KDK BAB 19

1.4K 27 1
                                    

" sebenarnya, ada rahsia yang auliana perlu tahu..." jelas ryan dengan penuh serius.

Farah pelik. Kenapa perlu serius sangat?!

" rahsia apa? Macam penting sangat jer auliana kena tahu rahsia tu?" gelak kecil farah. Yelah penting sangat ke?!

Ryan jeda dan farah tengok jer ryan yang sekarang ni dia takut nak bagitahu pada dia

Farah sinis " ehhh chill lah, apa yang awak nak bagitahu saya? Lek, selagi benda tu takde benda salah, buat apa awak nak takut?"

" sebenarnya nama abang tengku ryan hakimi bukan muhammad ryan efendi ...."

Teragak agak ryan nak bagitahu hal sebenar. Farah terkejut! macam terkejut nak mateyy!

" auliana..., janganlah nak salah faham abang ada reason kenapa abang sorokkan semua ni. Semua tu tak seperti macam.."

Lama farah membisu akhirnya dia sendiri gelak macam apatah! Ryan sendiri pelik dengan tingkah farah

" auliana rasa benda ni kelakar ke? "

" tak tahu tapi sepatutnya auliana yang tanya pada ryan, ryan rasa benda ni kelakar ke? Ingat dalam drama ke?"

" kalau ryan cakap tak?"

Farah berhenti gelak dan pandang ryan pelik. Apa punya kejutan ni?!

" are you sure?"

Biar betul mamat ni?

" yer auliana! Ingat keluarga abang ni kelurga yang biasa biasa ke? Sampai mampu beli syarikat lagi?

" and then apa motif ryan nak bagitahu hal ni dekat auliana?"

" takdelah ryan takut auliana tak boleh terima kalau abang rahsiakan benda ni pada auliana yang abang sebenarnya anak datuk. So, auliana tak marah ahh ni?"

Farah ketawa sinis dan geleng " buat apa nak marah? Abang ada hak dan abang ada reason kenapa nak sembunyikan identity. Baguslah tu, awak berani bagitahu sekarang kalau time tu auliana tahu dari orang luar? Tak rasa nak kena marah dengan auliana sendiri ke?"

Ryan gelak " yayayaya uishh syukur sangat ingat auliana nak marah tadi...."

" so tak nak cerita?"

" hmm kalau auliana dah tahu ni ryan cerita jelah eaaa? Abang tahu ni pun baru baru ni sebab daddy ryan suruh ryan take over. Dulu, daddy ryan ada 1 cawangan dekat kuala lumpur tapi itu dululah dan sekarang dah berjalan seperti biasa atas kerjasama kawan baik daddy tapi ryan tak tahulah dah lama jugak ahhh dia jaga. Jadi senang cerita syarikat ni dulu bankrupt atas sebab kesilapan staff daddy ryan sendiri so terpaksa ditutup time tu, ryan baru 12 tahun lagi auliana tak tahu apa apa dan buat pengetahuan farah juga, ryan rapat tau dengan sorang perempuan anak dari kawan baik papa saya ni cumil sangat!"

Ryan senyum sinis bila dia bercerita pasal anak kawan daddynya itu

Farah gelak sinis " hamboi, So now where she is? Dia masih ada dekat sini?"

Ryan angkat bahunya " donno! Lama dah tak jumpa lepas daddy gerak ke austrilia dengan mintak pinjaman dari kawan baik daddy ryan, banyak jugak lah sebab nak buka syarikat dekat sana. Masatu kitaorang takde apa auliana. Sebatang kara."

Termenung sinis ryan mengenang perkara lama walaupun masih kecil ketika itu tapi  memori pahit yang dialami oleh keluarganya dulu masih segar didalam ingatannya

" sehelai sepinggang!" senyum sinis mengigati kiku kehidupannya dahulu

" tapi kitaorang sendiri bernasib baik sebab ada kawan daddy yang baik sangat! Lepas jer bussiness daddy dekat austrilia dah kembang, daddy terus bagi duit semula dan kawan daddy ni dia open balik syarikat lama tu dengan bawah nama daddy ryan and finally kitaorang tubuh lagi 2 company dekat kuala lumpur and melaka"

KAU DATANG KEMBALIWhere stories live. Discover now