Farah hendak menuruni tangga satu persatu. Farah memberhentikan langkahnya sebelum dia turun kebawah. Farah tak nak lah mereka berfikiran yang bukan bukan!
Farah turun tangga satu persatu dan nampak jayden dengan ryan sibuk bersarapan yang lain pun sama lah! Farah pun turun dengan menberikan senyuman yang manis.
Jayden yang perasan farah turun terus dia dengan terujanya memandang farah. Farah senyum memandang anaknya.
" mama..! Tengok ni baba datang."
Farah geleng sinis " iyee mama nampak baba awak tu, kalini nama tak tipu ayd kan?"
Jayden angguk senyum dan sambung makan. Farah senyum lalu duduk di sebelah jayden. Pinggan diambil dan mencedok nasi dipiringnya.
" lama betul awak nak turun kebawah ni yer, auliana?"
Sinis ryan dengan pandang farah dengan niat nak kenakan. Farah yang sedang mencedok nasi terus pandang ryan tak puas hati. Mereka semua ketawa kecil. Betullah tu buat apa dekat atas lama lama?
" awak jangan eaa, ryan."
" aikk saya pula? Saya tanya jer?"
Farah jeling kepada ryan. Ryan sinis dan sambung makan.
" tak payah nak jeling ryan macamtu, farah. Dia tanya jer pun."
" ibu ni tak habis habis nak backup si ryan ni." Cemburut farah!
Hastag tanda protes!
Sarimah sinis " apa bezanya dengan seorang lagi tu yam, dari tadi tak turun. Buat apa lah agaknya."
" tadi naz dia ada cakap yang dia ada kerja sikit nak kena buat, itu sebab dia kena turun lambat tu."
Semua mengganguk dan farah hanya mencebik dalam hati nak jer bagitahu tu semua propa! Farah makan dengan perasaan tak puas hati! Sangat yer!
Selepas setengah jam sarapan, farah, jayden dan ryan meminta mengundurkan diri. Mereka bangun dari meja makan dan mahu gerak.Sesampai sahaja di tangga naz turun dengan wajah yang sangat tak puas hati memandang mereka. Langsung tak nak senyum!
Naz berhenti lalu pandang mereka dengan sinis. Apatah mamat ni nak lagi! Ryan terua senyum memandang naz.
" hai, bro. Lama tak nampak kau."
Naz hanya sinis dan turun tak layan apa yang ryan cakap. Senyuman yang ryan lontarkan tadi bertukar menjadi sinis.
Naz berselisih dengan farah dan berbisik dengannya " antara kau dengan aku belum tamat lagi, sayang..? Aku janji aku akan cari tahu pasal kau secepat yang mungkin."
Sinis naz lalu pergi ke meja makan. Semua disitu pelik dengan naz dan farah apa yang dibisiknya? Farah sinis malas layan perangai bodoh dia tu! Malas layan!
YOU ARE READING
KAU DATANG KEMBALI
RomanceFirst story✨ Tengku syed nazmi, berkejaya. Berkedudukan tinggi. Dirinya sangatlah terkenal dikhalayak orang ramai. Nur farah auliana, seorang perempuan berperibadian tinggi. Sangat kasar. Dia tidaklah seperti perempuan melayu terakhir. Kenapa duni...