" Mulakan rancangan kita"
Sya sedang menyiram pokok bunga di pagi hari sebab kebosanan telah melanda dirinya semenjak kebelakangan ini. Mana tak ya ibu bapa mertua tidak membenarkan langsung membuat pekerjaan jadi disinilah dirinya.
Fawaaz yang melihat isterinya dari pintu sudah mengetahui jangan ingat dia tak tahu hata kecil masalah tentang isterinya juga dia tahu. Kali ini mood isterinya tidak baik semenjak tadi malam mula dari memukul dan mengigit badan ya ada-ada saja isterinya. Marah? semestinya tidak sudah terlanjur sayang bukan.
Namun, ada yang sesuatu yang menjadi fokus mata Fawaaz iaitu baju isterinya kenapa berwarna merah ternyata inilah sebabnya.
" Patutlah bad mood ." tersenyum lalu bergerak meminta pembantu rumah untuk mengambil kain.
Jejaka itu bergerak kearah si isteri dengan tergesa-gesa lalu melingkarkan kain tadi di pinggang isteri tercinta.
Sya yang tidak sedar terkejut apabila ada sepasang tangan yang melingkar di pinggangnya. Mahu saja ingin membuka mulut memarahi siapa yang yang lancang memeluk dirinya lagi sekali terdiam apabila mendengar suara yang sangat dikenali.
" Sayang."
Wanita yang sedang sibuk menyiram pokok bunga terkejut. Tapi cepat meneutralkan gerak tubuhnya. ya langsung tidak memandang suaminya dia hanya diam membisu tanpa sebarang kata, banyak yang bermain difikirannya. Salah satunya ialah Anis.
Siapa anis?
Adakah tunangan yaaaa dulu?
Masa lalu suaminya?
Ataupun anak?
Sya terus mengelamun matanya mula mengeluarkan air mata lalu terkena tangan suaminya. Baru Sya sadari matanya mengeluarkan air mata dia meraba muka untuk menghapus air mata yang keluar. Fawaaz perasaan air mata isterinya keluar namun di biarkan saja kerana dia mahu isterinya sendiri memberi tahu kebimbangan hatinya. Fawaaz cuba meraih perhatian si isteri dengan mengigit daun telinganya.
Isteri yang sempat mengeluarkan air mata pun memandang semula kepada suaminya dan bertanya.
" Siapa anis?" soalan yang dilontarkan sekali dengan mimik wajah yang ditunjukkan seakan sedang menahan tangis suaminya menipu kata tiada perempuan yang pernah jadi pasangan ya itu.
Berani sekali suaminya menipi dirinya dulu keluarganya sekarang takkan suaminya pula yang bakal menyakiti hati kecil ya itu.
BINGO
Fawaaz hanya tertawa macho dia sudah agak ini mesti pasal gambar yang berada di dalam kotak bawah almari. Baru saja Fawaaz ingin memberitahu siapa anis tetapi terbersit idea jahat untuk menyakat isteri kecilnya itu.
YOU ARE READING
TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZ
Romance[ FIRST ROMANCE SERIES ] SEBELUM BACA FOLLOW DULU AMARAN : 100% FIKSI : PENULISAN YANG MASIH BANYAK KESALAHAN : LATAR BELAKANG YANG MENGIKUT IMAGINASI ...