TERGEKAK-GELAK mereka ketawa sehinggakan nurse-nurse yang berada disitu juga melihat kearah mereka.
"Sayang gemuk apa dulu. Pipi sayang lagi tembam tau. Sebab tu dulu abang ejek sayang gemuk. Now anak kita ikut macam sayang. Gemuk tapi comel. I like it" Ujar Qashah seraya tersengih nakal.
"Ishh abang ni. Tak aci la! Abang kurus. Sayang gemuk. Mana aci!" Bengang Katherine.
"Aci tak aci. Ada abang kisah? Hm?" kening sebelah diangkat. Masing-masing taknak kalah.
"Dah la. Don't kecek with me anymore." Dia melangkah setapak kehadapan. Wajah Qashah tidak dipandang.
"Merajuk punya merajuk ingat orang nak pujuk?" Kata Qashah. Saja nak buat mak singa tu marah
"Dah la. Sayang taknak kawan abang. Sayang nak kawan dengan Andrew je." Tergamam Qashah apabila Katherine menyebut nama kembarnya.
"Perlu ke sebut nama laki tak guna tu?" Tegas Qashah. Katherine memusingkan tubuhnya menghadap Qashah dibelakangnya.
"Abang masih marahkan Andrew, mama dengan papa ke?" Soal Katherine ingin tahu.
"Louis taknak dengar nama dia orang. Louis benci diaorang." Kata Louis seraya itu memuncungkan mulutnya.
Ahhh sudah orang nak cakap dengan yang matang bukan budak-budak. Haish la dia ni.
"Louis look. Tak guna kita nak berdendam sedangkan kita boleh memaafkan. Louis sayang mama, papa, Andrew dengan Qasha kan? Kalau Louis sayang dia orang. Louis buang la sifat dendam dalam diri Louis Tak rugi pun kalau kita memaafkan. Now Kate dah ada anak dengan Qashah. Takkan sampai bila-bila pun Louis nak berdendam? Hm sayang?" Louis terkaku sekejap. Salahkah dia mahu berdendam? Dia orang buang dia kut. Diusia yang muda pulak tu.
"Louise... Louise sayang dia orang. Tapi dia orang buang Louis. Louis kena pukul, sakit..." Katherine mengangguk tanda faham.
"I know. Tapi jangan la lama-lama simpan dendam tu. Buang sifat dendam ambil sifat memaafkan. How? Kate kan ada. Hope ada. Semua ada dengan Louis." Louis menghela nafas. Tiba masanya untuk memaafkan semua.
"Louis dah makan ubat belum?" Louis mengangguk pantas.
"Dah."
"Such a good boy. Now Kate nak cakap dengan suami Kate, boleh?" Tidak menggeleng mahupun mengangguk. Katherine hanya tersenyum.
"Abang..."
"Sayang... Terima kasih "
"Terima kasih for what?" Pelik Katherine.
"Terima kasih sebab sudi jadi isteri abang. Terima kasih sebab ada dengan abang walaupun kita terpaksa duduk berjauhan selama beberapa tahun ini. Terima kasih sebab sayang sanggup bertarung nyawa demi melahirkan Hope. Sayang lah bidadari abang. Abang sayangkan sayang. Katherine Aurora tercipta untuk abang seorang." Ujar Qashah bersama air mata berlinang di celah tubir matanya.
Katherine mampu tersenyum bahagia. Dicelah tubir matanya juga berlinang air mata.
"For abang. Terima kasih sebab jadi suami yang terbaik untuk sayang. Dan juga daddy kepada anak kita. I love you so much abang. Abang adalah syurga sayang. Nyawa sayang adalah milik abang sepenuhnya. Sayang tak percaya yang Allah ciptakan abang untuk sayang. Abang adalah jodoh sayang. Abang peneman hidup sayang. Abang adalah hero kepada sayang dengan anak kita. Thank you abang." Air mata membasahi pipinya. Qashah mampu tersenyum bahagia. Dahi isterinya dikucup lama.
"Terima kasih sayang."
"Sama-sama abang." Mereka tersenyum bahagia. Benarlah orang kata, Selepas hujan pasti akan ada pelangi.
YOU ARE READING
OG | Katherine : My Beloved Husband
Romance𝔎𝔫𝔬𝔴𝔫 𝔞𝔰 𝔥𝔢𝔯 𝔩𝔦𝔱𝔱𝔩𝔢 𝔩𝔬𝔳𝔢 Mengisahkan tentang seorang lelaki bernama 𝐐𝐚𝐬𝐡𝐚𝐡 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞 𝐋𝐨𝐮𝐢𝐬. Seorang jejaka yang dahulunya hapy go lucky tetapi sekarang hidupnya berubah menjadi kesengsaraan. Dipukul, dimaki, dicaci, d...