012

35 2 4
                                    

"jadi masalah aku apabila melibatkan Edmund Hemmington" dan otak aku mula melakar satu tanda soal yang sangat besar tentang identiti Aden ni.

"who are you, mister? "

"Should I tell you?" aihh dia ni nak main tarik tali dengan aku ke? ada aku ceput budak ni.

"just TELLL ME ADEN"

"chill princess. my name is Aden Finningan my dad jadi replacement for Eddy before he can take over the kingdom."

dari cara Aden cakap pasal Luke dan ayahnya macam ada satu vibration dari suaranya macam-tak minat. mungkin?

"kiranya kau pun salah satu royal bloodline? " dia angguk tanpa suara. That explain much.

"tahniah" aku pandang pelik.

"For?"

"for being a princess to the prince eddy the ice prince"

"terima kasih atas 'pujian' tu" dia tarik senyum dan membawa aku ke sebuah bangku kecil yang tak jauh dari tempat aku berdiri.

"aku tak sangka yang dia akan setuju dengan benda ni. selalu dia akan bantah. lagi tak percaya yang rupanya kau kenal dia. what a small world"

aku pula yang tarik senyum. senyum pahit lebih tepat. hidup aku sejak kebelakangan ni dah tunggang terbalik. dah berpusing lebih 360 darjah.

aku yang tak pernah sangka rupanya aku ni royal dalam sekelip mata dah kena kawin. I still 18 for those yang tak tahu.

dan EL....

aku melepas keluhan.

dia, dah dibebankan dengan hal kerajaan kami. menguruskan apa yang ditinggalkan oleh kedua orang tua kami.

El,

dah takda.

El sekarang,

hanyalah Rafhael, Prince Rahfael Samuel Hapton.

"kalau kau tenung pokok tu lama lagi aku rasa dah berlubang dah" aku pandang Aden macam nak telan.

"sorry. boleh tak aku nak duduk sini. sesorang?"

"teruskan berangan ye tuan puteri" dengan itu dia tinggal aku kesorangan.

kaki dihayunkan perlahan sementara tangan mula mencapai earphone yang dah disambungkan dengan smartphone.

music help me to calm. somehow..

say something i'm giving up on you
i be the one, if you want me to
anyway i would follow you

dan secara tak sengaja aku ikut menyanyi sama. lagu yang El akan nyanyi kat aku bila aku rasa down. sekarang aku mampu nyanyi sesorang. dia dah takda macam dulu.

and I am feeling so small
it was over my head
I know nothing at all
and I will stubble and fall
I'm still learning to love
just started to crawl.

dah lama tak menangis macam ni. aku muntahkan segalanya. aku terlalu bergantung kepada dia dan bila jadi macam ni aku mula jadi lembik.

aku kena mula belajar-berdiri sendiri. dia bukan selamanya ada dengan aku.

terasa ada manusia disebelah. Dipandang sekilas sebelum aku metarik earphone, digulung dan disumbatkan kedalam cluth. saki baki air mata dihapuskan oleh jari. mata mula bengkak dan hidup dah semerah hidung badut.

aku taknak nampak rapuh lagi depan dia.

kaki baru saja nak bawak lari diri, lengan dicapai oleh manusia sebelah.

"duduk" tanpa riak dan matanya masih tak lepas pandang kearah aku. aku duduk kembali. tanpa bantah.

"Nice song" dia mula bersuara. macam ikhlas. aku buat kesimpulan manusia ni dah lama perati aku.

dan suasana kembali sunyi macam tadi. dia dengan kemeja t polo bersama dengan seluar jean. Typical style dia. apa yang lain hairstyle malam semalam je yang dia kekalkan.

mata kembali semula merenung kearah bunga Aster. empangan yang tadi dah kering mula pecah semula.

aku tak mampu nak tahan sendiri

"kalau nak menangis ke nak marah ke boleh tak lain kali cari aku?" aku pandang balik kearahnya. dikesat air mata dengan belakang tangan.

"jangan salah anggap. ni salah satu tugas seorang mentor kepada menteenya." naihh ni baru dia yang sebenar. ego.

tapi..

terima kasih.

sebab sudi nak jadi wonderwall saya.

*********

hella ppl. soooo longgg tak update. aku pun dah rindu interaction antara luke dan rafh, rafh dan aden.

sorry fatin, i just...well i miss my rafh hahahahaha.

lagu kat atas tu say something by a great big world and cristina aguilera.

do read
comment
vote!

xoxo
zxtralala

DbJEvm3?ߌ


three sixtyWhere stories live. Discover now