Nil , Nil kızım hadi uyan bugün okul gezisi olduğunu söylemiştin.
Öğretmenin aradı saat 12 de okulun bahçesinden servis kalkacakmiş, uyan bakalim, Nil bir anda yataktan fırlayarak, Duru yu aramalıyım ! Bu geziye geç kalmamali, üstelik örümcek ormanlarını ziyaret edecegiz , Duru ağaçlara ormanlara bayılır, ona bugün için erken uyanıp beni aramasını söylemiştim.Hadi Nil şimdi sen Duru'yu ara eminim çok sevgili yatagiyla cebellesiyordur.
Tamam anneciğim..Derinlerden bir telefon sesi geliyordu,
Gözlerimi sanki bir daha acmamam için sıkıca bantlamişlardi.
Pull biraz yardımcı ol artık!Güzin hanım, telefon çalıyor bir bakiver sana zahmet.
Geldim Yusuf bey geldim !
Aloo buyrun ..
Güzin ninecigim, ben Nil, bugün okul gezimiz var, Duru hala uyanmadi mi acaba ?
Aaa ! Duru bize hiç böyle birşey den söz etmedi, normalde hemen koşup heyecanlı heyecanlı bahsetmiş olurdu.
Tamam bakalım Nil, ben Duru ya bir bakayım, sonra seni aramasını söylerim annenlere çok selamlarımı ilet ,
Tamam Güzin ninecigim biraz acele etse iyi olur !
Tamam kızım ..Duruuu , Duruuu seni haylaz kız!
Hala uyanmadın mi sen, kaç kere erken yatıp, erken kalman gerektigini söyleyeceğim acaba ?Merdivenlerden yukarıya çıktıkça artan ama boğuk boğuk kulaklarıma ulaşan karmaşık sesler duyuyordum, odama yaklaştiginda her şey biraz daha netleşiyordu.
Duruuu ! Sana diyorum ufaklık, kalk bakalım bugün okulun gezisine gitmeyi düşünmüyorum diyorsan ozaman anlayışla karsilayabilirim .Birden açılan gözlerim, gerçekten bantliymis gibi oyle bir acıdı ki !
Kendimi bir anda ayakta buldum.
Kafam biraz allak bullak olsa da ,bugün can hocayla örümcek ormanlarına gitmemi kimse engelleyemezdi.Şu haline bir bak Duru, görende gece işinde çalışıyorsun zannedecek ,
Hemen toparlan ve Nil'i ara ,
Kızcağız senin yüzünden okul gezisini kacirirsa annesinden büyük azar yiyebilir.Çok ilginç bir gece geçirmiştim , tüm gece guvercinle ilgili detayları düşünmekten ,sabaha yakın uykusuzluktan bayılmış bile olabilirim.
Güvercinde geceyi benimle geçirmişti, ama şimdi görüyorum ki ben uyurken çoktan uçup gitmiş,
Cam açık uyumak umarım bana hastalık olarak dönmez .Hemen üzerimi giydim, oturma odasına inip Nil'i aradım.
12 de okulun bahçesinde olmamız gerekiyormuş.
Yol ayrımında buluşmak için birbirimize söz verdik,
Hemen birşeyler atistirip evden çıktım,
Beni gören susam, sırt üstü yere yatıp tatlı tatlı oyunlar oynuyordu,
Yanına gidip onun yumuşacık tüylerini okşadım, şans öpücüğü mu de aldıktan sonra, neler oldu susam bir bilsen .
Gece olanlari acilen konuşmamiz gerekiyor. Ama şuan gitmeliyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖKYÜZÜNDEKİ PENCERE
Roman pour Adolescents(Minik bir kasaba da dedesi ve ninesiyle yaşayan duru bir gün evlerinin arka bahcesinde kocaman gizemli bir cukurla karsilasir ve hayati değişir...) Bizim penceremizden baktığımızda , her şey olağan akışında ilerler . Bulutlar selam verir geçer , de...