Sekarang ini Sya sedang menyibukkan diri dengan bermain macam TikTok. Harini mereka akan balik ke mansion semula. Tentang Sya yang menangis sudah selesai mari kita meneruskan bahtera mereka.
Fawaaz sedang sibuk mengemas pakaian Sya dan juga dirinya. Mengapa sya tak buat sebab Fawaaz tidak mahu isterinya lakukan itu semua kerja utama semenjak melafazkan akad nikah. Apabila melihat isterinya tenang dirinya ikut senang bukan. Fawaaz suka melihat muka Sya yang sedang berkerut melihat TikTok itu.
Entah apa yang dilihat pun tak tahulah. Dia membawa diri kepada isterinya setelah selesai mengemas barang. Fawaaz tanpa apa-apa terus saja menganggkat Sya dan didudukan di paha miliknya.
" Baby kenapa muka tu berkerut je. Hm." soal Fawaaz dengan senyum tertahan kawal muka katanya.
Sya sudah tidak terkejut lagi sebab baru dua hari menjadi isteri dia sudah menghafal apa-apa pasti diangkat seringan itu kah badannya?
" Tak ni lah bingung nak buat lasagna ikut orang ni tapi tak faham cepat sangat." omel Sya dengan raut wajah masam seperti tak mendapat gula-gula.
" Sini abang tengok." lalu Fawaaz mengambil telefon dari isterinya.
"Hello wasap guys..........."
Suara lelaki yang sedang menujukkan cara memasak.
" Sayang nak ke? kenapa tak beli je?" soal Fawaaz setelah melihat tutorial memasak. Fawaaz berfikir antara isterinya itu suka kepada orang yang buat atau memang teringin nak makan. Overthinking.
" Emm nak tapi tak pandai, taknak beli ." Jawab Sya sambil memilin hujung baju Fawaaz.
Fawaaz tak tahan dengan kecomelan isteri langsung saja mencubit kecil pipi bulat dan menoel hidung. Tenang sekali pasangan ini.
" Dah jom sayang kita balik." menghulur tangan besar ya kepada Sya.
" Wokey." jari menunjukkan sebagai tanda.
Jejaka itu menarik tangan isterinya lalu di angkat bridal style. Walaupun ditegah seakan tuli pada dirinya. Baginya selepas berkahwin dan akad nikah dilafaz Sya adalah segalanya. Tak boleh lelah ataupun sedih.
" Abang apa ni jangan angkat malu lah." tangan yang memukul dada suaminya.
" No...Ab.."
Baru saja Fawaaz ingin berkata telah dikejutkan dengan bunyi ketukan pintu yang nyaring dan terdengar suara Asyraf.
TOK TOK TOK
" Bang sudahlah jom balik . Sudahlah penat dah tunggu depan pintu ni." Asytar bersuara nyaring di koridor hotel.
" Ohoi abe Fawaaz mohlah kita balik. YUHU !!" Kali ini Rayyan punya suara pula.
YOU ARE READING
TAMAT | EDWARD DRANZ FAWAAZ
Romance[ FIRST ROMANCE SERIES ] SEBELUM BACA FOLLOW DULU AMARAN : 100% FIKSI : PENULISAN YANG MASIH BANYAK KESALAHAN : LATAR BELAKANG YANG MENGIKUT IMAGINASI ...