008

39 2 11
                                    

luckybluesmith: goodnight, princess :)

/ / / /

"kau senyum sesorang. uhu, ni kes berat" senyum aku mati. aku bangun menduduk. disikat rambut dengan jari membuang daun kering yang melekat akibat baring atas rumput.

"—dan kau nampak berseri seri sangat hari ni" disambung dengan senyuman makna.

"dah takde kerja nak ganggu—"

"ganggu kau tenung langit dan berharap agar si putera idaman, umm Luke to be exacally datang dengan kudanya" dipotong Hunny.

"i'm killing my time watching the floating clouds" fakta. aku memang suka tengok awan. Part of universal healer.

"i see..." masih dengan nada yang sama.

maybe,

aku dah tak boleh berhenti dari senyum. dia—

just simple typical annoying

yet—

entah. susah nak describe Luke dalam satu konteks walaupun dalam karangan 300 patah perkataan sekalipun.

malam tu, dia hantar aku pulang. belum sempat aku nak pusing untuk terima kasih, asap kereta menyapa aku.

terasa macam— aku ni desperate sangat ke keluar dengan kau dan hantar aku macam bungkusan?

setengah jam kemudian dia on ym! for second time, dia cakap sorry. something came by— kata dia.

last text—
goodnight princess :)

gahhhhhhhh. simple wishes, buat aku dengan jantung aku tak stabil. bagi orang lain tu biasa je. bagi aku yang dah hadam dengan perangai dia. TAK PERNAH SEKALIPUN PAKAI SMILEY!!

Totally weirdo

"kau punya penyakit dah kronik sampai aku panggil pun tak dengar. kau dah hanyut mana?" Hunny masih berduduk bersila depan aku. Aha! Aku dapat idea nak belasah makcik ni. turn kau pulak!

"tak aku terfikir je. Semalam kau kan dapat tengok movie berdua je dengan senior Reid. takkan taknak share?" serta merta wajah dia jadi merah. sah! mesti jadi something..

"muka pun macam dah kena cat merah, mesti ada apa kan?" tembak aku. muka dia makin menunduk. jari jemarinya bermain dengan rumput. Hailaa, betul dah ni.

"kalau kau taknak cerita dengan aku takpelah. aku tanya dengan lagi sorang" tangan dia mencapai lengan aku. hahahahaha cuak lah tu.

"if you dare, i will also asking Luke" oookkeeii, dia dah marah.

/ / / /

"I have something to tell you. penting! jangan nak potong ke hape ke. kasi abang habis dulu" mata biru dia masih lekat pada pandangan jalan. aku hanya menganguk kecil.

"kita akan pindah. somewhere. agak jauh tapi tentang sekolah uncle james cakap tak perlu risau. lagipun kita dah tinggal senior year je lagi. That thing can be manage"

aku hanya hadam segala yang dicakap El. aku rasa ada benda lagi besar dari pindah ni.

"and uncle James, dia bukan adopt kita, tapi protect kita. Protect dari dicam family kita sendiri."

"kita ada—"

"saudara" riak wajah dia tenang.

"salah seorang dari mereka yang rancang that thing. kerana harta. hanya kita berdua selamat sebab kita sempat sembunyi. masa uncle James jumpa kita, kita dah tak sedar. antara kita berdua tak ada siapa pun ingat apa yang jadi" dia mengemaskan peganggan stereng.

"hanya kita. waris sah Funiham"

/ / / /

"kepala menegak!"

"badan jangan menunduk!"

"—dan bila jalan pandang depan. jangan lupa senyum"

yada yada yada. bla bla bla. mulut mengomel tapi badan masih dilakuakan apa yang diarahkan oleh Kelly—etiquette teacher

seminggu aku dah bagai duduk dalam kem tentera!

"kau beruntung. patut kau happy. aku teringin nak jadi kau"—Hunny.

dah seminggu kaki aku bengkak pakai stileto.

dah seminggu tersimpul lidah nak pakai bahasa baru. bagi aku—allien language.

"Miss Rafhalena. untuk berapa kali saya pesan, bila jalan biar lemah lembut bukan macam nak pergi berperang!" seriusly? mulut dia ni memang tak ada butang mute sebab telingga aku dah bernanah dengan training.

"Kelly saya dah penat" aku dah terduduk di lantai. kasut baru je dicampak jauh. dibiakan kaki kosong.

"urg, okei. harini je. Esok dance class then language, then—" aku malas nak ambil tahu.

benda baru dah makan kebebasan aku. semua benda kena ada peraturan. no here no there no everywhere!

tanggungjawab yang akan digalas El lagi besar. disebabkan itu, walaupun dalam satu kawasan sama, nak bercakap dengan dia dah payah wailam untuk berjumpa.

aku rindu dia yang selalu menyakat aku.

his speghetti.

his jokes

bukan El sahaja yang berubah. aku mungkin juga ?

~ ~ ~

Edited: 20151022

finally my baby dh masuk istana. wuuuu. sehabis blh nk buat el macho at the same time korek sisi comel luke. hahahahaha

next update

xoxo
cinderlue


three sixtyWhere stories live. Discover now