Tiga belas.

19 4 0
                                    

Seminggu sudah berlalu, tugas mereka di Korea sudah selesai. Tinggal tiga hari sahaja lagi untuk mereka meneroka Korea.

Hari kelapan, Jun sudah merancang untuk membawa Dilara, Nadir dan Sarah ke restoran hotpot kegemarannya.

"Enjoy tau. Saya bayar semua yang korang order" kata Jun. "Kalau macamtu kita order yang paling mahal lah!" Sarah cadangkan. "Whatever makes you happy" jawab Jun. Menyerah diri.

"Lepasni kita jalan-jalan sekejap tau! Aku nak cari cenderahati untuk parents aku" kata Dilara. Mereka semua setuju. Nadir dan Sarah pun ingin membeli cenderahati untuk parents diorang.

"Yang ni sesuai tak?" "Yang merah lawa juga" "Yang biru pun cantik juga" "Merah atau biru?" "Yang ni cantik tak?" Dilara tanya bertubi-tubi.

"Saya rasa lagi cantik yang ni" kata Jun sambil menunjuk Dilara. "Takda masa nak flirting lah Jun. Cepat tolong saya" kata Dilara. Senyuman manis Jun memudar.

"Beli je merah dan biru. Dua-dua cantik" kata Jun. Mukanya dan suaranya serius. Jun sedar tali kasut Dilara tidak terikat jadi dia melutut dan mengikatkannya.

"Manisnya boyfriend awak tu" kata pekerja ajumma di kedai itu. "Huh? Ni bukan boyfriend saya" jawab Dilara.

"Bukan boyfriend? Suami awak lah tu?" Ajumma itu bertanya. "Betul! Tu suami dia" Sarah menjawabkan. "Sarah!" Dilara menjerit kecil. Aik...

"Haha, betul. Dia isteri saya" kata Jun. Dilara memukul lengan Jun. "Go with the flow Lara" Jun membisik. Muka Dilara merah. Tak pernah digelar sebagai isteri orang.

"Enjoy honeymoon korang disini" kata ajumma itu. Auto Dilara terbatuk-batuk. Muka Jun semakin merah. Sebenarnya dia suka kena macamtu.

Sebab dia rasa yang Dilara sudah menjadi isterinya, selalu ada bersama Jun. Cuma perkahwinan mereka yang tidak pernah terjadi.

_______________________

Hari kesembilan, Jun ingin membawa Dilara ke Hybe Insight. Museum date gitew. "Awak nak pergi yang Enhypen atau Seventeen?" Jun tanya. "Nak Enhypen!" kata Dilara. Muka Jun berkerut.

"Saya main-mainlah. Nak Seventeen! Nak tengok gambar Wonwoo yang handsome" Dilara beritahu. Makin berkerut muka Jun. "Gambar Wonwoo je? Jun tak?" Jun tanya. "Saya dah tengok muka Jun yang handsome setiap hari. This time, saya nak tengok Wonwoo pula" Dilara nyatakan.

"Handsome? Saya handsome ke Lara?" Jun tanya. Ingin memastikan kerana jantungnya sedang berdegup kencang. "Lara, saya handsome ke?" Jun tanya lagi.

"Dah jom, kita dah sampai" kata Dilara, dia tidak ingin mengulangkan pujiannya yang tadi. Malueeee. Jun tersengih seorang diri. Orang yang dia mencintai kata dia tampan.

"Nasib tak ramai datang orang hari ini" kata Jun. "Awak gambar saya cantik-cantik tau. Lepastu saya gambar awak cantik-cantik" kata Dilara.

"Ni tempat yang Hoshi gambar tu kan? Gambarkan saya" kata Dilara. Jun hanya menganggukkan kepala dan ambilkan gambar untuk Dilara.

 Jun hanya menganggukkan kepala dan ambilkan gambar untuk Dilara

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Yang Dilara maksudkan)

"Tadi awak kata nak tengok gambar Wonwoo. Ni kenapa tengok gambar Scoups pula?" tanya Jun. "Handsome.." kata Dilara. "Curanglah awak ni" kata Jun.

"Siapa suruh group 13 members. Semua pula handsome tu" kata Dilara. "Semua? Jun paling handsome kan?" tanya Jun sambil mengangkat kirainya. "Hmm yelah" Dilara jawab dengan selamba. Jun memberi tepukan gemuruh. "Saya member paling handsome!" Jun kata.

30 minit kemudian, mereka sudah selesai melawat Hybe Insight itu. "Laparlah. Awak tak lapar ke?" Jun tanya. "Lapar sangat-sangat" Dilara menjawab. "Nak makan apa?" Jun tanya. "Tak tau. Awaklah pilih" kata Dilara. Part ni susah

"Nak McD?" "Taknak. Berminyak." "Nak sushi?" "Taknak. Mahal." "Nak steak?" "Taknak. Tak reti potong." "Nak pizza?" "Taknak. Dah makan pizza minggu lepas."

"Habistu awak nak makan apa?" Jun tanya. "Tak tahu. Awak pilih!" Dilara jawab. Complicated betul perempuan ni. "Macamtu kita makan kat 7-Eleven. Nak?" Jun tanya. "Nak!" Dilara menjawab macam kanak-kanak.

'Dari tadi aku recommend macam-macam tempat makan. Kat 7-Eleven juga yang dia nak.' kata Jun dalam hati.

"Sedap tak tuna kimbap tu? Boleh saya rasa sikit?" Jun tanya. "Tak boleh. Beli sendiri. Ni saya punya" jawab Dilara. When it comes to food, Dilara memang tak suka share.

"Samyang tu sedap tak? Nak rasa." Kali ini Dilara lagi yang tanya Jun. "Tak boleh. Ni saya punya, awak beli sendiri" kata Jun. "Curi line orang pula" kata Dilara. Mereka berdua ketawa bersama-sama.

"Esok awak tak jalan kemana-mana kan?" Jun tanya. "Tak. Saya busy packing" balas Dilara. "Awalnya. Flight korang hari Rabu pukul 7 malam kan?" Jun tanya. "Haah. Biarlah packing awal, supaya tak rushing" kata Dilara.

Bulan JunWhere stories live. Discover now