8

11.4K 194 5
                                    

شهد السلطان جزء ثاني  8

سهام: اني عارفه انك بتكرهيني ..لكي حق مش بلومك ..انتي من ساعت ماجيتي البيت ده واني معكننه عليكي سامحيني ياشهد ..

بقلم نوره عبد الرحمن
شهد : اني عمري مكرهتك بس انتي اللي تجبريني اكرهك ياسهام انتي اللي عملتيه فيا مش قليل..

سهام بندم :عارفه وماليش وش اطلب منك تسامحيني بس انت طلعتي احسن مني..وخدتي بالك من ابني..

شهد :سليم مالوش دعوى بخلافتنا .

سهام بحرج :اني  لما اتصلت فيكي وقولتلك ان سلطان اجوز عشان هما هددوني بابني اتصلوا بيا وهددوني عشان اكده بلغتك طلعوا عايزين يخرجوكي من المكان اللي خفيكي فيه سلطان..

شهد بضيق :الحمد لله محصلش حاجه وسلطان لحقنا انا وسليم..

سهام :يعني انتي مش زعلانه..

شهد : اني مش ملاك عشان اقولك خلاص مش زعلانه..

سهام :يعني مش هتسامحيني..

شهد وهي ترى الندم بعيني سهام : مع الوقت هننسى ياسهام وانتي تفضلي ام سليم ..وسليم ابننا .

سهام :ربنا يجبر بخاطرك.

*******

عيشه بحرج: اني اسفه يافايق والله معرفش امي قالت اكده ليه..

فايق ….بقلم نوره عبد الرحمن

عيشه امسكت يده : فايق انت مخصمني .

فايق : همليني ياعيشه دلوقتي عشان مخنوق شويه..

عيشه :لا مش ههملك يافايق انت زعلان مني مش اكده متخدنيش بكلام امي ..

فايق :يمكن امك معاه حق..

عيشه :معاها حق كيف انت خفيت وبقيت كيف الحصان..بس امي طبعها اكده..متخدش على كلامها..

فايق :اني مش عارف هي مش طيقاني اكده ليه..

عيشه :قولتلك سيبك من كلامها..

فايق بضيق :دي بتعايرني عشان يدي لسه ماخفتش كويس..
بقلم نوره عبد الرحمن
عيشه رفعت يده وقبلتها بحب : لا انت خفيت ويدك بقت كويسه انت عارفه لمسه حنينه بيدك دي تنسيني الدنيا باللي فيها.وتخليني اسعد بت بالدنيا.

فايق نظر اليها لترتمي بين احضانه لتقول بغصه : فايق اني مقدرش اشوفك زعلان أكده ..ويدك خفت انت تقدر تحركها وتشتغل بيها...والرجفة دي الحكيم قالك هتروح مع العلاج..سيبك من امي ومن كلامها..ولو عايز مش هروح لاهلي تاني المهم متزعلش مني. 

فايق اخرجها من احضانه واحتضن وجهها بكفيه : اني مقدرش ازعل منك ياعيشه انتي حياتي كلها..بس امك بكلامها بتوجعني قوي..
بقلم نوره عبد الرحمن
عيشه :خلاص احنا مش هنروحلها تاني

شهد السلطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن