Aku mengusap perlahan kepala Oyien sambil mata ditebar kearah tingkap bilik yang menghadap taman. Kelibat Hunny dah lesap. Mungkin dah balik sebab aku tertidur. Bangun bangun aku hanya nampak kuncing berbulu kelabu-putih, bertubuh kecil tidur lena di atas teddy.
Beep.
Diletak kembali Oyien diatas teddy. Ditarik telefon dibawah bantar. Ditekan menu notification. Whatsapp masuk.
Sorry
Nak kejutkan kau tapi muka kau penat sangat.
Janji nanti aku datang balik. Kau kena cerita dari a sampai z.
Sorry again babe
Automatik aku tarik senyum segaris.
Not big deal ah. Aku dah malas nak ingat. Benda kecik je pun.
Really I'm ok now.
Selepas tekan sent, ibu jari menekan punat off ditepi. Skrin menjadi gelap. Telefon petak itu dicampak ke katil. Aku malas nak ingat benda tadi dan aku pun malas nak ambil tahu. Niat nak story dengan Hunny; about El being totally different person. Aku fikir balik baik tak payah. Tak semua benda perlu dikongsi lebih lebih lagi sibling problem. Like your showing skeleton in your own closet. Not proper, I guess.
Bunyi ketukan pintu matikan lamunan. Kepala ditaleh kerah daun pintu. Muncul seorang manusia yang dari tadi bermain dek akal. Just right in time.
"can I come in?" dia lempar senyum biasa dia. Aku pusing semula kearah tingkap. dia ambil tempat disebelah, atas katil jugak. Anak mata biru dia juga dibawa menjamu pandangan di luar bilik; taman bunga.
"sorry" sepatah. Aku masih dalam posisi sama. Tak tercuit langsung.
"for not being a good brother to you" sambung dia. nerve system harini sangat bagus ikut cakap otak. Tak bagi sebarang respon.
"benda ni semua mengejut. Tanggungjawab terlalu berat. Dia dah makan kebebasan abang. Dia ubah abah"
"tak" aku potong.
"actual abang yang tak percaya dekat adik sendiri. Abang ingat Sof pekak dan bodoh nak tafsirkan segala benda yang dah jadi sekarang? I still have ears to hear every single thing. I still have brain to make hypothesis from this problem. I just need you to explain this." Aku tenung dalam kolam mata biru dia. kolam mata yang sama dengan aku.
"bukan abang tak percaya" dia lari dari pandangan aku.
"abang taknak adik abang sakit. Biar abang tanggung semua" dengan mudah dia buat konklusi.
"dear my twin, selama ni kita share semua benda. You have my eyes. I got yours too. Susah senang kita bersama. Don't you understand that fact brother?"
"benda ni complicated. Just give me time to fix all of these mess. Please?" dia peluk aku. dan kali ni nerve system aku respon balik dengan balas pelukanya.
"I miss you, el" dia lepas aku. ditampal senyum segaris di wajahnya.
"miss you more, Sof" That kind of warm that I really miss it.
"are we good now, sissy?" aku lempar bantal kearahnya.
"kalau tak baik dah lama Sof humban abang kat luar"
"that's my Sof I know" dia masih dengan senyuman tadi. Mungkin lebih manis. Dia bangun, ambil beberaapa langkah kearah pintu sebelum pusing kearah aku semula.
"by the way sister, kucing tu suami kau punya. Dia sampai demam cari buah hati dia tu. nasib kau lah bermadu dengan kucing" tangan laju buat serangan kedua dengan baling batal lagi kearah El. Dia lepas gelak kuat sangat sampai dia tutup pintu masih dengar lagi. mood mengusik dia dah datang.
Selesai masalah El. Masalah baru datang.
MACAM MANA NAK HADAP LUKE NI!!!
| | | |
I'M BACK. HAHAHA. SUMPAH DAH LAAAAMMMAA TINGGAL BUDAK DUA ORANG NI. AKU KENA RE-EDIT BANYAK BENDA NI. TAKPE CUTI LAMA LAGI. HEHE. NEXT UPDATE TOMORROW, INSYA ALLAH. TYPO MOHON TEGUR. AKU RABUN AHAHA
XOXO
YOU ARE READING
three sixty
Teen FictionHanya sebab sekeping memori yang sangat pahit untuk ditelan. Hanya kerana satu salah faham, Dipusing sampai 360 darjah demi mengambil kembali hak yang sepatutnya. Dijanji pada diri jangan jatuh dalam perangkap sendiri Hanya kerana 'dia' Semua benda...