003

104 2 6
                                    

aku mengatur langkah kearah bilik aku diatas. Dengan kaki sakit sebab main ikut sedap je jalan laju tadi. dibuka pintu dengan kuat. segenap laci meja diselak, diselongkar.

tak jumpa!

dicari pula dibawah katil. diratakan tangan dibawah katil.

BINGO!

kaki dibawa kembali kedapur. dia masih lagi shirtless. aku mula berjalan itik kearah depan kaunter. masih mengira gira masa yang tepat untuk menjayakan misi balas dendam aku.

tepat pada suapan terakhir dia, aku bangun sambil menjerit,

"AKU NAK ROH KAU!!!" serta merta dia jatuh dari bangku yang elok je tadi berdiri kukuh.

pada mulanya aku aku gelak tanpa henti dengan topeng muka masih tersarung di muka. perut ditekan beberapa kali yang memang aku menikmati muka terkejut dia tu. terasa puas mengenakan dia balik. dia senyap tak mengeluarkan sepatah suara pun.

dan aku pun berhenti ketawa. dah mula rasa tak sedap. Ahh janganlah buat aku takut.

diperhatikan dibalik kaunter, dia terbaring elok di lantai dengan linangan cecair merah pekat dilantai seperti cat merah.

aku tolok badan dia tapi tak ada tindak balas. peluh dingin mula merecik keluar. aku gurau je bukan niat nak jatuhkan dia.

aku meletakan dua jari di nadinya.

aku telan air liur.

TAK ADA NADI.

-END-

~ ~

fatin aku berjaya bunuh 'prince' kau. bhahahahahaha.

suprise?

aku gurau je. jgn bash aku. aku tgh terkena happy virus ni sbb tu takde keje type tgh malam untuk cite merepek ni.

not wasting ur time bce A/N ni, silalah enjoy this chapter. THE REAL ONE!

~ ~ ~

aku mengatur langkah kearah bilik aku diatas. Dengan kaki sakit sebab main ikut sedap je jalan laju tadi. dibuka pintu dengan kuat. dihempas badan diatas katil yang empuk.

"AHHHHHHHHH" sekali lagi.

otak masih terbayang dia sedang elok je menikmati spaghetti meatball tanpa rasa bersalah langsung!

dan sesuka hati je-

terbayang figura tadi cukup buat telingga aku panas seperti dituang minyak cap kapak. urgg!!!

KRUKKK!

"sabarlah, aku taknak turun kat bawah tu"

KRUKKK!

"Fine!"

dengan lemah gemalai aku membiarkan sahaja kaki membawa turun kearah dapur; kearah mahluk bertuala tu.

/ / / / / /

DING DONG

kaki dibawa kearah pintu depan. Muncul seorang jejaka yang lengkap berpakaian sut hitam bersama dengan shade nya. tinggi dia pun lebih kurang macam mahluk dalam tu.

"alex kau lambat" aku dah berkira kira nak tutup pintu sebelum suara dibelakang menyapa. jejaka yang baru dilebel alex menunduk hormat pada dia.

whoah, who are you?

"typical man actually. not more not less" dia jawab. aku tanya ke?

"err pasal semalam-"

"kebetulan" dia potong. aku feel aura cold hearted kat sini.

"And cakap dekat Sir James, thanks" dia menyambung. wajah dia terpancar tanpa riak. susah nak tafsir apa yang ada sebalik skull dia tu.

"no!"

"aku yang kena berterima kasih. how about your hand?"

"fine" sedingin ais. dia mampu melemaskan aku dengan nafas dingin dia je.

"can you at least tell your name? just in case of-"

"luke" dia masuk kedalam kereta. Lelaki yang bernama Alex berlari anak kearah tempat pemandu sebelum meninggalkan aku dengan asap putih dari kereta Audi hitam tu.

/ / / / / /

"Rafh ingat lagi pasal mentor kita dapat masa freshman year tu?" angguk. Mata masih kukuh pada double cheese burger sambil mulut mengunyah perlahan lahan. Menikmati cheese yang cair dimulut.

"Mentor aku ajak jumpa next week "

masuk telingga kanan keluar telingga kiri. aku tengah fokus makan janganlah sesiapa bercerita apa pun. tak akan dilayan!

"Rafh kau dengar tak?" angguk.

"apa kau dengar?" pinggan yang kosong ditolak kedepan. ditarik pula gelas panjang berisi jus tembikai. dicakau kacau isinya baru disuakan straw ke mulut.

Ahhh, heaven

"RAFHHH!!" dah buat perangai gedik dia kuasa duapuluh.

"jap kau cakap pasal mentor kau ajak meet next week? " tembak.

"ye ye ye. kau ingat tak siapa mentor aku?"

"tak penting."aku ambik tisu dalam beg. Dilap mulut yang comot sebab sos tadi.

"lupa, kau dengan dunia kau. by the way kau still contact mentor kau? jap nama dia apa?"

" Luke Hemmington"

~ ~ ~

(edited: 20151022)

sorry for the late update. wattpad jahat dgn saya. dia hilangkan scene tgh tu. separuh mental pikir balik. so yg tgh tu mcm pelik. hahaha

sepatutnya chapter ni dh post awal2. a/n yg memula tu dh nk seminggu dh. haha. lot happen to me semenjak menjak ni. paperwork, essay and so on. haha

do read, comment and vote.

p/s ade typo please inform. aku double check je. selalu triple check. hech, malas katakan - -"

three sixtyWhere stories live. Discover now