya akan percaya padanya
YOU ARE READING
KAU DATANG KEMBALI
RomanceFirst story✨ Tengku syed nazmi, berkejaya. Berkedudukan tinggi. Dirinya sangatlah terkenal dikhalayak orang ramai. Nur farah auliana, seorang perempuan berperibadian tinggi. Sangat kasar. Dia tidaklah seperti perempuan melayu terakhir. Kenapa duni...