On Olli kultainen mies, vaikka en sitä tässä tilanteessa haluisikaan myöntää.

211 15 4
                                    

(Täyteluku)

-Aleksi-

"Pistäh toinen samanlainengh" Pyydän baarimikolta iskien shottilasin baaritiskille. Olen umpihumalassa, joten lasista aiheutuva kolahdus kilahtaa korvissani ikävästi. Nirpistän naamaani ja ennen kuin baarimikko on saanut uuden shotin ojennettua käsiini tulen siihen tulokseen, että olisi aika lähteä. "Emmäh sittekäähg ota enääh- siish niikuh sitäg shottiih meinasig, en munaajh- tai siigh enh mä sitäkääh tarvig" Örvellän kännisenä.

Vieressäni oleva mies alkaa lähennellä minua. "Mä kyl voisin antaa sulle.." Kyseinen mies kertoo selkeällä äänellä, puristaen minua haarovälistäni.

Olen aluksi ihan mukana miehen touhuissa, kunnes muistan että kaikesta huolimatta olen edelleen Ollin kanssa. Tai siis ainakin vielä.. "Irti mustah" Käsken miehen irroittavan otteensa. Mies lopettaa välittömästi ja lähden suuntaamaan kohti ulko-ovea.
-
Näen sumeasti ja korviini kantautuva tuuli humisee ikävästi. Raahaudun suojatien ylitse ja pyrin nousemaan tietä reunustavan kivimuurin yli, mutta kompastun. Makoilen asfaltilla yrittäen nousta ylös, tosin huonolla menestyksellä.

Jään makoilemaan sivutien reunalle, katuvalon valaisemaan kohtaan. Ilmeisesti nukahdan tien reunaan, sillä kuulen äänen: "hei Ale herää, cmoon nouse nyt nii talutan sut hotellille" Se on Olli. Mitä jätkä täällä tekee? Miten hän kehtaa olla tällaisen rahvaan ja nolon ihmisen seurassa julkisesti..

"Häivyh" Märisen mumisten. "No okei sit. Heippa." Olli sanoo ja irrottaa otteensa minusta, jolloin rymähdän takaisin asfaltille. Ymmärrän kyllä täysin sen, että olen ärsyttävä kännipäissäni, mutta en kyllä edes haluaisi olla täysjärkinen silloin, sillä haluan pitää vain vähän hauskaa. Mies ottaa askeleen taaksepäin ja lähtee suuntaamaan hotellille. "Hei Ollih! Ootag! Tuun sunh mukaah!" Huudan miehen kääntyessä takaisinpäin ja kiskaisten minut ylös asfaltilta. Kun mies saa minut ylös hän vetää minut suudelmaan.
-
Vaikka en tykkää tästä niin vastaan suudelmaan, mutta vetäydyn siitä äkkiä pois. Mies hymyilee ja lähtee kuljettamaan meitä hotellille.
-
Horjahtelen matkalla, jalkojeni pettäessä altani. En kuitenkaan kaadu sillä Olli pitää minut pystössä. Samaan aikaan minun tekisi mieli heittäytyä marttyyriksi ja kieltäytyä miehen avusta, mutta toisaalta en halua ottaa minkään muotoista riskiä. Varsinkaan tässä mielentilassa.
~
Saavumme hotellille ja huoneeseemme. Olli taluttaa minut sänkymme reunalle istumaan. "Mee nukkuu ja jutellaa sit huomenna" Mies ehdottaa. Minulle kyllä käy nukkuminen, mutta toinen ehdotuksista ei kuulosta kovin kiehtovalta. En vastaa miehelle mitään vaan asetun sängylle makuuasentoon.

Olli vetää takkini pois päältäni ja kääntää peiton kulmaa ylleni. Seuraavaksi mies astelee sängyn toiselle puolelle ja asettuu viereeni makuulle. En pysty tähän. En voi nukkua miehen vieressä..

"Ehkä mä siirryn tohon sohvalle.." Sanon, ääneni jo hieman selkiytyneen. Kurotun eteeni, minun noustessani ylös. Mies painaa minut takaisin sängylle ja sivelee poskeani. "Ei sun tarvi. Mä meen. Öitä rak- Aleksi.." Mies sanoo napaten punaisen viltin ja valkoisen tyynyn matkaansa. Seuraavassa sadasosa sekunnissa olenkin jo nukahtanut.

-Olli-

"Huomenta. Täs ois sulle kahvia ja vähä jotain aamupalaa. Meen vaikka Joonaksen luo nii saat olla rauhassa..Haluun kuitenki jutella sun kaa viel tänää." Kerron Aleksille eli poikaystävälleni? Exälleni? En edes tiedä miksi kutsua miestä nykypäivänä. "Mm." Aleksi vastaa lyhyesti ja unisena. Vedän kengät jalkaani ja nappaan takin naulasta. Raotan huoneemme ovea, mutta ennen kuin jätän miehen rauhaan, haluan hänen tietävän yhden asian. "Muista et oot mun elämänrakkaus.." Huikkaan, sen jälkeen läimäisten oven hennosti kiinni.

-Aleksi-

"Elämänrakkaus.." Toistan itsekseni. En edes tiennyt miehen tietävän tuon sanan tarkoitusta. Tai no eihän hän tiedäkkään. Ajatukseni ovat vitun sekaisin. Minä rakastan Ollia ja haluan viettää loppuelämäni hänen kanssaan, mutta en tiedä pystynkö siihen jos mies kerta häpeää minua tai meitä. Pitäisiköhän minun antaa Ollille mahdollisuus selittää?
-
Haluan kuulla Ollin version asiasta, mutta en halua puhua tästä Ollin kanssa vielä, joten voisin mennä joonaksen juttusille sillä Olli on varmasti juorunnut kaikesta Joonakselle, sillä ovathan he parhaita kavereita.

Syön aamupalani ja voisin sitten käväistä Joonaksen luona pikaisesti.
-
Ollin laittamaan aamupalaan kuuluu muunmuuassa jugurttia myslin kera, hedelmäsalaattia sekä kahvi lisukkeineen. On Olli kultainen mies, vaikka en sitä tässä tilanteessa haluisikaan myöntää. Kaikesta huolimatta rakastan sitä miestä. Syön pikaisesti, sitten käyden kusella ja lähtien Joonaksen juttusille.
-
Joonas avaa huoneensa oven ja pyytää minua peremmälle. Astelemme yhdessä pidemmälle huoneeseen. "Moi Ale" Niko tervehtii minua huomatessaan tuloni. "Moi" Vastaan hieman alakuloisen oloisena. Ilmeisesti Niko osaa laskea 1+1 ja sanoo: "Mä voisin vaik mennä öö bisselle, joo meen muide jätkien kaa bisselle..Nähään rakas" Niko hyvästelee Joonaksen hetken ajaksi ja suutelee miestä lähtiessään. "Nähään muru" Joonas huikkaa Nikolle takaisin.

Nyt viimeistään on päivänselvää, että jätkät ovat yhdessä ja umpirakastuneita toisiinsa.

"No mitäs mieles?" Joonas aloittaa keskustelumme kysymyksellä. "Kerro kaikki mitä Olli on sulle kertonu" Käskytän miestä, sillä haluan kuulla ihan kaiken. "Nosiis ollaan oltu kavereita niin pitkään et emmä ny varmaa iha kaikkee voi ker-" Mies vastaa minun keskeyttäessä. "No vittu emmä sitä meinannu, kerro mitä se on kertonu viimesimmästä" Jatkan edelleen käskyttäen. "Mä en ny yhtää tiiä mistä sä puhut?" Mies jatkaa esittäen tyhmää. "Ala laulaa, mä tiiän et te kerrotte toisillene kaiken" Sanon jo hieman ärähtäen. Miksi ei vaan voi sanoa suoraan? "No okei. Sä et sit kuullu tätä multa, koska muuten Olli tappaa mut. Tää on bro-coden rikkomista jos kerron sulle Ollin asioista, mutta teen tän vaan ja ainoastaan siks et saisitte välinne selvitettyy" Mies suostuu, asettaen kuitenkin ehdon minullekkin. Nyökkään vastauksena.

------------------------------------------------------------
Tää ny jäi vähä huonoo kohtaa, mut täst ois tullu muute nii pitkä nii oli pakko katkasta tähä kohtaan.

Kertokaa ideoita et mitä Joonas kertoo Aleksille, koska mul ei sillai oo mitää ideaa xd

Ens lukuun, see ya! 👋🏻

Ps. Muistakaa painaa tuota tähtee!

Sanoja: 854

You're mine // Oleksi <3 Where stories live. Discover now