"so kau akan kahwin?" aku menggangguk sambil tangan menyelak satu persatu baju yang tergantung elok di dalam almari.
"dengan luke?" Hunny bersuara lagi. tangan mula mencapai beberapa helaian dress.
"Technically yes. An arrangement by our kingdom I guess" di tangan dah mencapai tiga helai dress.
"so sekarang?"
"now, aku kena pindah. kena duduk dengan dia. my coronation before the wedding. Hell training aku pun tak habis lagi"
dibawa diri kearah cermin yang lebih kurang dengan saiz sendiri. Dress pertama berwana peanut. long sleve. knee cut. simple.
sencond, emerald green. jatuh betul bawah lutut. dikemaskan hujungnya dengan putih. yang terakhir warna royal blue. long dress. long sleve.
"pilih yang emeral green" aku pandang sekali lagi dalam biasan cermin. setelah berpuas hati, baju selebihnya digantung balik ke tempat asal. aku menghampiri katil—Hunny tengah berguling diatasnya.
"kau ready?"
"tak"
"tak?"
"takkkkk!" aku baling bantal tepat kearah muka Hunny.
"okei. tak. semalam kau cerita kat aku yang kau tak cam pun mula mula si luke tu? dahtu macam mana kau boleh tahu itu dia?"
hah! itu lawak. aku tak cam sebab hairstyle dia lain. dah lah siap pakai suit. selama ni pun aku nampak dia dengan kemeja je. aku cam dia sebab satu je,
"mulut dia tak pernah lepas dari melepaskan ayat bisa" tapi kenapa semalam aku tak rasa annoying tapi aku rasa lain. rasa ada rama rama dalam perut nak cari jalan keluar bila dia capai tangan aku.
"uhu, dah kenapa kau nak blushing tetibe?" Hunny dah lempar sengih jahat.
"tak ada apa. abaikan muka aku." aku bangun meninggalkan Hunny dan pergi kearah almari kasut. susunan dia bermula dari atas adalah high heels,boots, flat shoes, slippers, sandals and lastly sneakers.
mata dah dilarikan kearah rak flat shoes. nak ubah angin. lagipun dah kena warning dengan Kelly—act like girl, Rafh.
"pick the red one." aku mencapai kasut berwarna merah darah. dipakai sambil dipadan dengan baju tadi. just perfect!
"thanks, Hun. kau patut apply jawatan PA aku" terlepas gelak dari dia. dipandang muka aku dengan tak percaya.
"—pastu kalau kau hilang, aku dapat kau balik aku dera kau dengan jadi model paksarela aku untuk direlakan diri kena make up" see? Hunny sangat kenal aku luar dan dalam.
/ / /
"tunggu sini. jangan nak merayap" tegur Kelly tapi masuk kiri keluar kanan.
dari aku mereput sesorang kat sini lagi baik aku jalan jalan. lagipun ni kan bakal rumah aku jugak. Lagipun George dengan Peter tak jauh dari pandangan aku. bukan boleh jadi apa pun kat sini.
kan?
kaki membawa kearah taman bunga. dari sekecil kecil bunga sehingga sebesar besar pokok yang ditrim dalam pelbagai bentuk. kebanyakan bunga kat sini warna unggu-violet.
tapi satu yang dapat tarik aku untuk terus menghampirinya—Aster also knows as happy daisy.
dipetiknya lalu disimpan kedalam purse. aku just..
minat?
padahal kat istana sendiri pun ada je taman sendiri tapi tak ada langsung bunga daisy. semuanya roses. somehow, bunga tu macam buat aku teringat sesuatu. entah.
"kalau kau petik lagi bunga tu sah orang tua tu mengamuk" terjatuh purse aku dek suara yang menegur. kus semangat.
lambat lambat badan pusing kearah suara menegur. dia dengan selambanya ambil purse aku yang terbaring diatas rumput dan membukanya. jelas kelihatan bunga daisy aku 'curi' tadi.
"kau patutnya minta. bukan petik macam gaya pencuri" dia tutup kembali purse aku lalu diserahkan kembali kepadaku. disambut tanpa suara.
"—dan kau buat apa kat sini? i mean, taman ni?" soalan ni sepatutnya aku yang soal tapi disoal pula kat aku.
"not your bisness mister" aku ambil langkah untuk lari sebelum tangan disambar olehnya.
"jadi masalah aku apabila melibatkan Edmund Hemmington" dan otak aku mula melakar satu tanda soal yang sangat besar tentang identiti Eden ni.
~ ~
Edited:20151022
FINNALLY. GAHHHH SUSAH BEBENOR AKU NAK SAMBUNG.
SAD LIFE AKU AKAN LAAAAMMMBAT UPDATE SEBAB BUSY
DAH SAMBUNG BELAJAR BUKAN MEREPUT MCM SELALU.
MOHON JANGAN MARAH DGN STORY UPSIDE DOWN AKU
�<�j�ޯ
YOU ARE READING
three sixty
Teen FictionHanya sebab sekeping memori yang sangat pahit untuk ditelan. Hanya kerana satu salah faham, Dipusing sampai 360 darjah demi mengambil kembali hak yang sepatutnya. Dijanji pada diri jangan jatuh dalam perangkap sendiri Hanya kerana 'dia' Semua benda...