Farah dan sarah menuruni tangga satu persatu . Mereka semua dah menjemu selera, maryam pandang farah dan sarah lalu senyum
" apa yang lama sangat dekat atas tu farah? Sampai sarah kena naik atas kena berjemput."
" ermmm, ada hal lah tadi ibu..."
" yelah."
Naz pusing dan pandang farah dengan memberikan senyuman sinis lalu kembali makan
( suara hati )
" apa pasal mamat ni pandang aku macamtu? Sengal ke apa?"Mereka berdua duduk dan farah duduk disebelah jayden. Farah mengulus lembut rambut anak lelakinya itu
" tak tunggu mama pun kan?"
" sorry mama."
" its okay."
Farah lepaskan tangannya dan pandang depan semula untuk mencedok nasi dipinggannya.
Buat pengetahuan semua, farah dan naz duduk bertentangan tau. So naz adalah usya usya haihh sinis pun ada! Farah kadang perasan rasa nak congkel mata dia pun ada! Stress!
" tak jawab lagi tadi, kenapa turun bawah lama sangat?"
Langkah farah mencedok lauk terhenti dan senyum " ermm tadi ryan call."
" ohhh jadi ke tak ryan tu..."
Belum habis ayah cakap, farah dah geleng matanya tertuju kepada jayden harap ayahnya faham lah. Ayahnya angguk dan sambung makan.
Tetiba
" mama?"
" yer sayang...?"
Senyum sambil pandang jayden dan langkahnya mengambil makanan terhenti
" bila baba nak datang? Mama kata, baba datang sini malam ni?" Soal jayden pandang mamanya dengan penuh harapan
"Allah.."
Farah senyum" baba lambat sampai sayang, ayd makan dulu okey? Sekejap lagi mesti baba akan sampai."
Farah yakinkan anaknya. Harap sangat anaknya itu paham. Jayden hanya angguk paham. Syukur... Farah sambung makan makanannya.
" siapa baba yang jayden maksudkan tu?"
Maryam senyum " baba tu ryan, mah."
" ouh paham, so maksudnya farah dengan ryan dah kahwinlah ni?"
Naz tersedak! Terus naz cepat cepat capai air untuk diminum. Semua dah senyum sinis dah boleh pulak si naz tu tersedak! Yelah yang di tanyanya si farah boleh pulak dia yang tersedak?
" aiii naz? Mama tanya dekat farah, kamu yang tersedak sekali kenapa?"
Sinis mama saje nak kenakan. Naz hanya geleng dan terus letak airnya lalu pandang farah dengan penuh nak tahu jawapannya betul ke dia dah kahwin?
Farah ketawa sinis sambil memandang puan sarimah " takde lah, farah tak kahwin lagi"
Naz lega sambil sinis lalu sambung makan. Akhirnya takdelah peluang dia terlepas kan?
" baba tu hanya panggilan sahaja buat ayd panggil dekat ryan. Lagipun ayd dengan ryan tu pun kalau tengok tengok memeng sesuai jadi anak beranak."
Naz sinis. Sesuai lah sangat! Farah yang perasan terus pandang naz pelik.
( suara hati )
" yakin ke dia ni hilang ingatan? Ke sebenarnya dia gila?"" ouhh ingat dah, yelah dah lama kawan kan? Tak mustahil kalau nak pergi ke langkah seterusnya."
YOU ARE READING
KAU DATANG KEMBALI
RomanceFirst story✨ Tengku syed nazmi, berkejaya. Berkedudukan tinggi. Dirinya sangatlah terkenal dikhalayak orang ramai. Nur farah auliana, seorang perempuan berperibadian tinggi. Sangat kasar. Dia tidaklah seperti perempuan melayu terakhir. Kenapa duni...