Setelah berbulan menjadi isteri sah Edward Dranz Fawaaz banyak dia tidak ketahui. Sya merasakan suaminya asing walaupun perilaku manisnya tampak hangat tertapi seperti ada yang membuat dirinya seperti berpura.
" Abang oh abang bangunlah dah subuh." mengejutkan suaminya yang tidak kunjung bangkit dari alam bawah sadarnya.
Selepas 10 minit berusaha mengejutkan Sya putus asa akhirnya dia duduk di pinggir katil lalu berdiam diri tak marah ataupun merajuk tapi sedang memikir hari ini apa yang dirinya ingin lakukan kacau suaminya sudah. Check list pertama.
Fawaaz yang sudah terbangun sejak isterinya memanggilnya dengan panggilan abang. Saja ingin bergurau sedikit. Tidak mendengarkan suara isterinya Fawaaz lantas melihat ke sisi lalu bergerak memeluk si isteri dari belakang.
" Sayang kenapa senyap abang nakal ya. Baby tak suka ke?" muka diletakkan di ceruk leher dan menghirup haruman isterinya.
Memeluk erat pinggang ramping tu lalu mengusap perut rata si isteri.
" Abang kalau harini Sya datang office abang boleh makan sama nak tak? Sya dah lama tak pergi sana semenjak jadi isteri abang." ucap Sya dengan nada yang ceria. Maklumlah awal pagi.
Fawaaz berfikir dengan mata tertutup lalu berdehem sebagai jawapan.
" Hmmmm." jawapan singkat dan padat.
" Hooray " Melompat Sya melepaskan pelukan Fawaaz lalu memandang Fawaaz yang masih separuh sadar dengan bahagian atas topless.
Isterinya selalu bersemangat.
Sya tersenyum suka lalu menangkup muka Fawaaz lalu mencium dahinya dengan lembut. Lalu, pergi ke walk in closet untuk menyiapkan pakaian Fawaaz.
" Abang jangan lupa mandi bau masam Sya pergi dulu nak siapkan baju abang."
Lelaki itu hanya tersenyum tipis lalu mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik mandi. Fawaaz memndang kearah cermin.
" Tak lama lagi." suara bariton itu entah siapa yang dimaksudkan.
Setelah 20 minit bersiap Fawaaz akhirnya keluar dari bilik mandi mata ya itu melihat wanita yang berguling-guling di atas katil dan bergumam entah apa.
Fawaaz menhampiri Sya dan menghentikan aktivitinya takut Sya pening pula.
" Sayang ." tangan kiri dan kanan mengungkung badan Sya di katil.
Air dari rambut Fawaaz berjatuhan mengenai muka Sya.
Sya terpesona melihat muka tidak bukan muka tapi perut.
Lalu, Sya tanpa sedar mendekatkan tangan ke perut suaminya. Sya mengusap perut itu dan mengira bendang perut itu.
" 1, 2, 3, 4, 5, 6,." mata sya berbinar sambil mengira.
" Done sayang mengira?" lalu mencium pelipis Sya.
YOU ARE READING
TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZ
Romansa[ FIRST ROMANCE SERIES ] SEBELUM BACA FOLLOW DULU AMARAN : 100% FIKSI : PENULISAN YANG MASIH BANYAK KESALAHAN : LATAR BELAKANG YANG MENGIKUT IMAGINASI ...