البارت الخامس

97 8 0
                                    

عفريت مراتي ♥️

البارت الخامس ♥️

قراءه ممتعه حبيباتي ♥️


كان يتحرك فالمطبخ بخفه وهو يعد الطعام للعشاء وباله مشغول بحاله ياسين.. شعر بحركه تأتي من خلفه فالتف مسرعا وجد فلك التي صرخت بضيق.

فلكك: يوووه كنت عاوزه اخضكك.

ضحك عدي وترك الخضراوات من يده وتحرك باتجاهها ومن ثم مال بجزعه وحملها ووضعها على الرخام.

اكمل ما كان يفعله وهو يقول: تخضي مين بسس،  يبنتي انا بسمع دبه النمله،  متنسيش اني كنت ظابطط.

فلك: يعني مش هعرف اخضك ابدا ابدا.

هز رأسه بإيجاب وقال: ابدا ابداا.

فلكك: انا مخدتش العلاج يا عدي ودايخه.

ضرب عدي رأسه وقال بضيق: انا ازاي نسيتتت.

قبل خدها باعتذار ومن ثم انزلها من على الرخام واتجه للفرن واغلق النار.

قال: تعالي.

امسك كفها الصغير وتحرك بها ناحيه غرفه الجلوس قال: هشغلك التلفزيون وهروح اجيب العلاج من عند قصي لأني نسيت اجيبه. بس ازاي يا فلك ما تفكرنيش.

هزت فلك راسها وقالت ببراءه: انا كمان نسيت والله يا بابا.

قبل رأسها بحنان وحب ابوى صادق وقال: الأكل جاهز خمس دقايق هروح اجيبه من هناك واجي تاخدي الدوا ونصحي ياسينن وناكل سوا.

هزت رأسها بايجاب وقالت برجاء: بالله عليك يا بابا هاتلي غزل بنات.

عدي: احنا مش قولنا انو غلط عليكي يا كوكي وهيتعبك.

فلك: بالله عليك.. كيس واحد بس

هز رأسه برفض وقال: معلش يا حبيبتي مش هينفع.. انا هجيبلك جلاتيي اي رأيك.

هزت رأسها بحزن وقالت: لا مش عاوزه متجيبش حاجه.

تابع حزنها البادي على وجهها بقهر على تلك الصغيره وتحدث محاولا إسترضائها:  طب اي رأيكك نعمل كيكك حلو

سفقت بيدها بحماس وقالت:  نعمله احنا التلاته سواا.

هز رأسه بالإيجاب فقالت: موافقه طبعاا.

عدي: طيب يحبيبي انا هروح اجيب الدوا واجيب شويه حجات لزوم الكيك من السوبر ماركت الي تحت.. اجيبلكك شيبسي.

فلكك: ماشي.


بعد عشر دقائق..

خرج من غرفه نومه وهو يتثائب بكسل وبدا يبحث عنهم فالشقه الي ان استمع الى صوت عدي يأتي من المطبخ فتحرك باتجاهه.

عديي: ياحبيبتي، دي مش اول مره انتي لي خايفه.

بكت اكثر وقالت: انا ببقا خايفه كل يوم بس مش بقول عشان ياسمين بتزعقلي.

عفريت مراتي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن