13- TURUNCU 🥕

46 13 11
                                    

Kapının önünde turuncunun benim için ne hissettirdiğini düşünürken,İçeriden mis gibi havuçlu kek kokusu geliyordu, Bu bana ninemin yaptığı havuçlu keki anımsatmisti, çünkü ninem her yapmasında içerisine bir tutam karanfil koyuyordu, buda havuçlu k...

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kapının önünde turuncunun benim için ne hissettirdiğini düşünürken,
İçeriden mis gibi havuçlu kek kokusu geliyordu,
Bu bana ninemin yaptığı havuçlu keki anımsatmisti, çünkü ninem her yapmasında içerisine bir tutam karanfil koyuyordu, buda havuçlu keki diğerlerinden ayıran en önemli özelliğiydi.

Düşünsenize içeride ninem havuçlu kek yapıyor dedem ise onu bu havuclari tarladan mi aldın yoksa pazardan mi diye darliyor !

Her neyse şimdi bu tatlı hayalleri bir kenara bırakıp turuncu için yazmaya başlamalıyım,
Peki ya sen şişko yanak,
Turuncu senin için ne anlam ifade ediyor.
Montumun derinliklerine dalan şişko yanak , elinde orta boy bir portakalla çıktiktan sonra minik kafasını sağa eğerek bana bakmaya başladı.

Seni yaramaz , demek pembe dunyasindan portakal çaldın .
Kendi kilerini tıka basa doldurduğun yetmedi , şimdi benim montumu dolduruyorsun.
Bende kilo aldığını düşünüyordum.
Pembe dunyasinda o kadar çok yedin ki
Artık seni taşımakta zorlanıyorum derken bir de portakal hırsızı oldun !
Gerçi turuncunun senin için portakal i ifade ediyor olması beni çokta şaşırtmadı ,
Fakat atladigin bir şey var bu portakali Pembe dunyasindan aldın ve onun rengi turuncu değil pembe !

Şişko yanağa o kadar güldüm ki , bana küsmüş olmalı .
Minik kafasını montun içerisine gömüp yumak kuyruğunu yüzüme doğru çevirmişti.
Tamaamm haklısın, portakal dediğin turuncu olur pembe olması senin suçun değil.

Hadi simdi turuncu için bir şeyler yazalım.

Turuncu demek benim için Gündoğumunu , günbatımı ifade eden sıcak ve huzurlu bir renk ,
Gün yeni doğmaya başlarken , beraberinde turuncuyu da getiriyor .
Bununla birlikte bizde geceden kendini kapatan çiçekler gibi sabahın erken saatlerinde turuncuyu karşılamak için yapraklarimizi açıp kendimizi taze bir yolculuga çıkarıyoruz,
Bizimle birlikte kuşlar , horozlar ve diğer hayvanlar da bu karşılama törenine katılıyorlar . Şen şakrak kuşlar ve ısrarla öten horozlar, bize güne basladigimizin haberini veriyorlar.
Herşey çok tazeciktir, vücut yeni uyanışın etkisiyle dinctir.
İçimiz sıcacık bir enerji ile dolar .
Bu özel akışın içerisinde kendimizi turuncu kadar dinamik ve enerjik hissederiz .
Tam olarak güneşli bir gün hissi anlamı taşıyan bu renk aynı zamanda şevk ve mutluluğu da beraberinde getirir.
Kırmızı kadar agrasif değildir.
Sarı tam olarak güneşi ifade ederken turuncu da ona eşlik eder .
Beraber çok iyi iş çıkariyorlar ,
Birde gün batarken görüruz turuncuyu ,
Duygusal ve romantiktir .
Hele de bir deniz kenarindaysaniz çok daha özel hissettirir.
Veda turuncusu denir buna , umudun en güzel temsilcisidir.
Güneş tepelerin ardından kaybolup giderken geriye turuncusunu ve ona eslikci diğer renkleri bırakır . Bizde de seyrine doyum olmaz şölenler sunar .
İnsan gözü için çok sıcak bir renk olduğundan insanın sıcacık hissetmesini sağlar .
Bu renkleri ve kainat i böyle bir düzen içerisinde yaratan Allah a her daim sonsuz sukretmeliyiz. ..

GÖKYÜZÜNDEKİ PENCERE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin