HILANG sahaja kelibat Tengku Qaylin. Qasyah bangkit dan melabuhkan punggungnya disebelah kiri Katherine.
Katherine tergamam. Dia menginjak kekanan sedikit apabila dia merasakan Qasyah seakan rapat dengannya.
"Kenapa awak terlampau baik eh? Sedangkan awak tahu kenapa Qashah berada disana? Kenapa tak balas balik dendam?" Sinis Qasyah. Katherine memejamkan matanya.
"Tak guna nak berdendam sedangkan kita boleh memaafkan. Buat apa nak dendam bagai kalau suatu hari nanti pasti akan makan diri juga." Qasyah terpana. Boleh tahan juga eh isteri kembarnya ini.
"That's true. Ouh by the way pretty, Apa jantina anak awak?" Rambut keperangan Katherine dielus lembut. Wajahnya semakin dekat dengan wajah Katherine.
"I'm not gonna tell you." Katherine menarik rambutnya dari dielus oleh kembar suaminya.
"Why?"
"Sebab saya nak Qashah dulu yang tahu. Actually boleh tak awak jauhkan sikit perjarakkan kita?" Qashah hanya akur. Dia menjauhkan sedikit jaraknya dengan Katherine.
"Kenapa eh awak sanggup biarkan kembar awak kena macamtu? I mean, awak tak kesian ke dekat dia? Dia ada isteri and isteri dia tengah sarat mengandung. Awak tahu tak dah 3 tahun saya tunggu dia keluar dari situ? Kandungan saya masa dia tinggalkan saya 5 bulan and now dah 8 bulan. Saya tak kuat untuk lahirkan baby ni sorang-sorang. I want him to be with me. Awak tahu tak sepanjang saya pregnant ni. Qashah langsung tak izinkan saya jenguk dia. Sebab dia kata saya tengah mengandung. Jadi saya hanya buat video call je la. Call uncle saya." Matanya berkaca. Dia rindu akan pelukan seorang suami.
Setiap hari dia akan call unclenya untuk bertanyakan khabar tentang suaminya. Last dia kesana pada waktu kandungannya masuk 6 bulan. Selepas itu tiada lagi. Hanya membuat panggilan sahaja.
"I'm sorry. But i know you can do this. Saya tahu yang awak kuat untuk lahirkan baby ni. It's okay, i'm here for you and the baby. You need anything you can call me. Look Kate no metter what, you have us. You have me. Don't be sad okay? come here." Tangan Katherine diraih. Tapi Katherine pantas menarik tangannya semula.
"Don't touch me. Awak bukan muhrim saya. Awak haram untuk saya." Qasyah tersenyum. Suka dia melihat cara Katherine.
"I'm sorry."
"Korang buat apa ni huh? Andrew duduk sana sikit. Jangan rapat-rapat tak elok. Kate, Kate ada mengidam apa-apa tak? Mama boleh tolong belikan."
"Eh takpayah la ma susahkan mama je nanti."
"Apa yang susahnya? Yang nak makan nanti baby juga. Cakap je Kate mengidam apa. Mama suruh Andrew pergi belikan." Kata Tengku Qaylin.
Sebenarnya dia malu. Taknak la minta beli macam-macam. Dia boleh beli sendiri. Kalau ikutkan dia nak je suruh belikan spaggeti. Tapi sebab ni bukan keluarganya. Ini adalah keluarga mertuanya. Malu la dia.
Dan satu lagi bukan itu je yang dia mengidam dia mengidamkan Qashah. Nak peluk Qashah. Rindunya la encik suami disana. Macam mana la keadaan dia sekarang?
"Kate.." Panggil Tengku Qaylin apabila melihat menantunya seakan mengelamun.
"Ye ma?" Belum sempat Tengku Qaylin berkata, terlebih dahulu Qasyah memotong.
"Kate ada mengidam apa-apa ke? Cuba bagitahu Andrew." sapa Andrew beserta senyuman.
Ala bosan la. Qasyah yang ni takde lesung pipit. Nak yang ada lesung pipit!
"Umm sebenarnya Kate mengidam nak makan spaggeti. Tapi tula Kate taknak susahkan family Kate. Dia orang pun dah banyak kali datang sini. Kate taknak la susahkan dia orang." Ujar Katherine dibalas anggukan dari kembar suaminya.
"Faham. Takpe tunggu kejap. Mama, Andrew keluar sekejap." Mereka berdua mengerut dahi. Kemana la dia nak pergi?
YOU ARE READING
OG | Katherine : My Beloved Husband
Romance𝔎𝔫𝔬𝔴𝔫 𝔞𝔰 𝔥𝔢𝔯 𝔩𝔦𝔱𝔱𝔩𝔢 𝔩𝔬𝔳𝔢 Mengisahkan tentang seorang lelaki bernama 𝐐𝐚𝐬𝐡𝐚𝐡 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞 𝐋𝐨𝐮𝐢𝐬. Seorang jejaka yang dahulunya hapy go lucky tetapi sekarang hidupnya berubah menjadi kesengsaraan. Dipukul, dimaki, dicaci, d...