018

45 1 1
                                    

"Kelly besok boleh tak skip kelas?" Suara manja. Kelly angkat muka. Kening terangkat. Soalan.

"Besok ade field trip kelas. Semua wajib pergi" El datang usap kepala aku. Aku pandang dia, dia balas dengan sengih.

"If you say so tapi cakap kat Tuanku dulu" mata dia jatuh pada kertas kerja yang terbengkalan tadi.

"Abang boleh sofh pergi?"

"Bukan dekat El dekat Edy" kelly sambung. El disebelah dah gelak tak ingat dunia. Ada juga kena hempuk dengan buku buku kelly yang tebal mengalahkan kamus dewan.

"Whyyyyyyyyy"

"Dia en husband kau"

Papppp!

"woi kau punya penampar tu hampir nak buat bahu aku tercabut. aku mula kesian kat Edy sebab dapat bini--"

"kau sebut lagi sekali memang sungguh bahu kau--adoii" telingga aku ditarik tarik oleh kelly. El yang duduk sebelah dah sakan gelak.

"berapa kali nak ajar buang baran tu. lagi berapa hari nak coronation dan nak jadi bini orang dah. budak ni"

"k-k sorry. le-lepaslah lelly sa-sakit" merayu.

"be a proper lady" tambah Kelly.

"ye ye. Pleaseeeeee lepaslah. Sakit." merayu lagi. Rasa nak tercabut telingga aku kena tarik dengan Kelly.

"tak payah lepaskan. Tarik je lagi, Kell"

"kau memang--Ahhh sakiiiiitttt"

- - - - - - - -

"ah-ah le-lepaslah! Adoii" aku tarik telingga El.

"ha sedap kan. Tu lah lain kali kau gelakan aku lagi. Kat sini takde Kell nak tolong." aku tarik lagi.

"ala-sorry lah. Lepaslah weih. Malu aku." dia marayu.

"say the magic words" mencabar.

"right here? Depan awek awek ni?"

"aku taknak lepas sampai kita naik kat atas." aku sengeh jahat.

"fine. Pak Atan ada kucing nama dia bingo--"

"mana gaya dia sekali?" sumpah aku nak gelak berguling dah ni.

"awal awal pagi lagi korang dah berperang dah?" Hunny datang mengahampiri kami. Dia memikul beg kecil berwarna merah.

"morning, Hunn! Nasib kau datang awal." aku balas.

"Hunn, tolong aku weih." El mula merayu pada Hunny pula.

"aku taknak terlibat." dia angkat kedua dua belah tangan di udara tanda tak nak masuk campur.

"cepaaatt lah"

"pak atan ada kucing nama dia bingo. B-I-N-G-O. B-I-N-G-O, B-I-N-G-O, nama dia bingo. Meow meow" part last sekali siap dengan gaya tangan kucing lagi. Hampir semua orang gelak tengok El dengan 'kucing' dia.

"perangai korang berdua sama je. Seksa orang." Rheid datang dari belakang Hunny. Dia tampal senyum killer dia yang semestinya Hunny cair.

"what are you doing here?" aku dah bepeluk tubuh.

"siapa ni?" El pandang aku.

"abang angkat Hunn--kawan Edy" aku dengan Rheid serentak jawab. Kalau side kick dia ada mesti yang sorang tu ada and how on earth dia tahu pasal aktiviti hiking harini??!

"dia takde kalau itu kau curious sangat and semua alumni dijemput. Ni kan parts of school activity. Duhh."dia berjalan kearah semua cikgu berkumpul. Beramah mera mungkin.

"aku tak ajak dia" Hunny awal awal angkat tangan.

Aku kembali pandang kearah Rheid. Dah ramai 'senior' join dia. Kebanyakannya memang aku tak cam. Hm aku tak rasa dia datang sorang.

- - - - - -

"dah sampai ke?

"belum"

"lama lagi ke?"

"makcik kita bru je naik. Duhh"

El dari awal menghilang sebab lain kumpulan. tinggal aku dengan Hunny. Masa cikgu briefing tadi punyalah cakap tak lama pun, ni aku rasa nak tercabut kepala lutut but still tak jumpa puncak.

Dahlah bukit ni curam gila. Aku tak boleh bediri dengan normal. Kalau aku berdiri mesti tak stable. Yang jadi mangsa Hunny dengan pokok pokok keliling aku lah.

"kau okey tak? Cepat naik kat atas ni. Boleh kau nak rest jap" Hunny yang dah naik atas tinggal aku keseorang kat sini. Hampeh betul dia cakap kat aku, dia tak reti nak hiking, tengok sekarang siapa kena ting--

"AHHHHH"

"RAFHHHHH!!!"

- - - - - - - - - -

"sempat lagi berangan" suara tu.

"pegang dahan ni." dia bagi arahan. Aku capai dahan yang dimaksudkan. Dengan perlahan aku capai pula tangan Hunny.

"nasib baik Edy ada kat bawah. Kau ni pun satu mata kat mana hah?" dah mula dah makcik ni membebel.

"ni kasut kau. Lain kali ikat elok elok. Itupun nak orang ajar ke?" dalam dia bising bising tu dia pakaikan kasut aku yang tercabut. Diikat sekali sepaya kemas.

"ni boleh gerak lagi tak?" aku geleng laju.

"kita stop dulu. Hunny kalau kau boleh gerak dulu. Biar aku jaga dia." hunny pandang aku.

"takpe aku okay je lah" aku tampal senyum.

"take care, beb" Hunny tinggal aku dengan pakcik ni. Dalam hutan. Kenapa aku rasa aku kena baham dengan harimau je ni. Huahhhhh.

"nah air" dia hulur botol mineral yang masih lagi belum dibuka. Seteguk dua.

"Rheid cakap kau takde" aku bermain dengan ranting kayu.

"Aku ada je. Lambat 2 minit dari Rheid. Aku nampak je kau masa kat bawah tadi."

"kenapa tak tegur?!" PFFT APA AKU CAKAP NI!!!

Dia letak tangan atas kepala aku sambil gosok. Aku pandang dia, nak marah tapi sebaliknya dia tampal senyuman ikhlas. Mak aihh, dah 2 minggu tak jumpa dia takkan lah mamat ni tambah handsome kut?

"sajeeee" dia sengeh.

GOSHHHH BOLEH TAK MAHLUK SEBELAH NI TAK BUAT JANTUNG AKU BERKERJA LEBIH MASA?!



- - - - - -

p/s

tenkiuuu abang jpam yang selamatkan kasut saya yang tercabut T^T

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 21, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

three sixtyWhere stories live. Discover now