KDK BAB 36

1.1K 32 0
                                    

Malamnya, selepas sahaja mereka menyiapkan segala macam benda. Mereka mengambil keputusan untuk tidur.

Sarah dan farah tidur sebilik manakala su dan fana tido di bilik lain disebabkan jayden nak sangat tidur dengan atuk dan nenek dia jadi sarah mengambil tempat untuk tidur dibilik farah

Farah dan sarah bersiap sedia untuk tidur tetiba pintu diketuk. Pintu dibuka dengan perlahan lahan. Mereka berdua melihat gerangan orang yang membuka pintu itu. Farah dan sarah mengeluh dan sinis

" aku ingat siapa lah tadi, ingat siapalah tadi."

Farah senyum " kenapa su fana? Kau nak pinjam apa apa ke?"

Mereka dua senyum sinis dan dekat ke katil farah lalu farah dan sarah pandang satu sama. Mereka berdua senyum sambil geleng bangun dan mereka duduk separa baring di satu katil itu.

" aku dengan su sebenarnya tak boleh tidur, tu sebab kacau korang ni."

" haah tu sebab nak ajak korang berborak sikit."

" kacau korang ke?"

Farah dan sarah saling tatap lalu senyum sinis " selama ni, korang kacau kitaorang macamni, pernah ke kau tanya macamni? Tiba tiba jer?"

" takdelah, takut tak selesa kang."

" takdelah."

" korang bosan sangat ke?"

" teramat dohh! Bosan berdua jer dengan fana tak tahu nak borak apa, tu sebab datang sini at least kembanglah sikit otak tu kan?"

Fana sinis dan geleng kepalanya

" teringat dulu kan? Masa masih digelar student? Sekarang semua dah lain? Auliana dah ada anak? Sarah dah nak kahwin pastu aku dengan su pun dah ada kerjaya. Aku jujur, aku rindu gila zaman itu?"

Mereka bertiga pandang fana pelik

" kau okey fana?"

" kenapa kau tanya macamtu? Aku okey jer, cuma tiba tiba teringat."

" tapi betul lah tu? Aku pun rindu masa dulu? Kalau boleh aku nak putarkan balik masa dulu? Nak enjoy jer dengan korang!" Senyum sinis su

" tulah aku pun sama, kau tahu tak? Kawan dengan korang aku rasa macam lain tau? Aku lebih tahu untuk hargai masa dengan kawan, aku pun dulu ada kawan tapi alah kawan biasa kan? Tapi korang more to my bestfriends!"

Teruja sarah bila bercerita. Mereka bertiga senyum tapi farah still diam termenung. Mesti dia teringat akan masa lalunya.

" kau okey auliana...? Kau ada masalah?" Soal fana yang melihat sahaja kawannya itu termenung.

" kalau aku pulak kan, aku tak nak pun balik waktu dulu"

Farah senyum sinis. Mereka pandang farah sedih dan mereka tahu apa maksud yang dikatakan oleh farah

" orang lain kalau diberi pilihan untuk putar balik waktu dia nak sangat kan balik waktu dulu? Tapi aku tak wehh, aku tak nak dan bagu aku, masa silam aku sangat menyakitkan. Aku tak nak pun diberi pilihan untuk balik pada waktu dulu"

Farah senyum sedih. Mereka bertiga senyum sedih. Yer dia paham.

" kalau nak berkenalan dengan korang pun, kalau boleh aku nak aku jumpa korang dulu baru aku nak jumpa dia"

" dia yang kau maksudkan tu jessica ke?"

Farah senyum pandang mereka " kau tahu tak? Aku dulu berkawan dengan jessica ann aku rasa macam sama vibes bila aku bersahabat dengan korang.."

Farah senyum lalu pandang depan balik termenung " dulu? Dia lah kawan baik aku, kawan susah senang aku? Bila aku sedih, dia lah orang ada dengan aku"

Sinis farah bila mengenangkan perkara lama
" dia lah selalu nasihat aku tentang kehidupan, sampai aku percaya dia lah kawan dunia akhirat aku. Dia juga lah yang nasihat aku tentang naz, dia yakinkan aku tentang naz tapi rupanya tu semua hanya agenda dia jer untuk sakitkan hati aku"

KAU DATANG KEMBALIWhere stories live. Discover now