005

49 2 5
                                    


jam dikerling untuk sekian kalinya. Aku masih berada diluar. Tunggu dia yang masih tak memunculkan diri walaupun bayang sekalipun. Aku selut poket mencari smartphone. Nombor 1 ditekan lama kemudian telefon dibawa ke telinga. Menunggu manusia dia sebelah talian mengangkat.

"lama lagi ke?" tangan dikibas dihadapan muka.

".."

"tapi, abang dah janji!" diketuk ketuk hujung sneaker di atas lantai bersimen.

"...."

"abang tak boleh ke-"

"..."dia cantas.

"Ditto. Whatever. aku balik sebelum dinner. bye bro" panggilan dimatikan sebelum El membalas.

semenjak ni El dah lain. Lain sangat sampai aku rasa dia bukan twin aku dah. pergi sekolah dia hantar-like always he will do. balik takat dia drop kat rumah dia pergi tempat entah kemana. jumpa pun bila jam dah tunjuk angka 2.

mulalah pagi macam mayat hidup. eyebag dia tu kalau timbang boleh dapat 2 kilo.

metafora merepek aku dah keluar.

dia janji untuk sekian kalinya. janji nak pergi funfare. janji dibawa angin.

kaki dibawa kedalam. dipenuhi dengan manusia-family and couple. aku je mereput datang sesorang. El sangat pandai kill my mood. that's why he is Hitler.

duduk berseorang manakala memerhati lagat manusia kadang kala seronok juga. ada anak kecil pandang aku. aku lempar senyum kembali kepadanya. aku teringin nak pergi sini dengan ma dan pa.

"alone?" dipandang kearah suara yang menyeru. Damn he's hot. okei. aku dah pelik.

dipandang kiri dan kanan. kut dia tegur orang sebelah ke. aku selalu perasan orang panggil padahal tak pun.

"aku cakap dengan kau" dia tampal senyum. duhh high score!

"aku sorang, kau sorang. let make a deal?" dia gila ke apa. talk with some stranger to make a stupid deal?

"Last time, saya masih normal. otak pun waras. macam ni, saya pinjam awak sehari. Play with me. dalam ni je. About 5 hours the deal will end. semua games on me. So?" dia handsome dalam konteks realiti tapi otak macam dah terendam air.

"kenapa aku kena terima deal ni?" dia pandang aku sambil tersenyum. dia tunjuk secara tak langsung sebaris giginya tersusun elok. colcagate sah akan cari dia ganti entah-siapa-nama-dia sebagai model baru.

"sebab aku tahu kau takkan tolak" dan aku pun tak faham dengan aku sebab terima pelawaan dia. well, sekali sekala. Enjoy it!

/ / / / /

"New here, ait?" dia mengangguk kecil.

"kenapa pilih aku?" dia senyum sambil menghulur muffin kearahku.

"entah. Wild pick." janganlah senyum lagi. duhhh

"Aden. Aden Finningan dan siapakah yang saya tengah bercakap ni?" persis sang putera.

"tak penting pun" dicapai gelas berisi ice lemon tea. dikacau perlahan perlahan sebelum disuakan ke mulut.

tadi dah berlasah roller coaster, pirate ship and marry-go-run. semua dia bayar. aku enjoy jelah.

For someone like him-tipikal manusia jejaka idaman, dia sangatlah gila. dalam masa 5 jam aku boleh masuk zon dia, dia masuk zon aku.

"patut aku panggil chunk Taylor?" merujuk kepada chunk Taylor high cut yang tersarung elok dikaki.

"Or just call me Rafh" aku sambung makan muffin. yang ni pun dia yang payung. How lucky me.

"So kita ada lagi one hour before end of the deal. Any suggestion?"

"farris-"

"rumah hantu jom." tadi sibuk tanya.

/ / / / /

luckybluesmith is online!

dah lama tak chat dengan dia. hidup jugak dia rupanya.

princessofhia: hey bro!

luckybluesmith: hey princess. miss me?

princessofhia: (-) tolong jangan kau perah santan, luke.

luckybluesmith: memang tak perah santan. Aku tengah typing. Kalau kau tak reti beza, aku tolongkan.

Dah starts dah penyakit perli dia.

Princessofhia: WHATEVER, DUDE. Just inform you, kawan aku akan meet up dengan mentor dia.

Luckybluesmith: dahtu? kau nak jugak ke? You know the rules. Siapa kawan kau akan jumpa?

Princessofhia: hell no! Hahaha. Aku tak sure nama dia. Reid rasanya.

luckybluesmith: dia memang rule breaker. dah alang alang dia break it why not kita join sekali?

Princessofhia: bukan kau supper dupper busy man ke? dan supper dupper nerdy yang takut nak break the rule.

Luckybluesmith: up to you, sofh. bukan senang this supper duper busy man ni nak keluar. FYI aku bukan nerdy.

Princessofhia: so, ni kiranya date?

Luckybluesmith: whatever you want to call it, sofh.

~ ~ ~

Edited:20151022

hello peap! hahaha. chap ni ada dua ver. at last, aku pilih yang ni. idk why.

ps: aku sempat berfangirl pasal aden dalam ni dengan rafh. muahahahaha.

pss: tak rasa ke aden sgt cool dengan random girl yang dia tak kenal ajak main kat funfair? aku yang tulis siap berguling guling selok hahahaha. over nak mati.

p triple s: kenapa aku rse cite yg tulis makin selirat? hahahaha sama selirat bilik aku yang penuh barang nak diangkut ke kelantan (-)

aku dh malas nk kira s: finally interaction with luke. yeaaaa. hahaha. double date with Hunny.

aku tak tahu kau akan puas hati dengan chap ni. idk. hahaha. enjoy!

{if(FN<


three sixtyWhere stories live. Discover now