"Behave"
"jalan tu menegak. dah ajar kan?" morning greeting Kelly yang buat aku muak. dah seminggu aku cuti. urusan itu ini-training thingy mostly.
aku mula rindu dengan Hunny.
"petang ni tolong balik awal." do i care? hmm no!
"Ni Peter dan George. Bodyguard slash driver" dua dua berbadan tegap dan tinggi. kena fikir macam mana aku nak lari dari meraka nanti.
dalam masa seminggu aku dapat-Kelly; annoying etiquette teacher, Chef Monsue; pemuas nafsu makan aku. hehehe, Madam Helga; ketua maid. Very friendly and kind. tempat aku nak mengutuk Kelly and the newest one-Peter and George.
"kenapa-"
"sebab saya dapat rasa yang Miss Hapton akan ponteng" dia potong. Urgg she so queen control!
"Mana abang?" aku buang topik asal.
"Mr Hapton ada urusan yang masih belum selesai. His personal assistant dah sediakan private tutor" El dapat uncle James untuk PA dia. aku Dapat singa jadian ni. lagi aku jealous dia dapat private tutor!
"Miss, saya rasa awak dah lambat. ingat Miss adalah incoming to be princess. jaga tingkah laku. jaga masa-"
"kalau kau tak berhenti membebel jawabnya aku memang aku lewat sungguh" aku terus meloloskan diri kedalam kereta. dari pandangan tingkap muka Kelly masih tenang tapi dalam hati siap tahu kan?
/ / /
kali ni dah masuk 5 kali panggilan disambut voicemail. makcik ni hilang phone ke apa?
i need someone to talk!
dan abang? hmm dia terlalu busy untuk spent even a minute with me. ditelan diluah balik, aku tetap adik dia-his twin. bukan nak tengok adik dia yang didera Kelly.
sampul biru dipandang sekilas sebelum mata menala keluar tingkap. jari diketuk ketuk atas meja sehingga menjadi rentak entah apa.
otak terlintas sesuatu. aku harap angin dia baik. ditarik laptop dari beg dan diletak atas meja. ditunggu beberapa minit kemudian log in ym! Scrollbar ditarik kebawah mencari nama yang dah lama jugak tak ditekan. Bingo!
princessofhia: LUKEEEEEEEEEEEEE!
princessofhia: BUZZ!nak menunggu disebelah sana menjawab bagaikan bertahun!
luckybluesmith: kau nak apa?
mood dia macam normal ni. Jap, okei ke kalau aku share this thinggy kat dia? umm pakai ayat bunga bunga dulu lah.
princessofhia: aku malas ah.
luckybluesmith: dahtu?
luckybluesmith: apa kaitan dengan aku?ni macam nak buat aku marah pulak. ni niat nak mengadu dia nak attack orang. hech, kalau depan mata ni dah lama ditolak jatuh gaung! HAHAHAHA
princessofhia: banyak kaitan, kau kan MENTOR aku!
princessofhia: tugas kau lah bila aku rasa down macam ni!tugas kau!
luckybluesmith: kau nak aku share ke dokumen tugas mentor ni?
luckybluesmith: aku takrasa bagi nasihat dekat mentee pemalas include.princessofhia: kau dahlama hidup kan?
PEMALAS? huh. memang nak kena tolak dia jatuh gaung.
luckybluesmith: I talk business okay.
luckybluesmith: mana ada include.princessofhia: KAU KAN LUKEEEE PFT I HATE YOU TWO THOUSANDS TIMES INFINITY!
ditekan sekuat hati enter. eeee makin terbakar hati.
memang patut aku niat nak tolak dia jatuh gaung. biar padan!
luckybluesmith: aku bagi pilihan lah.
tarik balik.
nasib kau pandai selamatkan diri kau dari kena tolak dengan aku. HAHAHA
princessofhia: apa?
princessofhia: kau jangan mengarut sudah!mengarut lagi sekali, niat tu jadi realiti!
luckybluesmith: yang mengarut tu kau je, Sofh. ha ha ha!
princessofhia: pft! aku sepak jugak kau Luke.
luckybluesmith: serius. pilihan.
pilihan benda pulak? eee pening aku dengan manusia Luke ni. baru nak tanya dia reply lagi
luckybluesmith: kau sebenarnya nak aku sebagai mentor atau boyfriend yang bagi semangat?
B thingy?!
AKU NI TERDESAK SANGAT KE?!
ditutup laptop dengan kasar. rambut yang serabai makin berserabai.
aku rasa aku patut kasi Luke kena makan dengan buaya kat zoo tu.
/ / / /
"ingat-"
" behave. smile and so on. dalam otak dah" dipandang biasan wajah Kelly di cermin. sementara aku didandan. rambut disanggul dan ada lebihan rambut dibiarkan di sisi telingga.
wajah pula dioles dengan bedak asas. mata ditoyoh dengan eyeliner yang aku rasa macam muka aku ni lukisan. ditoyoh segala pensel pada muka.
selepas itu aku ditolak kedalam bilik persalinan. Dress biru lembut meliputi seluruh badan dipandang dibalik biasan cermin. Hunny pandang ni sah dia gelak.
"Sir James akan jadi pengiring" kepala dipusing kearah Kelly. satu senyuman terlakar dimuka.
"really?"
"so please, behave yourself." aku mengangguk malas. behave, smile, walk with the face up. dah dalam otak.
Kelly menghampiri aku. di tangannya ada sepasang kasut berwana putih dan dihiasi dengan rama rama. dah boleh agak kasut tu ketinggiannya dalam 3 inci. dengan dress yang meleret ni, boleh sangat nak buat aksi tergolek.
"boleh tak kalau taknak pakai?" aku pandang muka Kelly. merayu. ohh please jangan paksa aku pakai that thing!
"takut jatuh. nak pakai chunk taylor. dress ni labuh tak akan ada orang perasan" pleaseeee.
"fine. This time only" aku menarik kelly dalam pelukan.
"lepas ni tolong hormat saya? hormat saya sebagai orang yang lebih tua dari awak. saya anggap awak macam adik saya sendiri. terasa juga dengan apa awak buat." dia menolak lembut badan aku. air muka dia berubah. perasan bersalah mula meliputi hati.
"I'm sorry. Just not uses to. saya tak suka orang menyuruh apa yang saya tak suka."
"salah saya juga. kita akan baiki bersama, okei?" aku angguk lemah. jangan nak menangis. kalau tak mata kene tonyoh lagi dengan bende alah tu.
~ ~ ~
aku malas nak campur kalau tak jadi rojak chap ni. so ade double jugak. hahahahaha
aku memang niat nak tolak si luke ni takpun kasi buaya baham. yea, jahat sangat. hahahaha. sorry
xoxo
YOU ARE READING
three sixty
Teen FictionHanya sebab sekeping memori yang sangat pahit untuk ditelan. Hanya kerana satu salah faham, Dipusing sampai 360 darjah demi mengambil kembali hak yang sepatutnya. Dijanji pada diri jangan jatuh dalam perangkap sendiri Hanya kerana 'dia' Semua benda...