" Arghhh ! "
" Hello rumahku syurgaku " Pekik Asytar dan Asyraf.
Plak !
Terdengar bunyi yang sangat kuat yang terhasil dari pukulan dari Fawaaz untuk kedua budak yang kehilangan otak itu. Geram sungguh kalau di lihat terpekik terlolong seperti tak pernah melihat rumah.
Terlihat Fawaaz menghirup udara di dalam rumah itu masih sama seperti 5 tahun yang lalu. Akhirnya, dia sudah menjejakkan dirinya di rumah agam milik keluarganya tidak tahu apa yang dirinya rindukan sangat tentang Malaysia tapi terasa sudah lama dirinya tidak pulang.
Asyraf dan yang lain memandang Fawaaz dengan pandangan yang pelik ada yang pelik ke dengan bau di rumah ini. Mereka memandang antara satu sama lain Fawaaz ini dilihat semakin merisaukan itulah yang difikirkan oleh otak setengah mereka.
" Bang kau okay tak risau aku tengok kau ada isim ke " Tanya si Asyraf dan Asytar.
" Aha kau ni bau bau ada yang tak okay ke kat rumah ni. Rayyan aku rasa kawan kita dah tak betul " Bisik si Andres kepada Rayyan sambil melihat sekeliling rumah itu.
" Ye do ke memang semua ketua memang ada sixth sense agaknya " Jawabnya kepada Andres.
" Apa lah korang ni nak ada apa rumah ni aku saja je hidu kalau kau kata rumah ni ada apa-apa takkanlah rumah tersusun cantik. Mesti lah Cik Nab yang jaga " Jawab Carlen walaupun dia terasa sedikit takut juga dasar pengecut bukan badan je besar bunuh orang pandai sampai mati.
" Dah sah sah Cik Nab dan Cik Atan duduk sini walaupun kita takkan ada selama 5 tahun ni " Jawab Fawaaz kepada mereka semua.
Kelihatan seorang wanita dalam lingkungan 30-an jalan menghampiri mereka.
" Eh Tuan- tuan muda dah sampai maaf lah Cik Nab kat belakang tadi dengan Cik Atan korang " Pemintaan maaf di beri kepada anak-anak majikan yang selama ini dia bekerja kerana terlambat menyadari dan menyambut tuan mudanya.
" Cik Atan oi Tuan Muda dah sampai sini leh " Jerit ya untuk memanggil seorang lelaki yang bergelar suami.
" Manalah laki aku ni " Dibuat bingung oleh si Cik Nab.
Yang lain hanya mampu tersenyum sahaja dengan kisah kisah Cik Nab dan suaminya.
" Tak apalah Cik Nab kitaorang dah nak naik dah " Tutur Fawaaz kerana perjalanan yang panjang membuatkan mereka keletihan dan memerlukan rehat.
" Nanti kitaorang turun time makan malam je Cik Nab " Kata oleh seketul si Asyraf dan di persetujui oleh kesemua termasuk Fawaaz.
Akhirnya, mereka bergerak ke bilik masing-masing . Jangan ditanya kenapa setiap seorang sudah memiliki bilik masing-masing jawabnya ialah Tuan Afran sendiri yang menyediakan untuk kesemua sahabatnya anak ya itu. Tujuan Tuan Afran menyediakan itu semua kerana untu memberikan kemudahan kepada anak rakannya apabila ditanya di setiap rumah sahabat Fawaaz yang lain mesti akan ada keenam-enam bilik tersendiri setiap individu. Mereka sudah berkawan sejak dari dalam perut ibu mereka lagi jadi tak pelik lah kalau di setiap rumah sahabatnya ibu bapa masing-masing sudah menganggap seperti anak sendiri.
YOU ARE READING
TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZ
Romance[ FIRST ROMANCE SERIES ] SEBELUM BACA FOLLOW DULU AMARAN : 100% FIKSI : PENULISAN YANG MASIH BANYAK KESALAHAN : LATAR BELAKANG YANG MENGIKUT IMAGINASI ...