الحلقه الرابعه و العشرون
روايه وتين مسجله حصرى بأسمى ياسمين الهجرسى ممنوع منعا باتا النقل أو الاقتباس أو النشر
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
في صباح يوم تشرق شمسه تدفئ أشعتها القلوب الباردة.
فى فيلا كريمة السيوفييقفوا ينظرون لبعضهم بإندهاش من قبلة والدهم التي نزلت علي أبصارهم وعقولهم كالصاعقة..
أعينهم اتسعت فى ذهول من مفاجأة ما شاهدوه.. ينظرون فى تشويش هل ما حدث حقيقه ..
أغمضت صفا عينيها أكثر من مره لكي تستوعب ما تراه هاتفه:
يا الله ما هذه القبلة يا جلال ياسيوفي.... لو حكي لي في اساطير العاشقين لن أصدق انك تتقن فن القبله ،،
وحولت نظراتها الي صبا قائله :
شوفتي أبوكي عمل ايه انا متاكده أنه بيعشقها...ضيقت صبا ما بين عينها وهي تبتسم ببلاهه واندهاش قائله :
أبوكي بس وأمك دى طلعت مش سهله ..
انا طول عمرى بقول هي عايشه معاه عشنا... بس لاااا دى طلعت بتعشقه...
استرسلت باقى كلامها فى اندهاش يالهوى باللى عليكى يا كريمه اخدتى بالك دى طلعت مش سهله ...بعد ما اندمجت معاه اتمردت عليه لولا معالي اللواء واقف زى الجبل كان وقع لما زقته بعيد عنها..
بس هم بيقوله إيه انا مش سامعه.سحبتها صفا بسرعه البرق هاتفه : ماما جايه علينا مش عايزين نجرحها وتتكسف مننا بس تعالي نقسم عليهم شويه .
رفعت لها صبا حاجبها بغضب ظاهر علي ملامحها قائله:
انتي اتجننتي وبعدين ازي نحرجهم عيب دا غير أن جدو وتيتا جوه اهدي.وضعت صفا يدها علي كتفها وهتفت ماما تعبت ولازم ترتاح ..
واحنا فهمنه دلوقتي أنها استحملت كل دا عشان بتحبه ..انا شفت في عيون بابا نظره اشتياق ل ماما .. طول ما هو واقف عيونه مبتتحولش عنها ..
دا غير حنيته معانا اللي واضح منها أنه أتغير ،،
ومش معانا أحنا بس لا مع جدو وتيتا ...
دى أول مره يمسك ايد جدو وتيتا ويساعدهم ينزلوا من العربية..انا بقول لازم نساعدهم يتصالحو مع بعض مادام هو أتغير وبدأ يقرب لينا خطوه دورنا اننا نقرب منه ونقربه ل ماما اكتر .
نظرت لها صبا بتردد وحيره وأخرجت تنهيده ثقيله علي قلبها قائله :
كل دا كويس وانا معاكي فيه... بس المشكله ان ماما مش هتسامحه علي كرامتها اللي داس عليها السنين دى كلها .... ولازم هتعقبه ولا هتنسي أنه عذبها عشان بيحب واحده تانيه ...
الأيام الجاية صعبه أوي عليهم هما الاتنين وعلينا احنا كمان لازم نكون عاملين حسابنا .
أنت تقرأ
وتين ج1 نبضات تائهةج2
Romantizmاشد الجروح الما ليست التي تبدو اثارها في ملامح ابطالنا بل التى تترك اثر ا لا يشاهده احدا فى اعماقهم. هي✨ لم تخبره بمخاوفها ...ولكن نقطه نور فى اعماقها المظلمه صرخه بالاستغاثه ليظهر جرحها الغائر امامه.... لتداوى هي جراح قلبها ومراره الماضى وقسوه ا...