22

13.5K 190 5
                                    

الحمد لله رب العالمين.
شهد السلطان. 22

رباب مش عايزه اسمعك لتنفض يده عنها اوعى ..متقربش مني .

همام  وقف امام الباب  هتسمعي يارباب غصب عنك هتسمعيني ..
لوسي كانت اخت عمار صاحبي..عمار اتحبس ظلم وافترى اتهموه انه سرق الشركه الي كان فيها..ومفضلش للبت حد فضلت عايشه لوحدها لحد ماعمار طلب مني اتجوزها عشان كان خايف عليها..لانها كانت صغيره..وفعلا اتجوزنا..بس والله ملمستهاش يارباب..وفضلنا عالحال ده كتير..وانا ماشي مع المحامي..عشان نخرج عمار من المصيبه اللي وقع فيها..لحد مافيوم رجعت تعبان ومهدود حيلي...نمت طوالي..صحيت لقيتها نايمه جنبي وبتبصلي ولابسه قميص نوم مكشوف ..مكنتش واعي للي بعمله ضعفت قدامها وحصل اللي حصل ندمت ولومت نفسي كتير..  والله  اللي حصل بينا متكررش تاني ..اني مفيش بقلبي غيرك ولو يرجع الزمن بيا والله مش هيحصل اللي حصل..

كانت رباب تبكي بقهر وهي تستمع له..اقترب منها ومسح دموعها بحنان لتنفض يده وتقول بغصه متلمسنيش ياهمام..

همام قلبي ده عمره ماحب ولا هيحب غيرك...اني بعد اللي حصل معرفتش اعمل ايه..روحت وبلغت عمار اني لازم اطلقها...رفض واترجاني اني اهتم بيها لحد مايخرج...اتحكم عليه تلات سنين ..فضلت اتجنب لوسي كتير بالرغم من محاولاتها الكتيره عشان تقرب مني البت كانت بتحبني وانا والله محبتهاش واللي حصل بينا كان لحظة ضعف....عرفت انها حامل حسيت الدنيا ضاقت بيا وحسيت بالذنب ناحيتها ..أجبرت اني اهتم فيها بس والله يارباب مالمستهاش ابدا بعد اكده ..بعدها خرج عمار بعد ماخلص الحكم اللي عليه..وانا طلقت لوسي .وبعد فتره...رجعت هنا...بس.لما رجعت عرفت انها عملت حادثه وماتت ..حاولت كتير ابلغك ..بس مقدرتش ..ودي حكاية رباب الصغيرة بنتي.وانتي اكيد مترضيش ارمي بتي واسيبها للناس تربيها ..مبتتكلميش ليه..

رباب مسحت دموعها خلصت أخرج وهملني عايزه انام..

همام متوجعيش قلبي .يارباب

رباب وانت موجعتش قلبي اياك..

همام يا رباب..

رباب بشقهات ودموع هملني بروحي.ياهمام. هملني دلوقيتي..

همام باختناق ماشي يا بت النجاتي هخرج دلوقتي بس مش هسيبك انتي فاهمه..وهتسمحيني يعني هتسامحيني..

رباب جلست لوحدها وشهقاتها تعلو...

________

عند سلطان وشهد…

ابتعد عنها بضيق اني كنت بهزر معاكي على فكره..مالك بتترعشي اكده ليه للدرجادي كرهاني..

تناثرت دموعها على وجنتيها غطت نفسها بالملأة ودفنت وجهها بالوساده تكتم شهقاتها…

مسح شعرها بحنان شهد..

شهد..زادت شهقاتها ..

تننهد بضيق من نفسه هو فقط كان يمازحها فقط..يريد كسر هذا الحاجز الذي بينهما..

شهد السلطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن