BAB 14 | EDF

3.9K 121 3
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Semenjak kejadian CEO syarikat itu melamarnya Sya jadi tak karuan malah dia tidak perlu datang lagi berkerja ke syarikat itu tapi bayaran yang diterima tetap sama semacam dia bekerja di sana. 

Dia itu bingung betul ke apa yang dia buat dengan menerima ini macam mana penerimaan keluarganya tapi semua ini hanya untuk melindungi keluarganya. Apa reaksi ibu dan bapa serta keluarga ya. Sedang bergelut dengan lamunan yang di ciptakan tiba-tiba smartphone itu berdering.

Ho.....Ho.....Ho.....
Walaupun dirimu tak bersayap
Ku akan percaya
Kau mampu terbang bawa diriku
Tanpa takut dan raguWalaupun kau bukan titisan dewa
Ku takkan kecewa
Karena kau jadikanku sang dewi
Dalam taman surgawi

Sya menganggkat panggilan itu dengan cermat sambil melihat ke arah skrin smartphone ya. Pelik itu yang dirasakan panggilan asing. Adakah itu scammer yang nak mengambil duit biasiswa. Selepas beberapa berfikir keras akhirnya gadis itu menganggkat juga panggilan itu.

" Assalamualikum siapa di sana "

" Hello siapa ni hwello " nada yang sangat muak dikeluarkan kerana orang yang membuat panggilan tak kunjung menjawab sapaan ya.

Tiada balasan daripada pihak seberang membuatkan gadis itu kesal.

" Saya tutup ya kalau scammer saya tak ada duit "

" Girl "

" Girl i..ni Encik Edward ke ? "

" Yes Baby your husband to be "

" Ya ada apa call ni Encik Edward dan macam mana Encik dapat nombor saya ni " 

" Girl i'm the bos i knew from HRD "

Alamak gadis mungil itu hampir melupakan bahawa jejaka itu ialah CEO di syarikat itu. 

" Next Week i will take you to my mother house. okay? "

Hening seketika kerana shock betul ke nak kahwin ni dengan CEO padahal diri ya tidak mengetahui siapa jejaka yang melamar ya ini. Namun, suara yang memecahkan lamunan itu.

" Girl jangan risau my family akan selalu terima you "

" Okay Encik tapi kelas saya ?" Soal ya.

" Don't worry girl i'm handle it "

" Emmm "

" Okay tomorrow and 3 day later don't come work you need rest. Bye baby girl."

TUT

Gadis itu cepat-cepat mematikan sambungan itu tanpa membalas ucapan terakhir jejaka itu. Dia gugup dengar suara saja telah membuatkan gadis itu gugup apatah lagi melihat. Gadis itu mulai berfikir apa yang patut di ucapkan kepada ibu bapa ya. Masih dalam fikiran yang sama adakah jejaka itu lelaki yang baik.

TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZWhere stories live. Discover now