a thousand year-cristina perry
♛♕♛♕
EL POV
mata digam kukuh pada skrin komputer. tangan masih laju menekan-nekan kekunci huruf. sesekali mata dikalih kearah jam dinding.
03:00pm
dah lali mungkin.
pintu diketuk beberapa kali sebelum tersembur kepala manusia yang mengetuknya.
"tak tidur lagi?" macam biasa bertanya dan macam biasa juga aku tak menjawab.
"banyak lagi ke kena siapkan?" dia mengambil tempat di kerusi kosong didepanku. diambilnya pula frame gambar-aku, dia dan Rafh.
"tak rindu ke dengan Rafh?" sunyi lagi. yang berjawab hanya kekunci yang ditekan.
"dia rindu kamu tahu"masih memancing aku untuk bersuara.
mata aku masih kukuh pada skrin sampaikan soalan dia dibawa angin lalu.
mungkin juga dah terlalu geram agaknya dia menutup terus laptop dan membuat aku pandang wajah tuanya.
"lain kali orang cakap pandang. bukan mata pada skrin, telingga pada orang"
"Straight to the point uncle"
dia mengeluh panjang.
"bukan kamu sorang je yang terseksa"
"tahu"
"dahtu?"
"nothing"
uncle dari tadi duduk depan aku terus bangun. dari pandangannya aku tak tahu sama ada dia nak tenking aku ataupun dia kesian.
"tolong jangan pentingkan diri sendiri" dengan itu uncle tinggalkan aku dengan teka teki yang kononnya aku buat buat tak faham.
/ / / / /
"RAFHALENA SOFHHIA HAPTON" tersentak aku dibuatnya. suara kelly ni boleh tahan jugak dengan microphone.
"berapa kali nak ulang benda yang sama?"
"boleh tak..."
"sorry young princess, tak ada lagi movie after class, tak ada lagi bowling. straight from school to here."
yeah he's right.
makin lama tangisan Rafh kedengaran dari tempat aku berdiri.
"aku dah tak ada siapa lagi" kalau sekarang aku tengah makan, mungkin dah tersedak dengan garfu.
"tolong jangan nak pentingkan diri sendiri"
ayat uncle mula ulang tanyang dalam otak.
"abang minta maaf, Sofh. tolong bersabar?" aku berkata sendiri sebelum jalan melintasi pintu bilik Rafh.
mungkin aku akan minta tolong dengan Aden nanti.
~ ~
okei...aku rasa pelik bila buat pov el. nak tido nak tido byeeee
xoxo
zxtralala��
YOU ARE READING
three sixty
Teen FictionHanya sebab sekeping memori yang sangat pahit untuk ditelan. Hanya kerana satu salah faham, Dipusing sampai 360 darjah demi mengambil kembali hak yang sepatutnya. Dijanji pada diri jangan jatuh dalam perangkap sendiri Hanya kerana 'dia' Semua benda...