1

2.8K 125 6
                                    


25 Yıl Sonra Türkiye'ye dönüyorduk. İçimde garip bir his vardı. Onlardan biri ile karşılaşırsam ne yapardım. Bilmiyordum. Bu ayın başında Ufuk'un babası ameliyat olmuştu. Lakin ameliyattan sonra kendini toparlayamamıştı. Son 1 haftadır yoğun bakımda olduğunu da duyunca hemen Türkiye'ye dönme kararı almıştık. Rüya dedesine aşırı düşkündü. Anne ve babası dışında tek bildiği akbabaları onlardı.

"Rüya'm annecim iki lokma bir şey ye bari. "

Ufuk da zorlamıştı lakin Rüya dedesini görmeden yetmeyeceğini söyleyip duruyordu. Yanı başımda oturan Ufuk'un elini tuttum.

"İyi olacak babam. "

"İnşallah hayatım." Demişti.4 saatlik uçuşun ardından Türkiye'ye gelmiştik. Ufuk'un ailesi tanınan biriydi ve onun evlendiği hatta ve hatta evlendiği kişinin öldü sanılan ben olması magazinlere konu olacağını biliyorduk. Lakin bunu eskisi kadar umursamıyorduk. Sıla yani görümcemin bizim için göndermiş olduğu arabaya bindik.

"Baba, sırası değil biliyorum ama bu gece dedemin yanında ben kalabilir miyim refakatçi olarak."

Ufuk " Rüyam dur bakalım. Önce bir dedeni görelim. "

Ufuk elimin üstüne küçük bir buse kondurdu.

"Aşkım istersen sen direk eve geç. Fazla ortada gözükme biri göre-"

"Ufuk saçmalama. Buraya babamı görmeye geldik. Bu saatten ne olursa olsun umurumda değil."

Rüya bize anlamayan bakışlar ile baktı. Yani kızım zekasını bizden almıştı. Olaylardan haberdardı. Çünkü bu İnternet sayesinde her şeyi çok rahatlıkla öğrenebiliyordu. Hiç unutmuyorum bundan 2 yıl önce internete bizim isimlerimizi aratmış ve öldüğümü söyleyen haberleri görmüştü. Ve sonrasında abilerimin her yıl beni anmak adına paylaştığı gönderileri gördüğünde ona anlatmıştık.

"Dayınlardan bahsediyor hayatım. Eğer beni görüp tanırlar ise diye baban endişeleniyor."

Rüya başını salladı. " Şahsen ben karşılarına çıkmayı düşünüyorum. Şu Safa dayımın kafesine özellikle gitmeyi istiyorum. Merak etmeyin sizden bahsetmeyeceğim. Zaten bahsetsem de inanmazlar da."

Ufuk " Hayır Rüya! Dayınlardan uzak duracaksın. "

"Sorun değil Ufuk. Çocuk haklı küçüklüğünden beri merak ediyor. Rüya annecim sakın bizden bahsetme. Belki magazine falan yakalanırız ama elimden geldiğince en geç şekilde onlar ile karşılaşmak istiyorum."

"Tamam anne."

1 Saatin sonunda hastaneye gelmiştik. Ufuk ile el ele bir şekilde hastaneye girdiğimizde girişte bizi Berk karşılamıştı.

"Hoş geldiniz. "

Ufuk ile tokalaştıktan sonra bende sarıldım Berk'e en son da Rüya ile sarıldıklarında asansöre ilerledik.

"Doktorlar ne iyi ne kötü hatta hiçbir şey demiyorlar desek yeridir. Bana kalırsa başka hastaneye gitmek daha iyi. Ameliyatı yapan doktor da zaten yurtdışındandı. "

"Önce babamı göreyim Berk. Sonra ilgileneceğim bu konuyla."

Asansör durduğunda yoğun bakımın önünde bekleyen Sema anne ve Sıla görüş açımıza girdiğinde

"Babaanne!" Rüya koşarak sarıldığında bizde bir kaç adım sonra yanlarında olmuştuk. Sılaya sarıldım bende. Sarılma faslından sonra babamın durumu sorduk.

"Doktor bir haftadır ha bugün ha yarın haber edeceğiz diye diye oyalıyorlar."

"Olur mu öyle şey ya? Başka bir hastaneye götürelim. "

SONUN BAŞLANGICIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin