007

46 2 15
                                    

bagi aku dia ni macam two person in one body. fakta sebenar—aku yang tak habis kenal dia.

kalau seminit tadi dia kejam, lebih kejam dari Hitler dan minit kemudian tersangat baik. Complex sangat orang yang bernama Edy a.k.a Luke. Edy—apa yang keluar dari mulut Reid.

disebabkan aku hanya tahu nama dia Luke, aku malas nak ubah.

aku sungguh tak sangka dia ingat pasal speghetti tu.

One point to Luke!

dan aktiviti seterusnya—

"movie date!" laung Reid. dia punya idea tahap luar dari kotak. lebih kurang dengan Hunny.

seperti yang diputus oleh Reid jugak, Hunny ikut dia. aku mestilah dengan Luke. sepanjang perjalanan tak ada sebarang bunyi pun—aku, Luke ataupun radio. Silent kill me slowly.

aku pandang Luke yang fokus membawa keretanya. masih tak faham kenapa dia nak pakai shade. muka dia nampak matang yang semestinya umur dia lagi tua dari aku—fakta.

"kau ada nampak jerawat ke?" terkejut aku. dia perasan aku tenung dia?! muka aku tetiba panas. ahh malunya!

dan nasib Hunny takde kalau tak lagi double penyeksaan kena perli.

"muka tu, asal merah pulak?" mungkin dia mengintai dari celah celah shade dia. kalau tadi dah nak reda tapi sekarang dah bertambah. kenapa kau tegur lagi? duhhhh.

"aaa-umm- panas kut?" silent so killing me. otak pun sama, mulalah manipulate benda pelik pelik.

dia tak jawab sebaliknya terus fokus memandu.

dan aku tak mampu tahan dalam silent ni. boleh mati lemas. ditarik earphone lalu disambungkan pada kepala smartphone. suara Pink mula menyapa ditelingga. so much better.

Sometimes, I hate every
Single stupid word you say
Sometimes, I wanna slap you
In your whole face

kalau aku dapat buat.

Just once, try to wrap your
Little brain around my feelings
Just once, please try not to
Be so mean

dan aku tak sedar lepas itu

/ / / / /

aku merenggang segala otot tangan kaki. terasa sengal di leher akibat terlalu lama tidur dalam kereta.

jap.

aku dalam kereta? otak baru nak proses balik apa yang jadi.

ohh yaa, movie date. dikilas jam pada tangan dah menunjukan angka enam. cerita tu dah habis pun.

dibuka pintu kereta. diperhati segenap ruang alam. kat mana sebenarnya ni dan mana dia?

"dah bangun?" terlompat aku. dia elok sahaja duduk diatas keretanya dibelakang. baru perasan shade dia tak terletak di tempat asal sebaliknya di belahan kolar.

"lama sangat ke aku tidur?" dia pandang aku sebelum memberi ruang kepada aku.

diambil tempat disebelahnya. baru perasan alam mula dilimpah dengan simbahan cahaya jingga kekuningan. burung burung mula bersesakan kembali pulang ke rumah meraka.

"entah. tak sure" dia balas tanpa pandang. diperhatikan segenap wajahnya yang agak rapat dengan aku.

"untuk sekian kalinya, kau memang cari jerawat ke?" dia pusing memandang aku tepat. Struktur wajah yang agak solid. Susah nak describe. To much hansomeness?

tapi dengan renungan dia buat aku kelu. lidah diikat secara auto. digeleng kepala berkali kali. ahh sedarlah diri Rafh!

"tak-tak ada apa" dilempar kembali kepada pemandangan alam yang kian gelap. matahari mula hilang diganti dengan bulan yang mula kelihatan dan juga taburan bintang.

ini lagi best dari movie date atau main basikal petang tadi. dilukis didada langit mengikut bintang bintang yang bila disambung antara satu sama lain dapat dijadikan suatu corak atau dipanggil buruj.

dan buruj paling senang nak jumpa adalah orion.

"kalau ikut anak panah orion ni, nanti dia akan tunjuk satu bintang kecil. bintang tu adalah ma dan pa yang kita."

masa kecik dulu aku selalu ikut El panjat bumbung—star gazing. dia yang ajar semua tentang bintang.

"kau lukis apa tu?"

"orion"

"orion?" aww comel gila muka dia bila blur. HAHAHAHAHA

"kau gelak kat aku kenapa?"

"sebab muka kau lawak sangat. hahahaha" dia turun dari kereta diikuti aku. masih dengan sisa ketawa.

"kau gelak lagi aku malas nak bawa kau balik" aku masih ketawa tapi dalam hati. aku tak nak tidur kat tepi jalan.

~ ~ ~ ~

Edited: 20151022

masih tak boleh move lagi dengan edy. hahahahaha.

aku rindu dgn hobi aku. star gazing sesorg kat sekolah dulu. tgk bintang sangat buat aku happy. heee.

okei tak

xoxo
cinderlue


three sixtyWhere stories live. Discover now