BAB 35 | EDF

2.5K 89 4
                                    

Sya yang ingin bangun dari baring ya selepas 3 jam menonton My Little Pony ditemnai oleh suami

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sya yang ingin bangun dari baring ya selepas 3 jam menonton My Little Pony ditemnai oleh suami. Dia mula mencapai selipar kuda berwarna itu lalu cuba untuk bangun.

Fawaaz yang sedang membuat panggilan bersama Andres tentang kerja yang perlu dilakukan. Fawaaz melihat saja isteri berusaha bangun dia cepat-cepat menutup telefon ya lalu menghampiri isteri kecilnya. Dia membantu Sya bangun dari katil Fawaaz kelihatan sangat tenang tapi dia risau takut ada yang apa-apa yang akan membahayakan isterinya.

" Dah siap tengok kuda berbulu tu?" soal Fawaaz kepada Sya yang sedang focus mencari selipar sebelah lagi.

Sya hanya menganggukan kepala saja walaupun masih berbaki lima episode lagi. Kalau bukan disebabkan ingin buang air mana mahu ya dia bangun. Semenjak dia mengandung muda ya bawaan dia tu malas saja. Kadang untuk memotong buah saja kelihatan berat. Padahal dia dulu rajin lagi-lagi kalau dirumah kampung. Tidak usah dikata.

" Abang nak pergi toilet juga ke?" Soal Sya kepada Fawaaz yang lagi tadi sibuk membantu ya berjalan.

" Tak." Ringkas saja jawapan Fawaaz untuk Sya.

" Jadi kenapa abang ikut?" soal ya lagi ingin kepastian.

Orang empunya badan yang ditanya hanya senyap saja seakan angin lalu dia hanya sibuk melihat langkah isterinya takut tersandung atau tergelincir.

Sampai saja di tandas Sya menghalang Fawaaz masuk. Kebiasaan Fawaaz akan ikut masuk untuk membantu isterinya tapi kali ini ditolak halus oleh Sya kerana berasa malu.

Sya rasakan dia sudah sihat belakang badannya beransur sembuh dengan ubat yang dibuat oleh Doktor Liz. Kalau kaki dia hanya terseliur saja dia mampu berjalan walaupun tanpa dibantu oleh Fawaaz. Tapi itulah lelaki itu akan mengekori seperti anak ayam yang takut kehilangan induk.

" Abang kat luar saja okay."

" T—tapi "

Dia menutup pintu perlahan. Setelah membuang air dia membasuh tangan muka terus saja keluar dengan tenang. Aapabila dia membuka pintu tandas masih ada suaminya yang setia menunggu dihadapan mahu ditegah takkan dengar.

Dia berjalan perlahan untuk sampai ke katil dibantu oleh Fawaaz juga. Suaminya itu membantu membuka selipar mengelap mukanya lalu dipakaikan krim pelembab. Fawaaz mendudukan diri disebelah Sya lalu membawa kepala kecil itu ke dada ya.

Sya sangat khusyuk menonton kuda berwarna itu. Fawaaz hanya tersenyum lalu membawa tangan untuk mengusap perut si isteri. Memberikan kehangatan kepada anak agar dia juga dapat merasakan yang sama.

" Sayang ada mengidam apa-apa tak mummy selalu kata kalau orang mengandung selalu teringin macam-macam." Ucap Fawaaz setelah teringat perbualan ya dengan Adiyah.

Sya yang mendengar terus saja mendongak menatap suami kacak ya. Lalu, menganggukan kepala menandakan dia mempunyai keinginan.

" Apa tu tell me. Hmmm." Ucap Fawaaz masih lagi mengusap perut sebelah tangan ya mengusap kepala Sya.

TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZWhere stories live. Discover now