" Iya ke Amelia berita tu dah tak ada Alhamdulilah lega hati ni. Terima kasih bagitahu. Bye."Ucap Sya kepada Amelia sebelum menutup panggilan telefon itu.
Lega hatinya berita gossip itu telah dipadam oleh pihak Uni dan meminta maaf sekali. Akhirnya, dia boleh hidup dengan tenang setelah dua hari memikirkan. Suaminya ke yang buat?
Dia berjalan menuju kearah kereta bercadang menghantar makanan kepada suaminya. Dia pergi Setelah meminta diri keluar daripada mummy dan nenek ya.
" Pak Mud pergi pejabat suami saya tau."
30 minit diatas jalan raya kereta itu berhenti di lobi syarikat pintu ya dibuka oleh salah satu penjaga lalu berterima kasih kepada kedua lelaki itu dan menyapa beberapa pekerja suaminya kaki ya laju saja untuk berjumpa dengan suami tercinta.
CKLEK
Tangan Sya membuka namun terhenti kerana pemandangan yang tidak senonoh dilihat Fawaaz yang sedang melayan Anis. Anis diatas meja sisi dan tanganya menarik-narik tali leher Fawaaz. Apa yang membakar lagi dirinya ialah suaminya tersenyum seakan suka digoda mata ya seperti hampir tersulut nafsu ghairah.
Sya apa lagi berjalan meletakkan beg makanan lalu menghampiri Anis menjambak rambut kerinting itu. Terdiri Anis memegang rambut lalu menendang kaki tak berapa nak jenjang Anis tu.
" ADUH KAU KENAPA EH ! " Jerit Anis kepada Sya tangan masih lagi memegang kepala yang masih sakit.
" Kau yang kenapa?" soal Sya tenang tanpa raut marah hanya datar saja.
Fawaaz melihat itu berdiri tanpa cuba meleraikan. Dia terkejut aksi ganas isterinya untuk pertama kalinya. Tapi masih lagi menahan raut wajah dari tersenyum.
Dia lupa agaknya dia hampir terjebak dengan Anis tadi.
Kaki Sya menyepak sedikit kaki Anis. Nampaknya Anis mencuba nasib meminta simpati Fawaaz. Baru saja tangan Fawaaz ingin menolong Anis tapi ditatap tajam oleh Sya yang mengambil gunting dari meja suaminya.
Malu tidak usah dikata akhirnya Anis mengalah lalu keluar dari bilik itu. Sebelum keluar dia mencium pipi Fawaaz sekilas cuba untuk memanas kan Sya. Fawaaz tersenyum lebar setelah mendapat ciuman itu.
" Abang buat apa ni?" soal Sya lagi lembut tapi datar saja.
Raut wajah cuba dikawal oleh Fawaaz tapi tidak dengan dahi dan tangan ya sudah mengeluarkan peluh. Muka isterinya melihatkan sesuatu yang dia tidak boleh jelaskan. Kecewa?
Sya berlalu pergi dari bilik itu tapi sebelum keluar dia memesan kepada Fawaaz. " Makan."
Sepanjang jalan itu muka Sya tidak tersenyum dia menendang meja yang berlanggar dengan kaki ya. Selepas sudah dia pergi untuk pulang.
Anis.
Dia sudah berpuas hati suka dapat juga cium Fawaaz setelah sekian dia menaruh harapan. Dia rasakan kali ini dia bernasib baik. Baru saja ingin masuk pintu bilik Fawaaz terkunci dia cuba mengetuk dan menjerit memanggil nama Fawaaz namun hening.
YOU ARE READING
TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZ
عاطفية[ FIRST ROMANCE SERIES ] SEBELUM BACA FOLLOW DULU AMARAN : 100% FIKSI : PENULISAN YANG MASIH BANYAK KESALAHAN : LATAR BELAKANG YANG MENGIKUT IMAGINASI ...