Izba číslo 13

377 52 1
                                    

Pridelili mi izbu uprostred dlhej chodby s číslom trinásť. Dvere sa s jemným zaškrípaním otvorili. Bola to celkom veľká izba aj keď som sa o ňu musela deliť s dákou Irinou. Síce by som veľmi rada strhla tie staré kvetované tapety a masívne záclony, no toto nebola moja izba v Amerike. Tu bolo nutné prispôsobiť sa pravidlám a bojovým podmienkam. V domnení, že v izbe nik nie je, som rázne vkročila dnu.

Bol to však trpký omyl, ktorý sprevádzal nie zrovna najpríjemnejší návrat do reality. Na posteli za dverami ležala čiernovlasá baba a listovala v akejsi knihe. Vrhla na mňa znechutený pohľad a prestala čítať.

"Volám sa Sára," predstavila som sa.

"Irina," odpovedala baba a vstala z postele.

Nevyzerala zrovna nadšene z toho, že ma vidí vo svojom teritórium. Zo stolíka si vzala žuvačky a znova ľahla. Od tej chvíle mi prestala venovať pozornosť a ja som si mohla vybaliť veci. Harmonogram dňa ležal na snehobielej neodstalanej posteli. Prebehla som si ho očami.

Denný rozpis

7:00- raňajky

7:30-11:30- 1. skúška

11:30-12:00- prestávka

12:00- obed

13:00-16:00- 2. skúška

16:00-16:20- prestávka

16:20-18:00-3. skúška

18:00- večera

18:30- lekárska prehliadka

19:30-22:00- voľno

22:00- večierka

PS: Slečna Jazzeová príďte prosím zajtra ráno o 6:00 na predbežnú lekársku prehliadku.

Ten rozpis je snáď stavaný pre stroje a nie pre ľudí, ale na druhú stranu, ak chcem byť najlepšia tak toho musím urobiť viac než všetky ostatné dievčatá v iných baletných školách a ešte omnoho viac, než ostatné baletky na tejto akadémií.

Mierne ma znepokojila tá pripomienka ohľadom lekárskej prehliadky? Pozrela som na Irinu, ktorá ma ignorovala na plnej čiare. Keby to bola olympijská disciplína, určite by získala medailu.

"Prosím ťa," začala som najmilšie ako mi to len moja schopnosť pretvárky dovoľovala, "Čo obnáša tá lekárska prehliadka?"

"Nič extra, len tam prídeš, oni pozrú v akom stave máš kĺby, skontrolujú hmotnosť, prípadne dáke otázky o psychickom stave," odpovedala ku podivu celkom milo.



Dead swanМесто, где живут истории. Откройте их для себя