Semua sudah berkumpul mengepung mansion Fawaaz dari setiap sudut mereka memenuhi kali ini adalah pertempuran terbesar. Tidak aka nada sedikit pun kegagalan yang akan berlaku kerana sudah tahu setiap kelemahan kumpulan Liongerz. Jeremly mula memberikan isyarat untuk menutup bekalan elektrik memudahkan untuk menjatuhkan beberapa pengawal.
" Kau pergi call Anis cakap kita dah sedia." Ucap Jeremly kepada tangan kanan ya.
Lelaki itu terus saja mendail nombor Anis untuk bersedia bersama. Dia memberikan beberapa arahan untuk Anis agar dia tidak membuat kesalahan.
" Budak tu senang betul kita guna jadi kambing hitam." Jeremly tertawa puas dia sudah merasakan bahang kemenangan. Selama ini mereka sentiasa dibawah saja mahu dari segi dunia perniagaan mahupun dunia gelap.
" Oh, Jangan lupa juga mesej budak tu." Ucap Jeremly lagi kali ini sedikit santai dia memikirkan sambutan yang akan apa mereka buat selepas mengalahkan Liongerz.
Lelaki itu menimpali ucapan itu terus saja dia menghantar. Setelah selesai lelaki misteri itu meminta diri dengan alasan untuk melihat anak buah yang lain. Jeremly yang terlalu mempercayai lelaki itu dia hanya membiarkan saja tanpa mengesyaki.
Lelaki bernama Carl itu turut turun bersama lelaki misteri itu mereka berbual sedikit. Bahasa yang digunakan adalah Bahasa mereka tersendiri yang jarang setiap orang guna tujuan hanya saja. Mereka yang terdiri berjaga adalah orang yang diambil tangkap muat saja oleh Jeremly. Terdesak mungkin?
" jom gerak sekarang, pastikan semua dah bersedia." Jeremly mengeluarkan arahan dan mereka semua bergerak menaiki jentera masing-masing.
Anis dengan tangan yang menekan tombol merah ditelefon ya dia memutuskan panggilan bersama salah satu orang Jeremly. Dia sangat gembira tapi dalam masa yang sama dia gelisah takut dia akan diketahui oleh lelaki tercinta ya Fawaaz. Dia berfikir untuk buat kerja dengan bersih tapi macam mana?
" Macam mana ni ini terlalu mendadak aihss !!"
" Kalau mereka tahu matilah aku ARGHH !!!" Teriak Anis didalam bilik sambil mengenggam telefon itu kuat. Dia berjalan kekanan kekiri berfikir. Sempat lari tak kalau sekarang pergi.
Akhirnya, setelah beberapa jam kemudian mereka semua sampai bermula dari salah satu dari mereka menyusup masuk memutuskan wayar elektrik. Jeremly tersenyum sinis kediaman itu sudah gelap yang bernyala hanyalah lampu kecemasan saja.
Kesemua pengawal sudah gelabah mencari lampu ditelefon masing-masing. Tetapi ada yang sudah terjatuh sebelum sempat membuka lampu. Rakan sebelah ya terkejut baru saja akan menjerit meminta bantuan lelaki sudah dipukul keras dibahagian kepala.
" DONE !" salah satu orang suruhan Jeremly melalui earpiece.
Jeremly sangat yakin mereka bakal menang. Tiba-tiba pintu gerbang itu terbuka sendiri seakan menyambut, Jeremly apa lagi dia terus melalui jalan gerbang itu pada mula ya dihalang oleh Carl dengan alasan keselamatan namun dipandang remeh Carl.
YOU ARE READING
TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZ
Romance[ FIRST ROMANCE SERIES ] SEBELUM BACA FOLLOW DULU AMARAN : 100% FIKSI : PENULISAN YANG MASIH BANYAK KESALAHAN : LATAR BELAKANG YANG MENGIKUT IMAGINASI ...