بارت طويل مثل ما وعدت..دعوه حلوه لاختكون💚
شهد السلطان. 21
رباب بصدمه بتك كيف ..
همام….
جلست على السرير تحاول استيعاب ماسمعته..تكرر كلمته بتك..بتك ياهمام...
جلس امامها على الارض امسك يدها رباب حبيبتي اني والله..
رباب تضرب على ركبتيها لتقول بقهر انت ايه ...ايه .انت ايه ياهمام..غبت عني خمس سنين....وبالاخر جايبلي بتك..ومراتك فين جبتها هي كمان معاك..
همام يارباب..
ادارت وجهها ونظرت في عينيه بدموع جالك قلب تعمل في رباب اكده ياهمام.
همام لم يستطع النظر الى عينيها
رباب بعتاب.جالك قلب تكسرني اكده..
همام رباب حبيبتي اللي حص..
رباب بمقاطعها عصيت ابوي اللي كان عايزني لود.عمي واتجوزتك..عملت فيا اكده..مش كنت تقول انتي حبيبتي ..اكده تعمل في حبيبتك....
همام باختناق رباب سيبني اتكلم وافهمك الحكايه..
رباب مش عايزه اسمع خد بتك وارجع مطرح مجيت..
همام انتي بتقولي ايه.
رباب اللي سمعته..يا انا ياانتو بالبيت ده..ومتجبرنيش ارجع لابوي واخليهم يشمتوا فيا ياهمام واسيبلك البيت باللي فيه .
همام رباب..
رباب خلاص ياهمام خلاص اني هسيبلك البيت غطت شعرها وحملت نصر النائم وارادت المغادره..
همام بحده انتي هتروحي فين..
رباب بانكسار ودموع قهر لم تتوقف هروح لابوي ..هقوله اني غلطت لما حبيتك..هقوله انك كسرتني..هقوله اني غلط وهو الصح..هقوله اني طلع على حق لما زعل مني عشان وافقت اتجوزك..هقوله..
همام بعتاب خلاص نسيتي همام..بالسرعه دي نسيتي حبي ليك.دلوقتي بقيت عفش يارباب..
رباب بضحك ساخره مختلطه بالدموع حب ايه ياهمام وانت جايبلي بتك وياعالم امها امتي هتيجي..انتي لو بتحبني مكنتش عملت اكده..
همام طب استهدى بالله وخليني افهمك..
رباب مش عايزه افهم انا همشي وهسبهالك مخضره..
همام بضيق استني هنيه انا اللي هغور ..ليحمل الفتاه التي تفرك عينيها بنعاس ويغادر...اما الاخرى جلست تبكي وشهقاتها تعلو.
____
قبلها دون وعي منه فقد.نسي غضبه منها للحظات وهي تجاريه ليبتعد عنها وياخد انفاسه بسرعه..وضع جبينه على خاصتها عضت شفتيها الاخرى بخجل..
بكري محاولا تمالك نفسه فهو حقا يريد معاقبتها لكنها استطاعت جعله يضعف أمامها ليقول وهو متقمصا الببرود بصعوبه اطلعي اوضتك..