KDK BAB 83

1.3K 32 6
                                    

Besoknya, dihospital. Mak cik sal hanya melihat keadaan farah dari luar bilik sakit melalui tingkap dengan sayu sahaja pandangannya. Email naz semalam pun tidak dibalas lagi, dia sendiri pun tidak tahu mahu membalas apa.

Tetiba

" mak cik...?"

Mak cik sal pusing dan senyum memandang gerangan yang memanggilnya itu.

" sampai bila keadaan farah akan seperti itu doktor?"

Soal mak cik sal sambil pandang pandang keadaan farah yang sekarang ini hanya bergantung kepada alat alat perubatan

" saya tak dapat nak menjaminkan apa apa setakat ini, sebab memang ada risikonya jika menderma paru paru ini tapi buat masa ini sama samalah kita berdoa supaya cik farah kuat untuk bangun daripada komanya."

" penderma paru paru pun boleh meninggal ke doktor jika dia menderma paru parunya kepada pesakit lain?"

Doktor hembus nafas dan geleng kepalanya. Dia sendiri pun tidak dapat menjamin. Tapi ada sahaja sesetengah pesakit yang menderma paru parunya kepada orang lain akan sembuh sepenuhnya.

" tak semestinya mak cik, sekiranya cik farah sentiasa mengambil segala rawatan dan mengikuti segala prosuder yang ditetapkan insyaallah dengan izin allah cik farah akan dalam keadaan baik baik sahaja."

Tetiba

" doktor...!"

Panggil nurse yang berlari gelabah mencari doktor. Mak cik sal dan doktor itu juga memberi reaksi yang panik melihat nurse itu.

" kenapa nurse..?"

Yelah dah datang datang dengan keadaan macamni? Siapa jer tak panik?!

" puan jessica telah sedar!"

" alhamdulillah..."

Ujur syukur mak cik sal!

" mari kita kesana!"

Mereka semua bergegas kesana dengan segera untuk melihat keadaan jessica.

Selepas 10 minit kemudian, mak cik sal datang dengan membawa bubur di meja katil milik jessica tapi jessica masih termenung kesedihan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.










Selepas 10 minit kemudian, mak cik sal datang dengan membawa bubur di meja katil milik jessica tapi jessica masih termenung kesedihan.

" jom makan lia...?"

Jessica hanya diam. Dalam fikirannya sekarang ini, kemana farah? Dia sudah berjanji untuk berada didepan matanya apabila dia sudah sedar. Mak cik sal duduk dan pandang jessica yang masih termenung .

" amelia, dengar tak mak cik panggil kamu?"

Jessica sedar dari lamunannya.

" ehh mak cik, mak cik cakap apa tadi. Amelia boleh pula mengelamun"

" tahu, mak cik perasan. Yelah mak cik panggil buat tak endah jer."

" maaf mak cik."

" kamu ada masalah ke?"

KAU DATANG KEMBALIWhere stories live. Discover now