Heipsansaa! Tässä olisi teille ensimmäinen annos juonitiivistelmiä ficeistä, joita kirjoittaisin top 100 kuunnelluimmista kappaleestani tänä vuonna. Tää ensimmäinen osa on omistettu bcloverrr, jolta nää kaikki ekat numerot oli.
Tässä on nyt neljä ekaa. Näitä lukuja on tulossa näillä näkymin ainakin neljä, mahdollisesti vielä enemmänkin... lisää numeroita voi vielä laittaa.
(ja hei muuten! jos satut inspiroitumaan jostain näistä ja haluaisit kirjoittaa jotain mun ideoinnin pohjalta niin siihen laita mulle koodia ja jos mulla ei oo mitään erityistä intohimoa kirjoittaa ks. ficciä itse niin toki saat siihen luvan)
(pahottelen jo valmiiks puhekieltä, aikamuotohyppyjä, eikä muutenkaan mitään helppolukusinta tekstiä)
69. Feel Nothing - Blind Channel
Kun ekana oli yllättäen luku 69, menin aika innoissani kattomaan, että mitäs pervoa tällä kertaa pääsee innovoimaan... ööh no biisin nimen nähdessäni ei mennykkään ihan niin.
Jos tää biisi olisi ollut minkään muun numeron kohdalla niin en olis kyllä mitään tähän keksinyt. Vaikka mä mielestäni aika monipuolisesti kirjotan eri aiheista, niin masennus ei kyl oo semmonen mistä koen, et osaisin kirjottaa todenmukaisesti tai et oisin oikee henkilö siihen. Päätin siis lähestyä biisiä tän numeron avustuksella.
Ficin alussa olis kliseistä pohdintaa, jossa Aleksi käsittelee kuinka on aina tiennyt olevansa erilainen kuin muut ja joukkoon kuuluminen on tuntunu haastavalta. Erityisesti teini-iässä oli vaikeaa, kun kaverit alkoi puhumaan tytöistä ja ihastumisesta ja pussailusta ja...
Koska Aleksia ei itseään olisi voinu vähempää seurustelut tai muut kiinnostaa, päätti hän keskittää kaiken energian jo nuoresta lähtien musiikkiin. Kova työ tuotti tulosta ja nopeasti Alex Mattson nousi singlelistojen kärkeen. Aleksin biisit eivät kuitenkaan olleet ainoita sinkkuja, jotka kiinnosti mediaa ja intohimoisia faneja.
Aleksia ahdisti medialta ja faneilta saamansa huomio, koska hän ei itse todellakaan halunnu olla osana mitään suhdejuoruja ja -teorioita. Aleksi toivoi, että olisi voinu loitontaa itsensä koko aiheesta.
Aleksin koko maailmankuva ja itsetuntemus kääntyy ympäri, kun hän tapaa lempiyhtyeensä keikalla kaksi jo pitkään ihailemansa bändin jäsentä. Aleksi ei voinu kieltää, ettei Joonas olisi jo somekuvissa näyttänyt upealta, mutta edes ne eivät mitenkään voineet vetää vertoja kitaristin hymylle livenä suoraan Aleksin nenän edessä.
Hämmentyneenä Joonaksen herättämistä uusista tuntemuksista Aleksi suhtautuu koko bändiin vähän varauksella, vaikka se onkin alusta asti ottamassa Aleksia avosylin vastaan mukaan kaikenlaiseen yhteistyöhön.
Seuraavan parin vuoden aikana Aleksi päätyy kuitenkin viettämään enenevissä määrin aikaa bändin kanssa, eikä tunteet Joonasta kohtaa tunnu muuttuvan. Aleksi ei ole koskaan ennen tuntenut tällaista vetoa ketään kohtaan. Hän ei ole koskaan aiemmin ihastunut kehenkään ja nyt hän haluaisi viettää jatkuvasti aikaa Joonaksen kanssa, pitää Joonasta kädestä, halata ja suudella Joonasta.
Piinallisimman tilanteesta tekee Joonaksen viljelemät flirttailevat ja seksuaalissävytteiset vitsit. Aleksi ymmärtää olevansa aseksuaali.
Samaan aikaan hänen elätellessä toivoa, että Joonas vastaisi hänen tunteisiinsa, ymmärtää hän, ettei heistä voisi realistisesti tulla mitään. Aleksi ei ikinä riittäisi Joonakselle.
Joku muu bändistä (Joel? Tommi?) huomaa Aleksin reaktion Joonaksen vitseihin ja kysyy Aleksin suhtautumisesta niihin. Aleksi ei pysty enää salailla asiaa vaan kertoo olevansa ihastunut Joonakseen, muttei pidä Joonaksen likaisista heitoista. Bändin jäsen neuvoo Aleksia juttelemaan Joonaksen kanssa, mutta tarjoutuu myös itse sanomaan asiasta. Aleksi lupaa puhua Joonakselle.
Huolissaan siitä, että jäsen x lipsauttaa salaisuutensa Joonakselle Aleksi päättää tehdä sen itse. Hän myöntää Joonakselle pitävänsä tästä, jolloin Joonas kertoo ihastuneensa Aleksiin heidän ensimmäisellä tapaamiskerrallaan yhteisen lempibändin keikalla. Joonas suutelee Aleksia.
Suudelman jälkeen odottaa heidän välillään tapahtuvan jotakin, mutta hän hämmentyy, kun seuraavina päivinä Aleksi tuntuu välttelevän häntä. Tilanne jatkuu hetken ja kärjistyy kun Joonas ajaa Aleksin nurkkaan ja pakottaa tuon kertomaan missä mennään.
Aleksi Joonakselle tulee kaapista ja sanoo, ettei heidän suhteestaan koskaan voisi tulla mitään, sillä hän ei olisi tarpeeksi Joonakselle, eikä pystyisi antamaan tälle mitä Joonas haluaisi. Joonas vakuuttaa, ettei häntä haittaa Aleksin aseksuaalisuus, pahoittelee mauttomia vitsejään ja kertoo haluavansa seurustella Aleksi kanssa. Aleksi yllättyy, mutta uskoo Joonsua ja sit pus pus ihanaa ja he elävät elämänsä onnellisina loppuun asti.
7. Guardian Angel - Lovex
tw: itsetuhoisuus
Hmmm... Tästä en kirjota edes pidempää tiivistelmää, koska juuri pääsin sanomasta, etten pystyis kirjottamaan masennuksesta, mutta haluaisin kirjoittaa tästä jotain matalaa fantasiaa, jossa olis pääosassa jollain tasolla masentunut ja itsetuhoinen Niko. Porko (kultasine kiharoineen) toimis sit tän Nikolin suojelusenkelinä ja seurailis sitä elämän eri vaiheissa. Sisällyttäisin siihen jotain Joonaksen omantunnon tuskia siitä miten Niko on päätyny niin huonoon jamaan kun Joonaksen pitäis suojella sitä. Joonas yrittää auttaa siinä vaihtelevalla mestyksellä, mutta jossain kohtaa Niko yrittää itsemurhaa ja Joonas pelastaa sen ja jotenkin saa sen ajan kanssa kohti parempaa. Sit loppuun joku toiveikas lopetus. Fiksummat ja taitavammat käyttökää mielikuvitustanne ja kuvitelkaa tästä hyvä.
38. Drop Dead - Robin Packalen
Jotenkin Robin yhdistyy mun päässä niin vahvasti Aleksiin, joten pariks valitsisin Joleksin. Koska tää biisi on tekstiltään aika pinnallinen ja yksinkertanen, niin kirjottaisin vaan jonkun baarista alkaneen yhden illan jutun. Jos mukaan haluu jotain tunnetta tai jännitettä niin sirotellaan sit Joelille vaikka hento kerros identiteettikriisiä ja seksuaalisuutensa käsittelyä
56. Näe minut tässä - Irina
Tääkin herättää mussa Jiko tuntemuksia. Ehkä kirjottaisin sellasen tekstin, jossa Joonas ja Niko on seurustellu jo hetken aikaa ja se suhde on ruvennu arkistumaan. Niko on alkanu ottamaan Joonaksen hieman itsestäänselvyytenä, joka ei ihan miellytä Joonasta. Kirjottaisin aluks muutaman esimerkin miten Niko ei huomioi Joonasta ihan kunnolla ja saattaa käyttäytyy epähuomiossa hieman kontrolloivastikin. Joonas ymmärrettävästi tuohtuu tästä ja alottaa mykkäkoulun. Ihan vaan, että tähänkin sais onnellisen lopun (mä vähän niinkun tarviin sellasen kaikkeen) niin kai Niko sit ihmettelee aluks et mistäs tää nyt johtuu, alkaa peilaamaan omaa käytöstään, ymmärtää virheensä ja lopuks keksiii jonkun oikeen romanttisen tavan pyytää anteeks ja samalla lupaa parantaa tapansa.
Wuhuu, näin on ensimmäinen annos biisificideoita tarjoiltu, huomaako tästä et yhteen oon panostanu? Seuraava osa tulee huomenna tai maanantaina. Toivottavasti edes joku näistä nautti
YOU ARE READING
One shotteja - Blind Channel
FanfictionJoo inspis iski satunnaisia, lyhyitä tarinoita tw: seksuaalisuus, alkoholi (+muut päihteet), itsemurha