20 | 𝑸𝑨𝑺𝑯𝑨𝑯𝑲𝑨𝑻𝑯𝑬𝑹𝑰𝑵𝑬

130 15 0
                                    

QASHAH yang berada dihadapan Tuan Mikaelson dengan suit hitam itu dipandang Katherine. Kacak sungguh bakak suaminya itu. Mereka membuat majlsi akad nikah sekali dengan majlis yang lain.

"Aku terima nikahnya Katherine Aurora Binti Tuan Mikaelson dengan mas kahwinya sebanyak RM 55,000 ringgit tunai." Dengan sekali lafaz. Katherine Aurora sah bergelar isteri kepada Qashah Andre Louis.

Qashah menghampiri Katherine dan disarungkan cincin diamond dijari manis wanita itu. Dahi Katherine dicium. Lama.

Dua minggu yang lalu majlis adik perempuannya dan sekarang gilirannya pula. Ramai orang yang memandang. Ini kali pertama dia sendiri yang berada di situ. Di atas bangku pelamin itu.

"I love you." bisik Katherine ditepi telinga Qashah. Saja dia mahu mengusik suaminya yang wajah sudah kemerahan.

"I love you too Katherine Aurora." Qashah membalas dengan perlahan. Wajah isterinya dipandang.

Cantik. Bak kata orang seperti bidadari.

Katherine mengenakan gown bewarna putih, dan Qashah mengenakan suit hitam. Tangan kirinya merangkul tangan Qashah. Bunga ditangan kanannya diletakkan diatas bangku pelamin itu.

Mereka turun dari pelamin. Dan melangkah ke arah keluarga Qashah dahulu.

"Welcome to our family sister in-law." Kata Qasha teruja. Tubuh Katherine dipeluk.

"Thanks Qasha. Terima kasih sebab sudi datang." Balas Katherine bersama senyuman manis.

Qashah hanya diam dan tidak mengindahkan ahli keluarganya yang lain. Walau bagaimana sekali pun restu kedua-dua ibu bapa itu penting. Dapat sahaja restu terus dia keluar dari perkarangan rumah Tengku Mustaqim dan Tengku Qaylin.

"Tahniah." Ucap Tengku Qaylin dan Tengku Mustaqim serentak dihadapan Qashah. Tetapi Qashah langsung tidak membalas.

"Thanks mama, papa." Balas Katherine apabila melihat riak wajah ibu bapa mertuanya seperti dalam kahampaan.

Langsung tubuh mak mertuanya dipeluk erat. Tengku Qaylin membalas pelukan menantunya.

"Let's go." Kata Qashah garau. Belakang tubuh Katherine disentuh. Katherine meleraikan pelukan.

Dia menoleh ke belakang.

"What?" Sapa Katherine pelik.

"Your family turn." Ujar Qashah acuh tak acuh.

"Ala sekejap la. Bagi la saya peluk mak mertua saya dulu. Saya tak habis lagi nak lepaskan rin--" Qashah menggeleng dengan riak wajah biasa.

"Katherine let's go!" Katherine memucungkan bibirnya. Qashah mengecilkan matanya. Suara Qashah yang agak garau itu dia pasti itu bukan Qashah malam Andre.

Katherine menghela nafas. Apa la nasibnya buy 1 free 2.

"Ye la okay." Katherine mengalah.

"Nanti kita jumpa lagi tau ma. Terima kasih sebab datang." Tengku Qaylin mengangguk. Dia faham anak lelakinya masih tidak selesa.

Qashah malas mahu menunggu lama, terus tangan Katherine ditarik lembut. Katherine hanya akur.

Dia melangkah meninggalkan keluarga jejaka itu.

Tahniah anak mama. Mama doakan yang terbaik buat Andre. Mama sayang Andre. Kata Tengku Qaylin di dalam hati.

Dia silap. Silap kerana pernah buat kesilapan yang paling besar sampaikan anak sendiri benci. Dia akui dia salah. Dia pernah memukul anaknya sampai berbirat. Hanya Qashah yang selalu di pukul, dihina, dicaci. Tetapi tidak pada Qasha dan Qasyah. Mereka dilayan seperti puteri dan putera. Manakala Qashah hanya dilayan acuh tak acuh sahaja.

Apa yang jejaka itu nak hanyalah kasih sayang. Bukan pukulan, hinaan semua itu. Dia mahu membesar dengan ahli keluarganya bukan di rumah sakit mental itu.

Disebabkan itu dia membenci keluarganya. Difikirannya mereka membuang dia. Umur 10 tahun apa je yang tahu? Sayang pada keluarga dahulu tetapi kini sayang itu semakin lama semakin pudar.

Berbeza pula situasi di majlis itu. Dihadapan mereka Qashah langsung nampak seperti tidak berminat. Namun, dihadapan keluarga Katherine senyuman dia nampak beserta gelak ketawa.

"Jaga puteri daddy elok-elok. Jangan pernah sakitkan dia. Daddy bagi sepenuhnya kepercayaan pada Qashah untuk jaga puteri daddy." Kata Tuan Mikaelson. Belakang tubuh tegap Qashah ditepuk perlahan.

"Okay daddy. Andre janji. Andre janji dengan daddy akan jaga puteri daddy elok-elok. I'm promise you." Balas Qashah. Tuan Mikaelson mengangguk.

Katherine Aurora satu-satunya puteri dia. Selepas kematian isteri tercinta dia menjaga Katherine dengan kasih sayang yang cukup. Bagi apa yang puterinya mahukan. Dan sekarang anak perempuannya sudah sah bergelar isteri kepada pesakitnya dahulu.

Qashah Andre Louis. Jejaka yang tercipta untuk Katherine Aurora.




Ada ke yang nak Qashah as a partner?

OG | Katherine : My Beloved HusbandWhere stories live. Discover now