KDK BAB 22

1.7K 33 1
                                    

Farah pusing dan senyum kepalanya. Suka lah macamni! Sakit hati!

" ryann... haihhh kalau saya ni ada heart attack sia sia jer selama ni saya hidup."

Ryan pun hampiri dengan pakaian macam nak kahwin dan farah sinis geleng. Ryan pelik dengan tingkah farah yang tiba sahaja sinis.

" apa pasal awak gelak?"

" macammana saya tak gelak? Cuba awak tengok pakaian awak sekarang ni? Macam orang nak kahwin! Mana permaisurinya tu?"

Farah gelak dan geleng kepala melihat pakaian ryan. Kemain yer?

" ehhh melebih pulakk awak ni ? At least saya takdelah gugup masa majlis akad nikah kita, betul tak?"

" sumpah awak ni kuat angau ryan!"

" jomlah masuk." Ajak ryan supaya mereka berdua masuk kedalam masjid itu. Farah angguk dan hembus nafas dan ryan pandang lalu senyum sinis

" semuanya akan baik baik sahaja, percayalah! Awak perlu tunjuk yang diri awak sangat lah kuat auliana! Tunjuk dekat dia yang awak mampu nak hadap apa yang berlaku sekarang"

Senyum ryan dan cuba untuk mengeluarkan ayat itu untuk menenangkan sedikit hati farah. Farah senyum dan angguk kepalanya. Ye dia perlu kuat!

Farah masuk dan farah jalan perlahan lahan menghampiri hala ke perempuan. Ryan awal awal dah gerak ke tempat lelaki dan salmah yang perasan terus bangun dengan terkejut melihat kehadiran farah. Salmah dekat dengan farah sambil keluar air matanya sambil senyum

" jom ikut mama?" Salmah pergi bawak farah ketempat belakang luar yang tertutup

Jessica yang disitu terus menjeling. Lagipun kisah apa dia? Sekejap je lagi naz tu akan jadi milik dia dan ryan yang tengok jess dari tadi nak pijak pijak je betina tu. For your information, time tu pihak dari lelakitak datang lagi.

Diluar, mama terus peluk farah menagis teresak esak. Sungguh dia rindukan sosok menantunya yang satu ini!

" mama minta maaf farah, mama buntu sangat dan mama paksa naz kahwin dengan jessica. Mama.."

Farah tepuk belakang mama dan lepas lalu senyum " maa...? Farah kuat, kan? Kalau farah lemah, farah takdenya dekat sini and mama ingat ni farah redho dengan ketentuan allah mungkin jodoh kami tak panjang dan allah datangkan jessica yang mungkin dia adalah jodoh naz hingga dia tutup matanya yang semestinya bukan dengan farah"

Senyum farah yang menyembunyikan kesedihan di dalam hatinya

" kamu nak pisahh dengan dia ke farah? Please jangan ? Pertahankan hubungan ni selagi boleh, okay?"

Farah senyum sinis dengan tangisan " naz dah jumpa orang yang terbaik untuk dia maa dan farah sangat yakin jessica adalah yang terbaik untuk diri dia."

" ituu...."

" mama percaya takdir kan? Macamtu jugak farah, mama. Farah percaya yang jodoh farah dengan naz sampai detik ini sahaja."

Farah terus senyum dan peluk lalu menahan air matanya. Dia sendiri pun tak kuat macammana dia dengan yakinnya datang majlis pernikahan suaminya?!

 Dia sendiri pun tak kuat macammana dia dengan yakinnya datang majlis pernikahan suaminya?!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
KAU DATANG KEMBALIWhere stories live. Discover now