9

11.1K 181 5
                                    

شهد السلطان جزء ثاني  9

سلطان صدم عندما وجدها تبكي : شهد انتي بتبكي ليه..

شهد …

جلس بجانبها وتكلم بقلق: مبترديش ليه..

شهد…

سلطان : حد مزعلك بحاجة.

شهد …

سلطان قومي كلميني مش هتفضلي اكده.

اعتدلت بجلستها ومسحت دموعها لتقول بشهقات: انت مبتحبنيش ياسلطان.

سلطان: انتي بتخرفي بتقولي ايه.. ربنا يهديكي

شهد :ايوه انت بتبعدني عنك .

سلطان : ابعدك عني كيف.

 شهد : دلوقتي لما كنت عايز تروح عند هنا مرضيتش تاخدني معاك عشان متتكلمش قدامي كني وحده غريبه

سلطان تنهد بضيق : انتي زعلتي عشان اكده..

شهد :لا مش بس اكده  كل اما بسألك عن حاجه  بتقولي متشغلش بالك..متشغليش بالك لتكمل بدموع: اومال بشغل بالي بمين مش انت جوزي مش المفروض اعرف عنك كل كبيرة وصغيرة..

سلطان بضيق : اني روحت اتكلمت مع هنا بحاجة تخصها ..وحدها   ماليش الحق اتكلم بيها لاي حد...اني مش عايز اختي تتحرج لما بتكلم قدام  حد حتى لو كنتي انتي..

شهد :وتتحرج ليه ومن ايه..

سلطان بضيق: يووووووه خلاص دي مبقتش عيشه انا هلاقيها منين والا منين ..من غالب والا سلوى ولالا سهام ..ولا اهلي ولاها وانتي كمان جاي تتدلع وتنكدي علي اخر الليل خلاص انا زهقت كفايه بقى كفايه ..

ليخرج الى الشرفه بغضب اخرج علبه السجائر وبدأ يدخن ..

اما الاخرى فقد تناثرت دموعها وشعرت بتعبه وقهرن ولكنها ايضا تريد ان تشاركه همومه ومشاكله…

استلقت على سريرها وحاولت النوم لكنها لم تستطيع تنهدت ولحقت به...كان يراقب النجوم وسواد الليل الحالك قطع شروده شهد وهي تضع يدها على يده نظر اليها بعتاب ثم تنهد ونظر الى السماء..

شهد.انا اسفه والله مكانش قصدي ازعلك..

تنهد بضيق وجذبها اليه وهو يضع يدها على كتفها يجذبها اليه اكثر.:.انا مش زعلان منك ياشهد اساسا مقدرش ازعل منك..

شهد. :انا والله كنت عايزاك تحكيلي عن مشاكلك عايزه نتشارك كل حاجه مع بعض ..

سلطان اطفئ سيجارته وقال :شهد انت كل حياتي ..واني بقولك على كل حاجه تخصنا انما امور عيلتي  واي حد يخصني ماليش الحق اتكلم بيه..عشان دي حياتهم هما ..مش حياتنا..

شهد….

 سلطان : طب اني في مره سألتك عن اهلك همام فايق وحياتهم..

شهد السلطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن