KDK BAB 61

1K 38 2
                                    

Di hospital kuala lumpur, kelihatan di bilik wad icu yang tertakluk nama "ryan hakimi" tercatat di nama wad bilik itu dan farah yang berada di tepi ryan hanya membeku.

Tetiba

" ermm auliana, saya rasa saya kena pulang dahulu."

Farah bangun dan berjalan mendekati kamal dengan memberikan senyuman.

" sure. Awak kena banyak rehat, saya tahu awak penat jaga ryan semalaman. Saya minta maaf yer menyusahkan awak. Sepatutnya saya sebagai tunang dia yang kena jaga dia tapi..."

Dah bukan okey, awak tu dah jadi isteri orang  lain!

" ehh jangan cakap macamtu, saya dah anggap ryan ni macam keluarga saya sendiri."

" terima kasih."

Kamal mengeluh " auliana...?"

" yep?"

" saya doakan awak dengan naz..."

Belum sempat habis cakap lagi, farah memotong

" kamal.."

Terdiam terus kamal.

" saya dengan naz tak akan bersama, selepas ryan sedar saya dengan naz akan bercerai dan selepas semua itu selesai, saya dan ryan akan berkahwin."

" tapi..."

" takde tapi tapi, itu janji saya."

Kamal mengeluh senyum " yelah, saya tahu awak tahu mana yang terbaik. Saya pun nak ryan cepat sedar dan membina kebahagiaan semula dengan awak."

Farah senyum " terima kasih kerana memahami."

" sama sama, okeylah saya kena gerak."

" okey hati hati balik, jangan bawak kereta laju laju."

" baiklah, saya pergi dulu. Assalamualaikum..."

" waalaikumsalam..."

Kamal terus pergi dari situ. Farah mengeluh dan duduk semula dikerusi itu lalu menatap ryan. Farah mengeluh kalini sangat berbeza!

Dia letih....

Dia penat....

Dia berpikir...

Sampai bila benda ni akan berhenti...?

Dia sedih dengan keadaan tunang dia sekarang...

" sampai bila awak nak telantar seperti ini?"

Farah bercakap berseorangan dengan melihat ryan yang hanya sekarang bergantung pada alat alat penyambung ini sahaja

" saya dan ayd perlukan awak. Ayd tanya saya tentang awak tadi, tapi saya tipu dia sekali lagi."

Farah ketawa sinis

" kalau dia tahu saya tipu dia ni, nanti mesti dia jumpa awak dia akan mengadu kan?"

Farah mengeluh " jadi, cepatlah sedar. Ayd memerlukan awak. Awak tahu macamana ayd dengan awak? Kalau awak tiba tiba menghilang macamni, mesti dia akan tanya macam macam. Jadi cepatlah bangun dari mimpi buruk awak ni."

Farah mengeluh sekali lagi " daddy dengan mummy dah takde ryan... apa yang awak akan rasa bila jer awak sedar dan awak terus tanya saya mana parents awak?

Farah sinis " saya harus jawab yang parents awak dah takde? Sakit ryan, dan saya dapat rasa kesakitan ini sebelum awak dapat tahu yang parents awak dah tiada..."

Dia tahu semua tu imaginasi...

Keluhan...

Demi

Keluhan....

KAU DATANG KEMBALIWhere stories live. Discover now