البارت الثالث عشر

70 8 0
                                    

البارت الثالث عشر.

قراءه ممتعه حبيباتي.


في منزل ياسين،،،

في تمام الساعه العاشره صباحا.

تململ في فراشه وبدأ يفتح عينيه تدريجيا الى ان افاق كليا.

اعتدل في نومته وأسند ظهره على الوساده ونظر بجانبه...

ليرى فلك مستلقيه على بطنها وشعرها الطويل يخفي وجهها كليا وبجانبها جورجينا غارقه بالنوم هي الأخرى.

تمتم بغيظ:  عيله بنت كلب،  بوظت ام الليله.

ولاكنه ضحك فجأه وأكمل بخفوت:  قال بتكرهني قال، منك لله يا عدي الكلب طلعت الي كنت بعمله فيك زمان عليا يوم فرحي.

نهض من على الفراش واتجه ناحيه المرحاض الملحق بالغرفه،،

خرج بعد دقائق قليله واتجه ناحيه الكومود والتقط هاتفه وخرج من الغرفه دون اصدار صوت يزعجهم.

ارتمى بجسده على المقعد بإنهاك وقام بفتح هاتفه وضغط عده ضغطات متتاليه وسريعه ومن ثم رفع الهاتف على أذنه...

على الناحيه الأخرى..

كان عدي يقف في المطبخ امام ماكينه القهوه بانتظار ان يمتلأ فنجانه بالقهوه..

تثائب بكسل ومن ثم التقط الفنجان وارتشف منه،  ومن ثم جلس على احد المقاعد الخاصه بالطاوله الموجوده بالمطبخ..

شرد بأفكاره على ذكرى له مع زوجته الراحله سهر...

أفاق من شروده على إهتزاز الهاتف في جيب سرواله القطني.

مد كفه بداخل جيب البنطال واخرج الهاتف وعندما لمح اسم المتصل فلتت منه ضحكه صغيره كتمها قبل ان يستقبل المكالمه..

عدي:  عريسنا،  عامل اي ياوحش واخبار الجواز على حسك.

تحدث ياسين:  كله تمام ياصاحبي والله.

استغرب عدي وقال:  كله كله..

ياسين باستفزاز:  ايوا كله كله.

عدي:  اومال فلك فين من كل دا.

ياسين:  وانت فاكرني هغلب،  ربع ساعه بالظبط وكانت نامت،  حتى جورجينا مكانتش لسا غيرت الفستان، وبس ياسيدي وقامت معيطه.

عدي في سره:  بنت كلب، اومال انا مشربها اربع فناجين قهوه ليي.

قال: الف مبروك ياصاحبي.

ياسين:  عقبالك يحبيبي.

عدي:  لا،  انا الحمد لله توبت، ومش ناوي اتجوز بعد سهر..انا بحبها ومقدرش اقبل بزوجه تانيه غيرها.

ياسين بضيق:  قصدك ايي هاا

عدي:  لا مقصديش حاجه

ياسين:  وهو انا عشان اتجوزت يعني ابقا مكنتش بحبها.

عفريت مراتي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن