3

13K 182 26
                                    

شهد السلطان جزء ثاني 3

شهد : اني جيت هنيه كيف..وانت هنيه ليه..

سلطان :انا اللي جبتك هنيه .

شهد.بحده:وانت باي حق تجيبني هنيه  .. خطفني اياك ..

سلطان :حق اني جوزك ..ليكمل بسخريه هو في راجل يخطف مراته برضو..

شهد بغيظ :جوز مين ومرات مين انت طلقتني .وخلاص فضيناها سيره...

سلطان :ببرود طلقتك ورديتك..

شهد :هو لعب عيال اياك..اني هروح لابوي يتفاهمو معاك..

وقف امام الباب يمنعها من المغادره : منصور عارف انك هنيه.وعارف كل حاجه متعنديش عاد..ليقترب منها ويحيط خصرها بذارعيها وحشتيني...

شهد :سيبني متقربش مني بقولك هملني ياسلطان..لا ابوي ميعملهاش فيا اني لازمن اروحله

سلطان بحب :وحشني اسمي من بوقك ياشهد وحشوني عنيكي.. وحشتني..قوي..

شهد :اوعا كده متقربش مني ياسلطان الحلازمه اني حارمه عليك ده لايرضي عرف ولا دين..

سلطان :انتي مراتي ياشهد..و اني رديتك من ساعت ماطلقتي عشان وقتها كان لازم اطلقك عشان كنت متراقب وعشان احميكي..

شهد بدموع :  مش عايزاك ياسلطان مش عايزاك..روح لمراتك

سلطان: كدابه ياشهد كدابه..

شهد :ابعد متلمسنيش..ورح لمراتك اللي رمتني بشقه باخر البلد عشان تاخد راحتك معاها..روحلها كنت تهملني طول النهار واني بقول اكيد مشغول اتريك نايم بحضنها..

سلطان :اني جاهز اسمع كل عتابك..بس.متبعديش عني اني غلطان عارف بس غصب عني..

شهد بشهقات :بقولك هملني اني ماليش قعاد معاك في بيت واحد.افلتت نفسها منه...لتسمعه يقول: سليم خطفوه..

تسمرت مكانها والاخر تقدم اليها واكمل حديثه..

سلطان :خابره لما وديتك شقتي ..كنت عايز احميكي كانوا بيهددوني فيكي وبأبني اللي لسه مجاش عالدنيا...ولما قدرت اخرجك من السرايا واخفيكي عنهم..خطفوا سليم...

لحد ما سمعت  سلوى بتتكلم مع ناس بالتلفون عن سليم وفهمت انها متفقه معاهم عشان يهربوا حمولتهم الممنوعه بالبلد عن طريق شركتنا …

عارف هتقولي: اي علاقة ده بجوزتي من سلوى..حاولت اعاملها كويس..عشان اعرف طريق سليم من غير ماتحس ..بس هي كانت فاكره اني بعاملها اكده عشان بحبها...وطلبت نتجوز..مقدرتش ارفض..بالعكس كنت عايز اقربلها اكتر عشان اعرف مين عدوي ..

شهد ببكاء :ليه مقدرتش عشان انت عايز اكده..

سلطان :والله مش عايز والله ياشهد اني عملت اكده عشان سليم..وحياتك هعرف اللي عمل اكده قريب..بس اني عايزك تفضلي جاري ياشهد اني بتقوى بيكي..

شهد السلطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن