KDK BAB 43

962 29 0
                                    

Malamnya di rumah ibu ayah farah, di balkoni dna farah termenung memandang langit dan tak lama tu farah memejamkan matanya seketika

Tiba tiba sahaja badan farah dipeluk seseorang dari belakang sambil mencium leher farah. Farah tak terkejut dan ia hanya diam senyum dengan action apa yang dia rasa sekarang sebab dia tahu itu semua hanya bayangan dia je

( suara hati )
Farah senyum sinis " pelukan ini? Aku terlalu merindukan perlukan ini"

Farah keluar air mata nya secara tiba tiba sambil tersenyum. Kenangan lama...

Flashback

Di pont alexandre, paris. Farah yang sedang termenung memandang sungai di atas jambatan tetiba didatangi seseorang

" sayang...?"

Farah pusing dan pandangan gerangan pemanggil itu. Siapa lagi kalau bukan suaminya?

" sangat cantik.."

Naz terus memeluk pinggang farah dari tepi dan cium kepala farah yang dilapisi tudung. Masing masing menikmati keindahan alam.

" abang nak tahu..?"

" apa dia?"

" saya cintakan abang."

Tersengih naz dengar pengakuan isterinya. Bahagia rasanya!

" saya juga cintakan awak sayang. Sayang sangat!" Jawab naz dengan penuh semangat yang dia terlalu sayangkan isteri disebelah dia ini

" kalau awak sayang.. janganlah pernah tinggalkan saya. Boleh?"

Itu sahaja yang dipinta farah! Tiada lagi!

Naz sinis " kenapa pula abang nak tinggalkan awak, sayang. Abang janji, abang tak akan sakitkan dan duakan sayang."

Farah mengeluh dan pusing pandang naz. Mereka saling pandang.

" jangan berjanji sekarang. Kita tak akan tahu apa yang akan berlaku akan datang bukan?"

Naz usap kedua pipi farah " janganlah cakap macamtu. Saya janji, insyaallah hubungan kita akan baik baik sahaja."

Farah mengeluh tundukkan kepalanya. Naz hembus nafas dan ubah posisi farah dengan dia bertentangan dan senyum

" sayang...? Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita. Macamtulah keadaan kita kalau suatu hari nanti kita terpisah jauh dan tidak saling mengigati percayalah walaupun sayang tak ingat abang, tapi cinta dan kasih abang terhadap sayang akan sentiasa tersemat dalam hati abang buat selama lamanya."

" abang kena sentiasa ingat sayang tau."

Naz sinis dan ciut hidung isterinya " yer baik isteriku, abang janji!"

End flashback

Farah tersenyum lalu membuka matanya ia dia rindukan saat itu masing masing jatuh hati satu sama lain

( suara hati )
" adakah aku masih menjadi seorang perempuan yang bertahta dihatimu?"

Takkot? Dengan keadaan dia macamtu? Hehhhh imposible mat!

Tetiba suara riuh datang. Farah sinis dan dia memang dah agak dan siapa! Yelah kalau tak tiga orang sahabatnya tu! Farah pusing memandang mereka bertiga.

" uuuu dia buat macam funfair bai."

" funfair funfair jangan buat main ahh."

" tu ahh tu."

" kemain kau menenung dekat luar ni sorang sorang erkk? Mentang mentang ayd kau dah past dekat uncle dengan aunty macamtu jer."

" betul lah tu!"

KAU DATANG KEMBALIWhere stories live. Discover now