"ABANG.. Abang tahu tak dulu sewaktu first kita jumpa? Waktu tu Kate lima tahun dan abang sepuluh tahun?" Soal Katherine.
"Ouhh abang ingat lagi. Masatu abang tak suka sayang asyik main je pipi abang. Sedangkan pipi sayang tu la yang paling best main tau. Sebab pipi sayang dulu tembam gila." Katherine memuncungkan mulutnya. Ish tak aci la. Dulu dia gemok sekarang dia dah kurus memang la.
"Ala sebab pipi abang best. Sebab tu Kate main pipi abang...."
FLASHBACK AGAIN...
"Goodmorning Qashah." Sapa Zaquan seraya itu mengukir senyuman.
"Qashah perkenalkan ini abang ipar doctor. Doktor Mikaelson dan ini anak dia Katherine Aurora. Doktor Mikaelson ni la yang akan rawat Qashah nanti. Dia akan rawat Qashah sampai Qashah sembuh, ya?" tidak mengangguk mahupun menggeleng. Dia hanya berdiam dan memerhati sosok tubuh budak perempuan itu.
Korang mesti tertanya-tanyakan. Zaquan Idris ni kaya ke apa. Sebab dia ada hospital sendiri. Kalau korang nak tahu. Jawapannya ialah tidak. Dia hanya orang biasa. Hospital Sakit Mental itu adalah kepunyaan Tengku Aryyan Rafael. Abang iparnya sendiri. Bila Zaquan berkahwin dengan adiknya, Tengku Fazira Raihana. Hospital sakit mental ini diserahkan pada Zaquan. Dia ada syarikat sendiri jadi bila-bila masa sahaja dia boleh datang situ untuk rawat pesakit. Jadi itulah penerangannya.
"Daddy daddy. Nak duduk atas tu." Ditunjuknya katil bujang itu. Tuan Mikaelson mengangguk. Dia mengangkat Katherine duduk di sebelah Qashah.
"Awak ni handsome la. Eii saya suka pipi awak. Saya nak main pipi awak." Dimain-mainkan pipi Qashah. Qashah hanya diam sebelum melarikan wajahnya dari Katherine.
Ditampar-tamparnya pipi Qashah.
"Comelnya awak... Saya suka awak." Qashah mula naik rimas apabila pipinya menjadi sasaran budak perempuan itu bermain.
"Jangan la main pipi saya!" Marah Qashah. Dia melarikan wajahnya. Tubuh Katherine ditolak perlahan.
"Nak juga!" Digomolnya pipi Qashah. Qashah sudah seperti dalam keadan tidak selesa.
"Eh eh sayang. Enough. Qashah tak suka. Jangan paksa dia okay? Kesian dia. Jangan la main pipi dia. Dia tak selesa tu." Nasihat Tuan Mikaelson.
"Gemuk!" ejek Qashah perlahan.
"Eii saya tak gemuk la! Eiii awak ni kan!" Ditamparnya bahu Qashah kuat.
Tuan Mikaelson dan Zaquan yang melihat itu sudah menggeleng. Tengku Aryyan meleraikan pukulan itu.
"Alright that's it. Okay stop. Enough Aurora. Say bye-bye. Esok kita jumpa lagi." Wajah Katherine cemberut. Dia geram kerana sekejap sahaja dapat bermain dengan pipi lelaki itu. Tak aci!
End Flashback…
YOU ARE READING
OG | Katherine : My Beloved Husband
عاطفية𝔎𝔫𝔬𝔴𝔫 𝔞𝔰 𝔥𝔢𝔯 𝔩𝔦𝔱𝔱𝔩𝔢 𝔩𝔬𝔳𝔢 Mengisahkan tentang seorang lelaki bernama 𝐐𝐚𝐬𝐡𝐚𝐡 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞 𝐋𝐨𝐮𝐢𝐬. Seorang jejaka yang dahulunya hapy go lucky tetapi sekarang hidupnya berubah menjadi kesengsaraan. Dipukul, dimaki, dicaci, d...