البارت العاشر

72 8 0
                                    

البارت العاشر.

_ أرجوكمم ساعدونيي صديقيي مصابب

التف حوله عدد لا بأس به من الممرضين وتم نقل انطونيو الى غرفه العمليات المجهزه على أكمل وجهه بواسطه فراش متحرك " ترولي "

بعد عده دقائق شاهد طبيب شاب يقترب بخطوات مهروله ناحيه غرفه العمليات فأوقفه وقال بتوسل:  أرجوك،  انقذ صديقي.

الطبيب:  هون عليك ستكون الأمور على ما يرام لا تقلق.

تحدث:  قلبه في الناحيه اليمنى،  الإصابه ليست ناحيه قلبه. 

الطبيب: جيد،  لا تقلق ستكون الأمور بخير

▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

_ ايوا يا ياسين عامل اي ياحبيبي

ياسين:  كويس يا ياسمينه،  انتي اخبارك اي وفلك وعيالك وقصي.

ياسمين:  كلنا تمام يا حبيبي متقلقش، طمني عليك وعلى عُدي هو فين تلفونه مقفول.

ياسين:  نايم،  ولما بينام بيقفل الفون،  بس متقلقيش هو تمام.

ياسمين:  هتيجوا امتا.

ياسين:  حصل شويه حجات مكناش عاملين حسابنا عليهم،  هنضطر نطول شويه فالسفر،  بس مش كتير.

تحدثت ياسمين ببعض الخوف:  حاجه اي يا ياسين،  انت متأكد انكم بخير،  والشغل ماشي تمام،  والحجات الي انتو سافرتم عشان تشتروها خلصتوها على خير ولا حصل حاجه.

ياسين:  متقلقيش يا حبيبتي كل حاجه تمام والله،  انا مضطر اقفل دلوقتي لأني فعلا مشغول ولما عُدي يصحى هخليه يكلمك

ياسمين:  خلاص ماشي،  خلي بالك من نفسك وسلملي على عدي.

ياسين:  حاضر ياحبيبتي،  سلميلي على فلك وياسين بالله عليكي.

ياسمين:  يوصل يا حبيبي، لا إلاه إلا الله.

ابتسم وتمتم بخفوت: محمد رسول الله.


▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

في مكان ما.

_ طمني،  وصلت لحاجه.

_ أنطونيو اتصاب وقت الإشتباك بس جاك قدر ينقله لمستشفى وهو حاليا فالعمليات 

حك فروه رأسه بقوه وقال بدعاء:  يارب إشفيه،  يارب يقوم منها ويبقا تمام

الأخر:  مش عاوزك تقلق يا فندم، الإصابه فصدره ناحيه الشمال،  الي ضرب عليه نار كان عاوزه يموت فورا،  بس حظه ان قلبه فالجنب اليمين، العمليه هتبقا سهله وهيقوم بسرعه بأذن الله.

_ ان شاء الله.


▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

عفريت مراتي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن