Okienko 3: Nečakaná dovolenka

4 3 0
                                    

      Po ceste domov som premýšľala o tej zahalenej postave so zelenými očami a kučeravým prameňom vlasov. Bol to naozaj Harry? A keď aj áno čo by robil tu v tomto malom mestečku? A čo mal tak súrne na poslanie, keď sa predbehol v niekoľko  hodinovom rade na pošte? To sa asi nikdy nedozviem.

       Keď som prišla domov mama ma už výtala so slovami.,,Už som sa bála,že sa ti niečo stalo zlatko je už niečo po pol dvanástej, aj som ti niekoľko krát volala a ty si mi to nebrala." Vyzula som si topánky a začala sa vyzliekať.,, Prepáč mami zabudla som mobil doma a na pošte bola veľmi dlhá rada až pri kostole som stála."
      ,, Chudtatko moje vybrala si si zlý čas na posielanie listov.''Prikývla som.,,Poď do kuchyne uvarím ti čaj, aby si mi náhodou neprechladla." Išla som za mamou do kuchyne a keď som si sadla za stôl mama postavila vodu na čaj. Bola iná ako obvykle, tak mi to nedalo a spýtala som sa jej.,,Mami stalo sa niečo? Si nejaká iná." Ona sa na mňa pozrela a povedala.,,Ako iná?"
     ,,Neviem,ale príde mi ako keby sa ti do niečoho nechcelo." Mama si povzdychla a povedala.,,Áno je to tak tvoj otec prišiel s návrhom,že by sme tohtoročné sviatky strávili v Amsterdame."
    ,,A čo je na tom zlé mami? Veď Amsterdam je pekné mesto."
    ,,To áno,ale dvanásť dní pred Vianocami to oznámiť, mohol to oznámiť skôr."
      ,,To mohol,ale keď to už vybavil,tak na čo čakáme poďme baliť." Mama sa usmiala a povedala.,,Najprv si vypiješ teplý čaj a potom sa pôjdeš baliť. Vidím,že sa veľmi tešíš." Prikývla som a povedala.,,Vždy som sa chcela do Amsterdamu pozrieť patrí k jedným z mojich obľúbených miest a Evelyn by sa tiež chcela do Amsterdamu pozrieť."
       ,,Ja viem všetci sa tam tešíme zlatko,ale nie sú na to chlapci ešte malí?"
         ,,Veď majú už osem a veď predsa s nami ste chodili ešte oveľa skôr na dovolenky."
       ,,Máš pravdu." Odchlípla som si z teplého čaju a potom mame povedala.,,A ako tam pôjdeme lietadlom?"
        ,,Nie, lietadlom nie otec povedal,že vybavil vlak vraj to bude väčší zážitok ako lietadlo."
        ,,To je síce pravda,ale nehlásia na zajtra a pozajtra sneženie?" Mama prikývla.,,Tak má byť snehová víchrica,takže sa musíme pripraviť na niekoľko hodínové meškanie vlaku. Cesta do Amsterdamu trvá vlakom nejakých 15 hodín a môže sa stať,že pôjdeme aj celý deň." Prikývla som.,,Ale lietadlom by to bolo dlhšie by nám ho odriekli a museli by sme niekoľko hodín čakať kým prestane snežiť a znovu môžu lietať lietadlá."
       ,,Presne tak, otec to dobre vymyslel,tak si pomaly choď zbaliť ja pôjdem pomôcť chlapcom."

Vianočné prianie: Zazeknutí na vlakovej stanici ✔️Where stories live. Discover now