عفريت مراتي
الجزء الثاني من خبايا
البارت الثالث
قراءه ممتعه
في بيت قصيي.
على طاوله الإفطار.
ياسين: كلمتي حد ينضف الشقه يا ياسمين
تحدثت ياسمين وهي تطعم فلك: اه يحبيبي، ام خالد الي كانت بتيجي تروق الشقه ايام العيد لو فاكرها، كلمتها وجات وانت نايم اخدت المفتاح وبتروقها دلوقتي.
ياسين: طب كويس اوي، مش عاوزين نتقل عليكم.
قصيي بضيق: ايوا يلا امشي احنا مدايقينن، في اي يا ياسين دا بيتك قبل ما يكون بيتي وبيت اختك كمان.
ياسين بابتسامه: انا عارف يحبيبي والله بس برضو عشان تبقوا على راحتكم.
قصي: يا حول الله يارب كل يا ياسين كل وانت ساكت.
ياسين: في اي يلا انت بتكلمني كدا ليي، الله يرحم لما مكنتش بضربك غير بايد المقشه
قصي: طب مش قدام العيال طيب، هيبتي
فلك: سيد عيب ماتقولش كدا احنا اهل
ضحك الجميع وأكملوا تناول طعامهم.
ارتفع صوت رنين هاتف فالأرجاء فقالت ياسمين: فون مين الي بيرن.
عدي: دا فوني هروح اجيبه.
نهضت ياسمين مسرعه وقالت: لالا خليك كمل فطارك انا هروح اجيبهولك
تحركت باتجاه الغرفه التي قضى بها عدي ليلته بعد اصرار قصي بأن لا يعود لشقته ويظل معهم حتى انتقاله للعيش مع ياسين.
عادت بعد دقيقه وهي تقول بخبث: مين شغف دي ياعدي انت بتلعب بديلك من ورانا ولا اي
ضحك وقال: لا ياستي ولا بلعب ولا بتنيل دي الدكتوره المشرفه على حاله ياسين.
التقط منها الهاتف واعاد الإتصال بشغف التي اجابت مسرعه وهي تتحدث بلهفه: لقيته يا عدي قول انك لقيته انا خايفه يكون موت نفسه.
عدي: اهدي يابنتي، انتي قلقانه وهو قاعد بيشرب شاي بلبن.
شغف: شاي بلبن.
التقط ياسين الهاتف من عدي وقال محدثا شغف: عامله اي.
شغف بعصبيه: انت.. انتت ازايي يا افندي انت تهرب من المصحه انا هاجي اخدك حالا
ضحك ياسين وقال: يابنتي هو نا هربت من سجن.
شغف: مش سجن بس انت كان لازم تفضل لحد ما تكمل علاجك.
ياسين: شغف انا قعدتي فالمصحه كانت بتتعبني اكتر انا قاعد مع اخواتي وبنتي وابن اختي بيتكلموا معايا وقاعدين معايا لاكن قاعده المصحه دي لوحدها تجيب المرض.
أنت تقرأ
عفريت مراتي
Ficción Generalاقتربت هي منه وارتكذت على الفراش امامه وازاحت يده من على وجهه ومن ثم اجبرته على النظر لها في عينيها وقال بابتسامه: انت مش فرحان، انا هنا، ومعاك ومش هبعد عنك ابدا. ياسين: انتي ميته. قدر: بس عايشه جواك وفخيالك وفقلبك، ميته بالنسيه للناس كلها الا...